"Klipper i dem nøgen eller?"
Nej, jeg kan nu bedst lide at klippe dem, mens jeg har tøj på.

.. det er så skide koldt at sidde og klippe i en plante, mens der står en bordblæser og blæser luft på en..

.. hehe
Er enig i hvad der er blevet sagt.. lad så mange blade som muligt være tilbage på planten, og klip kun i planten hvis det har et formål (topning, trimning) .. Alt andet vil blot være til gene for plantens ve og vel, og der jo ingen grund til at nappe en arm, hvis det kun er lilletåen der har lidt ondt.

Jeg har selv tidligere i min hamp-karriere gjordt som dig, og siddet med den samme mængde trim/afklip hver uge, og det har jeg skam også haft min "succes" med.. planterne har stadig blomstret og jeg har da også høstet.. Så.. Det ikke fordi det er forkert det du har gjort..
Rigtigt mange growers gør det samme, for enten at spare plads, eller for netop at få noget mere lys ned til selve skuddende..
Dog vil jeg ikke anbefale konstant trimning ligesom du gør..
Planten kan godt selv finde ud af at distribuere sin energi, til de grene og blade som har brug for det, og derfor vil det være bedre på lang sigt at lade naturen gå sin gang... MEN!!!
Hvis man dyrker under CFL eller svagere lys end HPS kan det godt have sin fordel, da lysgennemtrængningen på disse pærer nemlig er så svag, at det kan gavne planten at have lidt mindre blade på sig..
Dyrker man SoG forsøger man jo også at dyrke så små planter som muligt, og få flest mulige topskud, og så kan teknikken også bruges med fordel.. Har man et groskab med høj luftfugtighed, kan man også godt være fristet til at sørge for at ingen af bladene rammer hinanden, da det har tendens til at danne "fugtpletter" .. Såh..
Du skal endelig ikke blive skræmt, eller stoppe med at gøre det, hvis du har held og succes med det, men vil nu stadig anbefale dig at lade planten gøre sit arbejde, og så ellers pille ved dem så lidt som overhovedet muligt.
Håber disse svar hjalp.