Uanset om du følger mit råd eller ej hvad angår at bruge lysstofrør's armaturer, så vil jeg bare lige yderligere tilføje at du stadig godt kan opnå samme antal watt, hvis det er det du er bekymret for. Du kan jo bare smække 2x3 armaturere op ved siden af hinanden derinde.. på eksempelvis 2x36watt per armatur det gir vidst 432watt i det hele eller noget i den stil

og så ku du overveje at sætte eksempeltvis de 4 af dem i loftet og 1 på hver side, så de får lys fra siden også.

det er godt når man skal have masser af skud på sine planter.
En anden fordel er at de ikke bliver så varme.. og et armatur er ikke meget mere en 5-8cm i højden og en CFL kræver alligevel en god reflektor som er ca 26x30 mindst og omkring 20cm i højden.. betydelig forskel på den mængde plads du vil have at bruge, hvis du vælger den smalle og mere venlige løsning nemlig lysstofrør.
Tro mig.. i længden blir du glad for du ikke bruger voldsomt mange watt på vegge.. det dyrt nok i forvejen.. og jeg kører kun 250watt

..
Du kan ikke forvente at lykkes med dit første grow.. der mange ting der kan gå galt, så som udgangspunkt skal du altid sige til dig selv, at hvis bare du får 1 gram ud af dit grow, så er det et vellykket grow..

Først når du har prøvet det et par gange, har lært at regulere EC, PH, Luftfugtighed, gødning, osv osv.. så begynder ud at få nogle skud på lortet

Yderligere fordel med at have lysstofrør, er at du i den ene ende af skabet vil ku have eks 2x36 watt hængende, og i den anden ende det samme..
Så kan du jo bruge den ene ende til dine moderplanter, og den anden ende til dine stiklinger

Fordelen er at det er nemmere at regulere højden med et sænke/hejse system på et armatur der vejer ingenting.. i forhold til en halv-semi-tung-varm CFL .. Lysstofrør skal jo næsten ned og kysse planten, hvorimod en CFL skal holdes en 5-10cm fra toppen..
Personligt selv syntes jeg CFL er fint, men jeg har tit stået og kigget på elmåleren og tænkt.. jeg ku have fået akkurat det samme ud af meget mindre strøm... det da dumt!

Det med varmen har utroligt meget at sige faktisk.. for høj varme kan slå hele din besætning ihjel. SÅ overvej det!
Jeg tror 2x36watt lysstofrør i Coolwhite, kan erhverves for under 200kr per styk. en CFL koster 450 +- porto