Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 21:51


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 18 mar 2010 19:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 mar 2010 08:43
Indlæg: 22
Nu har jeg læst alt hvad jeg ku find på nettet omkring at dyrke auto femi frø og læst alle indlæg her inde.

Men har stadig nogle spørgsmål.

Setup: Klædeskab 2 m bred , 1 meter dyb , 3 meter høj er hvid indeni.

Lys : CFL 200 w gro og 200w blomst med reflektor.

Potter: 5 L med blanding af Light Mix - perlite - Leca.

Gødning: Biobizz grow og blomst eller lignende.

Stor ventilator.

Frø mix af auto feminized som : lowrider - blueberry - dwarfmix og andre.


Min Spørgsmål:

1: kan jeg plante min spire frø direkte i 5 liters potter med den blanding af light mix,

perlite og leca.


2: hvor meget vand skal de have, 1 gang om dagen fra bund eller top af potte ?


3: Hvor mange timers lys skal de have om dagen? har læst de skal ha samme

antal timer under hele forløbet, men har læst alt fra 16 til 24 timer pr dag.

Hvor tæt på planterne skal lyset være.?


4: Hvor mange planter kan jeg ha i skabet ? 1*2 meter.


5: hvor mange gram topskud kan man forvente pr plante, har læst alt fra 5 til 140 g for

lowridere og fra 100 - 600 gram for planter på 1 til 2 meter.


6: Kan døren til skabet stå åben eller lidt åben for bedre cirkulation af luft ?

hvis jeg har et vindue åben hele tiden under blomst periode og sætter plastik rundt

om døren til rummet , er det nok til at mindske lugten og få nok luft cirkulation.


Håber i kan hjælpe mig og takker for alle svar, andre råd om dyrkning fra brugere

med grønne finger er meget velkommne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2010 19:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 sep 2009 23:53
Indlæg: 364
Ikke for at være ond...
Men du har ikke læst det hele. Eller i hvert fald ikke forstået det!!!
Du siger du har læst alt på nettet. Åbenbart ikke her hvor du har postet!
For et svar på spørgsmål 1 - 6 kunne være: :utfse: - Alle dine spørgsmål er besvaret mere en 1 gang.
Men ellers:
1: Den vil jeg ikke svare på- den bruger du søgeren på da der alene er 3 svar på første side med tråde under dyrkning.
2: Kommer an på tørhed i luften - suge evne i jorden. Plantens størrelse.
3: AUTO femi frø.? troede du skulle dyrke planter??
Men hvor meget har du lyst til at betale i strøm? 10 - 12 timer min. + ? Og hvor mange planter har du lyst til at brænde af i toppen..................?
SÅ tæt på kan lampetten være.

4: MANGE - Nej få, eller var det....???
5: SØG igen - der mindst 10 der på et halvt år der har stillet spørgsmål om lowryder.
6: AUTO :? hvad skal du med en dør? skønhed? det flotteste er at glo på planter kontra en dør!
Ja, Du prøver bare, hvis du ikke har læst om alternativer til kulfiltre.

7: Nej, det ikke forbudt at læse andres tråde her på psy, heller ikke da de someregel kan give svar på de 6 forgående.
8: Ja, søgeren her på psy er oppe til højre.
9: Nej, jeg har aldrig haft med lowryders at gøre..
Brugbart nok??


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2010 20:09 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 mar 2010 08:43
Indlæg: 22
Jeg Takker og Bukker


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2010 21:18 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5085
1: Ja, light mix, er der i forvejen blandet perlite i, så det skulle være fint drænet, jeg ville bare købe lidt leca hvis det var mig, og jeg ikke synes den var luftig nok, medmindre perliten er nemt anskaffelig.


2: Som Chas siger, umuligt for os at svare på. Lad jorden tørre ud imellem vandingerne, og løft evt. potterne når jorden er tør, for at finde tørvægten, hvor du skal vande. I starten er det en god ide at vande ovenfra, men når rodnettet bliver nogenlunde, så er det imo. at foretrække at vande fra bunden.


3: Lowryder er anbefalet 18/6 igennem hele perioden. Men både mindre og mere kan gøre det, 24/0 giver bare ikke tilsvarende bedre udbytte ift. strømregningen. Lyset skal være så tæt de kan komme uden planterne oplever varmestress/afbrændte blade, mærk med undarmen: mærkes det varmt for underarmen, er det som udgangpunkt for varmt for planter. Især i starten kan det betale sig at holde en sikker afstand da kimplanter er ret følsomme overfor varme, pga. manglende rodnet.


4: MANGE, men 200W CFL er sku ikke nok til at oplyse så stort et grundplan.


5: Kommer an på hvordan du passer dem, hvor mange du har, og om du fylder de 2 kvm op, og i så fald får noget mere lys til.


6:Aktivt kulfilter og udsugning er klart at foretrække, du kan i hvert fald ikke lukke lugten ude med plastik for døren.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2010 22:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 mar 2010 08:43
Indlæg: 22
Takker for super svar.



Hvad hvis jeg vælger 400 w hps Lucalox vækstpærer med reflektor, kan jeg bruge den under både vækst og blomst og er den kraftig nok til 2 m2.


er nok nød til at ha et kulfilter så syntes bare det bliver lidt dyrt og svært at sætte op i et klædeskab


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2010 23:15 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5085
2 kvm ville jeg i hvert fald bruge 600 W, til hvis grundarealet skal fyldes ud, alternativt er at bruge mindre af arealet, så pæren stadig kan være tæt på planterne. Lyskvaliteten falder linært med afstanden fra pærer til planter. HPS kan du både bruge til vækst og blomstringsface ja. 400 W dækker 1 kvm ret godt, så det kunne du jo gøre, mere end det, lyder dog til at være at skyde lidt over mål såvidt jeg kan hører på dig. Og til 400W HPS skal du have kanalventilator for at holde temperaturerne fornuftigt nede, så måske er det allerede at skyde over målet, det har jeg svært ved at vurdere.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2010 00:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 sep 2009 23:53
Indlæg: 364
600W er dælme brugbart med hensyn til til korte tid de skal have kontra arealet de fylder..
Bare blomstpære i fra start.
De lowrydere jeg har set på billeder, skal der næsten mere tages hensyn til pottestørrelsen.
Jeg tænker på at lowryders dyrket i 6.5 Liters med 23 cm tværmål og de oplyste skabsmål, så er der faktisk "kun" plads til 32 stk.
(jo det er da mange til start, men hvor høje blev de lige??? 30 -35 cm max og yielder 15 - 50 i snit alt efter grønne fingre eller ej?)
32 stk x ca minimum de 15g - er grovt 500 g i totalhøst. Næsten lige omkring den famøse næst efter E=mc2.
Nemlig 1 Watt HPS yilder= 1 G næsten uanset hvad. (bare planten i jord og får vand en gang i mellem)

8-10 uger med 600 W og 18timer i døgnet. 2.5 kr/Kwh = ~ 1500 kr. Det ca 3 kr pr G.

Men så står man med en 600W til nr. 2 grow, men selv hvis du kaster lampekit og gødevæske + hvad har vi, og selv hvis halvdelen oveni købet kikser, kommer den nærmest umuligt over 10-15 kr g´et, også er den ligesom betalt et eller andet sted...

Men nå ja, et hydro anlæg er der masser af plads til, også kan de jo stå klods op af hinanden, så er der for alvor noget at hente i en 600W.
Hvis du så er heldig, at hydroen giver 40-50 måske 60 i snit???????

Mor dig godt, jeg er totalt stresset ovenpå forår og gården skal igang. Sorry for rudeness i første indlæg og velkommen til..

:joint:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2010 00:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 sep 2009 23:53
Indlæg: 364
Ha! Forresten? :lol:
BisMann skrev:
4: MANGE, men 200W CFL er sku ikke nok til at oplyse så stort et grundplan.


Hvor meget lys tændt har du lige i stuen??? Vi kan nøjes med et stearinlys til at se jorden her.. :lol: 1 lumen :lol:

Plat humor, mena ku sq it la´ver........

:peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2010 00:34 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5085
Hehe selvfølgelig underforstået til hampvækst, men det kan jeg se du godt fangede :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2010 03:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 mar 2010 08:43
Indlæg: 22
Takker for svar fra Bissman og chas.

tror Jeg vil prøve at gi den gas og købe en 600 w med udsugning og kulfilter.

ved ikke om jeg skal købe et grow telt , ellers skal jeg til at bore huller i mit klædeskab og det skal være helt tæt ikke ?

med grow telt og udsugning og kulfilter så er man helt ude over lugt gener ikke. ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2010 07:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2007 11:23
Indlæg: 2308
Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
[Surt udbrud slettet, essencen af det var: UTFSE]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2010 13:07 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 aug 2009 16:07
Indlæg: 1292
Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
:stupid: :sucks: :whogives: :peace:

_________________
Friheden til bare at dyrke sin hamp i fred! - Retten til at være sin egen lykkes smed, og lave sin egen medicin! JA TAK!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2010 13:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jun 2009 23:21
Indlæg: 364
Geografisk sted: Between a rock and a hard place
IsAbirdAword skrev:
Takker for svar fra Bissman og chas.

tror Jeg vil prøve at gi den gas og købe en 600 w med udsugning og kulfilter.

ved ikke om jeg skal købe et grow telt , ellers skal jeg til at bore huller i mit klædeskab og det skal være helt tæt ikke ?

med grow telt og udsugning og kulfilter så er man helt ude over lugt gener ikke. ?

Jo, det er du faktisk. Den slags setups er virkelig effektive, og stealthy, udover at du selvfølgelig godt kan have et forklaringsproblem når din tante vil vide hvorfor du har et stort og lysende telt stående i entréen.
Der er stensikkert guides til at lave dit eget "telt" eller tilsvarende på nettet, så søg lidt rundt og se hvad du har af muligheder med det skab du i forvejen bruger. At der kommer en stribe lys eller 5 ind er sgu ikke noget problem, bare rolig.

Edit. Lad mig lige knytte en kommentar til CoAs morgenudbrud. Du skal skide på den slags bemærkninger, IsAbirdAword. Nogle folk kan godt have svært ved at forholde sig til at ikke alle er ekperter. Jeg havde fandeme også masser af underlige spørgsmål i starten; man vil jo gerne gøre alt så godt som overhovedet muligt, og det kan være rigtig svært at skelne mellem de virkelig vigtige ting og petitesser. Og selv om man søger Google tynd kan man også nemt få modstridende svar.
Generelt synes jeg det er virkelig ærgerligt at folk risikerer at blive tilsvinet, når de i bund og grund bare prøver at dele hobby med så mange andre af os. Gro og spørg løs, selvfølgelig med Google, DCF og lignende sider som første instans.
:peace:


Senest rettet af Dagny 19 mar 2010 13:44, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2010 13:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2007 11:23
Indlæg: 2308
Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
der må IKKE komme lys ind til planter når de sover - FUCKING BASTA..... end of discussion.

Dem der påstår andet lukker vrøvl ud...

PLUR


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2010 13:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jun 2009 23:21
Indlæg: 364
Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Rare CoA. Gider du ikke godt holde op med at være så firkantet. Det er virkelig demotiverende at lægge øjne til. Hvis der kommer lidt lys fra et TV, almindelige huslamper og den slags, måske endda kun gennem nogle små borede huller i et skab, sker der ikke en skid ved det. Lynch mig, men det er min erfaring.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2010 14:59 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2007 11:23
Indlæg: 2308
Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Bortset fra du lysstresse planterne - de kan gå i herma.. alt efter sort - så det ikke at være firkantet - jeg har haft udendørs sorter til at gå i herma fordi de var for tætte på mit vindue ind til stuen.......

[Endnu et surt udbrud slettet]

PLUR


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2010 15:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 sep 2009 23:53
Indlæg: 364
Og hos mig gik der over et år før de blomstrede inde!
Grund:
HPS lampe som gadelys og 0 afskærmning.

Se nu og få søgt og vi skriver du den bedste hvis du ikke laver flere indlæg der i forvejen er spurgt og besvaret 100 gange..
Overdrivelse fremmer forståelsen. Så du kan ikke læse nok, og når det så er læst, læser du det igen.
Og når du har gjort det læser du endnu mere.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2010 18:11 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5085
Child of Aum skrev:
der må IKKE komme lys ind til planter når de sover - FUCKING BASTA..... end of discussion.

Dem der påstår andet lukker vrøvl ud...

PLUR

Nu er der jo tale om autoflowering lowryder kryds, så her gør det altså ikke alverden hvis den får lidt lys i mørkeperioden, den kan jo trods alt blomstre under 24/0. Men ellers med sorter uden autoflowering/ruderalis gener, har du ret.
Var det mig, ville jeg også lystætne fra starten af, eller købe noget lystæt, da man så også kan gro almindelige sorter tilfredsstillende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2010 18:37 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2007 11:23
Indlæg: 2308
Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Bismann - havde jeg ikke lige taget med i mine argumenter..... pueha, vrøvl jeg ka lukke ud nogen gange:) Skal jo til..

PLUR


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2010 01:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 mar 2010 01:30
Indlæg: 133
IsAbirdAword skrev:
Takker for svar fra Bissman og chas.

tror Jeg vil prøve at gi den gas og købe en 600 w med udsugning og kulfilter.

ved ikke om jeg skal købe et grow telt , ellers skal jeg til at bore huller i mit klædeskab og det skal være helt tæt ikke ?

med grow telt og udsugning og kulfilter så er man helt ude over lugt gener ikke. ?


Hey IBW (ja, det bliver dig kæle navn fra nu af :P)

Først og fremmest, held og lykke med det... det skal nok blive godt...

Hvad jeg kan bidrage med her, er nok bare et råd til din søgen på growtelt eller lign.

S'N'F's Noob-Grow Tour

Dette er min nye grow tour tråd... her kan du f.eks se, hvor enkelt man kan lave et growroom... Mit growroom har ikke kostes meget mere end 150kr, at lave.

Held og lykke i fremtiden ;)

Vh.
Smoke'N'Fly


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team