Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 10:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Hej folk. Jeg er vidst kommet lidt på skideren mht. til mit indegrow. Overboen, som ejer værelset hvor vi bor til leje, snakker om at han skal ind og tjekke et eller andet med vinduerne i forhold til brændsikkerhed.
Det kan derfor ikke undgås at han vil støde på growskabet.
I growskabet står pt 4 lækre White Russians med store lækre buds i 6. uge og 4 lækre Amnesia Haze, som dog har lidt længere til mål, men også er omkring 6. uge. i blomst.

Hvad kan jeg gøre?

I tilfælde af at jeg beslutter at lukke hele lortet ned, og finder en lejlighed hvor jeg kan flytte mine 8 elskede damer hen og blomstre færdigt, er der så nogen der evt. har erfaringer med at transportere dem - de skal jo både kunne være i bilen, men også op af opgangen til lejligheden, uden at folk fatter mistanke.

Eller kunne man måske nægte manden adgang til kælderen, han har trods alt lejet den ud?

Ville bare lige høre om der er andre der har været i ligende situation og hvad de har eller ville have gjordt.
Sætter pris på enhver kreativ kommentar og eller løsningsforslag.

Det er virkelig en ubehagelig situation :(

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
http://www.lejerneslo.dk/asp/vis.asp?Id=203

Du kan ikke kamouflere skabet? Købe en stabel tomme flyttekasser og skære dem til så de skjuler det eller noget.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem
Brugeravatar

Tak for linket! - det er sku godt at tilegne sig noget viden om lejer-forbehold osv. i sådan situation.
Jeg tror faktisk måske at ejeren her, har fået sin elregning, og er blevet lidt nysgerrig, men må overholde sine regler om ikke at bryde vores privatliv osv, og finder derfor på den med 'brændsikkerhed', som jeg syns virker utroværdig. anyway.

Det er et pisse stort firkantet telt i hjørnet af et lille køkken, så man nærmest ikke kan komme til vinduet bagved. Så det er ikke rigtigt muligt i den her situation desværre.

Som jeg fortæller om i starten af min tråd om growet, (som desværre ikke lige er blevet opdateret for nylig), har jeg et dække over projektet. Jeg kalder det et 'SmartPix Mørkekammer' som er et sted jeg fremkalder billeder analogt, på den gammeldags facon ;)

Men tror sku ikk den holder :)

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har flyttet mine planter ned til en kamerat engang, men det var ikke i blomster fasen. Men der gjorde jeg bare det, at jeg smed dem i nogle flyttekasser.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I'm a highway child
Fortæl ham den med mørkekammeret og at der ligger billeder til tørring derinde, så man må ikke åbne det.
Hvis udsugningen kører så fortæl ham, at der skal luftes ud i teltet, da det er farlige kemikalier man arbejder med,
når man fremkalder billeder. :D

Medlem

TooL skrev:
Fortæl ham den med mørkekammeret og at der ligger billeder til tørring derinde, så man må ikke åbne det.
Hvis udsugningen kører så fortæl ham, at der skal luftes ud i teltet, da det er farlige kemikalier man arbejder med,
når man fremkalder billeder. :D

haha lol! Det er fandme en god idé den der :P Håber ikke du har taget patent på den, for når jeg en gang skal gro mine egne babies, så kan det godt være jeg bliver nød til at bruge den :P

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Problemet er jo lidt hvis lejer kommer i forventning om at finde et groskab. Så dur det nok ikke at det står et mørkekammer istedet. Nej, ud med dem. Tag en sort plastsæk, du stiller planten nede i bunden af og binder sammen i toppen. Hvis du er forsigtig når du sætter planten derned skal det nok gå. Jeg har brugt sådanne telte til at tvinge sene planter i blomst.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvorfor ikke bare stille dem et andet sted i lejligheden i en flyttekassen i mens han er der?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
TooL skrev:
at der skal luftes ud i teltet, da det er farlige kemikalier man arbejder med,

og ikke mindst lugter dårligt. Mindes fra den gang hvor jeg selv fremkaldte billeder selv at der var et af kemikalierne, som lugtede utroligt stærkt af løg. :D Husker dog ikke hvad det var for et af dem.

Men nok om det, held og lykke med det.

Medlem
Brugeravatar

Tak for alle de gode råd. Jeg kunne godt satse på den med mørkekammeret, men jeg tør sku ikke rigtigt, for der dufter en lille smule af skunk i køkkenet, og der er mellem 100 - 200 gram skunk derinde, og han ville gå fluks til polissen, og desuden kan han ikke komme til det vindue derinde som han også skal ornde da teltet står i vejen.

Jeg tror enten jeg høster det, (hvilket ville være rigtig dumt da der kun er ca. 10 - 35 % røde hår på, dvs. vidst nok ikke særlig modent/modent nok?) eller den anden løsning: Pakke hele udstyret sammen, stille planterne over hos en ven, sætte det hele op på søndag og stille planterne tilbage. (Psyko meget arbejde bl.a. fordi teltes stænger skal bindes sammen med snor).

Har i nogen bud på hvordan planterne ville reagere på at blive stillet over på et værelse, hvor forholdne er helt anderledes og lystimerne er anderledes, og værelsets lys ville være tændt uregelmæssigt - fra torsdag nat, til søndag eller mandag, altså 3 - 4 dage? :?

Moderator
Brugeravatar

Der er ikke mulighed for at sætte teltet med ustyr midlertidigt op hos din ven? For hvis det er tilfældet ville det være en rigtig god løsning. Med andre lystimer er der risiko for at de revegger, eller bliver stresset til at stoppe blomstringen midlertidigt, i værste fald bliver hermaer. Det er dog stadig en bedre løsning end at høste nu, eller satse på mørkekammer ideen, imo.

Medlem
Brugeravatar

Men det går vel ikke ud over skunkens kvalitet? Det koster vel bare et par dages strøm?

Men hermaer! Det var satns, den stressfælde havde jeg sku helt glemt :) Det gider jeg ikke have noget med! Jeg forsøger at proppe dem ind i et skab, med min 200W CFL til 12/12, så må jeg bare håbe de ikke knækker under transporten!! :)

Junior medlem

jeg ville sige at du har 3 muligheder den ene med at rykke dem den anden er at sige til ham at han ikke må komme ind når du lejer er det din bolig begrund det med at du har private ting du ikke vil vise frem du kan eventuelt tilbyde nogle billeder af de skide vinduer og det er højst sandsynlig de samme vinduer i resten af bygningen... du kan også aftale at han skal komme en dag på et bestemt tidspunkt fx kl 16 og så tager du planterne ud af skabet og bare stiller dem pakker grow telt og hele mulevitten sammen og gemmer væk og 5 minuter før han kommer tager du og ligger planterne ned og ind under sengen tror ikke det skader meget at de ligger ned i så kort tid

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Off topic undskyld men udlejere er nogle dumme svin sommetider.
Citat:
Han aftalte med de potentielle boligsøgende, at de skulle mødes med ham på adressen. Da de stod ved fordøren var den lejer, der snart skulle flytte, ikke hjemme. Men det anfægtede ikke udlejeren – han oplyste, at det ikke var noget problem, for han havde nøglen til lejligheden – så de kunne sagtens se boligen alligevel.
netop dette har jeg været ude for.

Jeg skulle se på den lejlighed jeg bor i nu, og lejer var ikke hjemme,
udlejeren undskyldte så at der på forhånd nok var rod, men at vi
sagtens kunne se den ( imens han åbnede op og trådte ind )
svineri

Medlem
Brugeravatar

Det er ikke helt så fedt at leje sig ind på den måde, skal sku se og få mig et hus! :)

Nå, men planterne står ovre hos en anden nu, i et tøjskab, hvor min 200W CFL hænger over dem, og der er ingen ventilation, men en blæser på, og intet andet. Vil mene at det er meget sørgelige forhold at give sine planter i slut spurten når de ellers har været så forkælede. Med-ejerne af projektet insisterede på at høste en af White Russian's, så det har vi gjordt. For mit vedkommende af eksperimentielle årsager. Planten havde omkring 50 % røde hår.

Nogen der kan give et bud på hvor langt planten er med THC produktionen på dette stadie?

Så ville jeg høre om det er skadeligt for planternes kvalitet og potens at de står under disse kummerlige forhold de sidste 7 - 14 dage?
Er klar over at det stresser dem, specielt fordi de ansvarlige ikk orker sætte timeren til, men kan planterne mindske THC indholdet på nogen måde i denne situation?

Kan næsten ikke sove om natten med denne skod situation hængende over hovedet, - og ejeren har endnu ikke været nede og ordne vinduer som lovet!! :evil:

Medlem

Har en gang været med til af flytte en del blomster, ca 10-12 damer, op i min gamle lejlighed.. De havde været "på vejen" i 45 min og sq køres ca 17km..
Vi smed nogen alt for store poser udover dem og bar dem bare op i lejligheden, mens vi snakkede og larmede højt og fortalte hinanden hvor fedt det blev og holde fest den xx/xx til min vens fødselsdag..

Vi mødte en overbo, men han sagde bare hej og spurgte om alle vores poser var anlæg og lign til festen, som det selvfølgelig var ..

- Han, overboen, spurgte nogen dage efter hvorfor vores fest ikk var blevet til noget , og der sagde vi bare den blev flyttet..

Damerne fik lidt stress af det, men efter et par dage var de gode igen .. :)

- Husk , hvis du prøver af være stille, tænker alle at der er noget "forkert" i poserne, larmer du, er det bare provokerne men intet ulovligt ;) ..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]