Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 16:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psychedelia folk :)

Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håbede en flink gut ville hjælpe mig af med :)

Hver gang jeg klipper "dæk-blade" af min plante, så tænker jeg på om det ikke er dem, som planter bruger til at opfange "solen's" stråler ? - Fordi jeg vil gerne have mine planter så nøgen som muligt, sådan at der kommer sol hele vejen ned igennem planten og ned til alle skudende, istedet for at bladene dækker for skudene ?

Jeg har et par billeder af hvordan mine planter ser ud, efter jeg lige har klippet dem i dag

Billede første plante
Billede Anden plante
Billede 3'ed plante
Billede 4'ed plante

Her er bunken jeg cirka klipper af 1 gang om ugen

Billede Bunken

Hvad synes i om det ? .. klipper jeg for lidt/for meget af ?

Hvad gør i med gødning ? - Jeg giver dem cirka 2ml BioBloom til 2 liter vand 1 gang om ugen og 1ml Top-Max til 2 liter vand 1 gang om ugen .. og det som real altid mandag nat (Mens planterne har nat) jeg giver dem gødning ?

Sidste spørgsmål,

Jeg overvejer at skifte til et 600Watt's system istedet for mit skallede 250watt, så jeg kan have flere plante, så min plan der skal være cirka 16 stk, til 1 pære, ville det give et godt resultat, udfra hvad i lige tror ?

Til sidste, Go weekend, og tak fordi du gad at tage dig tid til at hjælpe mig :)

Medlem
Brugeravatar

personligt sys jeg du klipper for meget men det er jo en smags sag :)

det jo bladende som opfanger lyset og den vej igennem sukker/Nærring til skudende :)

så længe de ikk skygger for hinanden ser jeg ingen grun til at trimme dem :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
jeg synes den ene af dem ser lige lovlig skaldet ud, og du skal også passe på med ikke at komme til at stresse planten unødigt ved hele tiden at klippe i den.
jeg synes også det er en skidt løsning at du har ladet et par små skud sidde helt nederst som nok ikke kommer til at udvikle sig så meget alligevel.
og til sidst ville jeg hellere give planten et par uger mindre i vegge så du ikke har fyret en masse strøm af på at gro en stilk, da jeg går ud fra at du ikke dyrker for at lave hampe reb :)

Mvh Justchill

Junior medlem

jeg synes den ene af dem ser lige lovlig skaldet ud, og du skal også passe på med ikke at komme til at stresse planten unødigt ved hele tiden at klippe i den.
jeg synes også det er en skidt løsning at du har ladet et par små skud sidde helt nederst som nok ikke kommer til at udvikle sig så meget alligevel.
og til sidst ville jeg hellere give planten et par uger mindre i vegge så du ikke har fyret en masse strøm af på at gro en stilk, da jeg går ud fra at du ikke dyrker for at lave hampe reb :)

Mvh Justchill

Jeg har også tænkt på kun at give dem 14 dage i vegge frem for 2 måneder, disse planter har jeg brugt næsten 4 måneder på .. og får kun 15g pr plante :/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har også tænkt på kun at give dem 14 dage i vegge frem for 2 måneder, disse planter har jeg brugt næsten 4 måneder på .. og får kun 15g pr plante :/

har du overvejet at du gør noget forkert? 15 g på en plante af den størrelse lyder da helt forkert.

Junior medlem

Gør helt sikkert noget forkert men hvad ? jeg giver gødning efter den plan som BioBizz har, sådan som der nu er følelse for.. altså bruger den som udgangspunkt..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

gødning er ikke alt. man kan dyrke helt uden gødning og få mere end 15 g pr plante.
start med at dyrke uden at kaste dig ud i alt muligt du ikke har styr på og så lær det hen ad vejen.

Junior medlem

Synes jeg også jeg har prøvet på.. Bruger også mange timer på at læse i diverse forums for at lære noget mere

Min plan er er upgradere til 600watt, og så prøve med 14 dages vegge og så i blomst derfra.. det virker som om mange har succes med det ..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

en 600 watt løser ikke dit problem. prøv at købe en masse frø/tag nogle stiklinger, og sæt dem i hver sin potte og pas hver enkelt plante forskelligt fx beskær den ene, top den anden og så selvfølgelig en som du slet ikke piller ved ud over at vande så kan du se hvad der virker for dig.
ideen med at give dem 2 uger i stedet for 2 måneder lyder fornuftigt.

Titel: Trimning
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Det er nu bedre efter min mening at lade især de store bæreblade være tilbage på planten, de nbruger dem jo og når de har udtjent deres værnepligt falder de selv af, man kan godt de sidste 10 dage i blomst, fjerne de store bæreblade så de mindre skud får lidt mere lys henimod slutningen...

MoS :mrgreen:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
"Klipper i dem nøgen eller?"

Nej, jeg kan nu bedst lide at klippe dem, mens jeg har tøj på. :P .. det er så skide koldt at sidde og klippe i en plante, mens der står en bordblæser og blæser luft på en.. ;) :P :D .. hehe

Er enig i hvad der er blevet sagt.. lad så mange blade som muligt være tilbage på planten, og klip kun i planten hvis det har et formål (topning, trimning) .. Alt andet vil blot være til gene for plantens ve og vel, og der jo ingen grund til at nappe en arm, hvis det kun er lilletåen der har lidt ondt. ;)

Jeg har selv tidligere i min hamp-karriere gjordt som dig, og siddet med den samme mængde trim/afklip hver uge, og det har jeg skam også haft min "succes" med.. planterne har stadig blomstret og jeg har da også høstet.. Så.. Det ikke fordi det er forkert det du har gjort..

Rigtigt mange growers gør det samme, for enten at spare plads, eller for netop at få noget mere lys ned til selve skuddende..

Dog vil jeg ikke anbefale konstant trimning ligesom du gør..

Planten kan godt selv finde ud af at distribuere sin energi, til de grene og blade som har brug for det, og derfor vil det være bedre på lang sigt at lade naturen gå sin gang... MEN!!!

Hvis man dyrker under CFL eller svagere lys end HPS kan det godt have sin fordel, da lysgennemtrængningen på disse pærer nemlig er så svag, at det kan gavne planten at have lidt mindre blade på sig..

Dyrker man SoG forsøger man jo også at dyrke så små planter som muligt, og få flest mulige topskud, og så kan teknikken også bruges med fordel.. Har man et groskab med høj luftfugtighed, kan man også godt være fristet til at sørge for at ingen af bladene rammer hinanden, da det har tendens til at danne "fugtpletter" .. Såh..

Du skal endelig ikke blive skræmt, eller stoppe med at gøre det, hvis du har held og succes med det, men vil nu stadig anbefale dig at lade planten gøre sit arbejde, og så ellers pille ved dem så lidt som overhovedet muligt.

Håber disse svar hjalp.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]