Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 03:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har fire planter, som jeg synes er blevet rigtig gode :rocking: (på næsten en måneds gro) Men jeg synes de er temmelig brede :shock: Bliver de bredere, hvis jeg topper dem? Kan man beskære på en eller anden måde, uden for stor risiko i at skade planterne?

Hvordan oploader jeg et billede i kan se??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Ja, dine planter bliver bredere hvis du topper dem. Hvis du tænker over det, er det egentligt simpelt nok. Hvis du topper den, skal den ligepludselig gro 2 skud på den samme plads, som før kun skulle "huse" 1 skud. Derfor "skyder" skuddene fra hinanden, når deres sideblade begynder at "skubbe" til det andet skud, og dermed blir det altså bredere.

For at mindske bredden er der 2 måder at gøre det på.

1. Skær de større bæreblade af, som sidder under skuddene. De er typisk de største blade og derfor dem der fylder mest. Man kan sagtens dyrke resten af planten uden dem. Dog vil mange hævde at jo flere blade du piller af, jo mindre solceller har planten tilbage at arbejde med, til at suge "energi" til sig, og deraf vil dine buds blive mindre.

2. Inden du sætter din plante i blomst, skærer du alle skud væk, således det kun er de øverste 3 skud på hver side der bliver tilbage. På den måde slipper du for de fleste af de nedeste skud, som typisk er dem der bliver bredest når blomstringen går igang, og derved får du en lille fin hampplante med kun 6 skud på, hvortil den så kan lave større skud, da den ikke skal koncentrere sig om alt det småkravl der er nedenunder. Jeg har set denne teknik blive brugt med fordel. Bruger den dog ikke selv, og ved egentligt ikke hvorfor.

Hvordan du uploader et billede som vi kan se?

først laver du en konto på http://www.imageshack.us

Dette er en hosting site for billeder. Når din konto er oprettet, tager du nogle billeder af din plante og så følger du først den her guide for at fjerne GPS info fra dem.

viewtopic.php?f=17&t=38192

Derefter uploader du dine billeder til imageshack.us .. Så går du ind på siden "my images" og finder de billeder du har uploadet, og højreklikker på dem og vælger "share" .. derefter popper en pop-upsite op, og du skal så kopiere det link som står under:

Forum: -> Direct -> Link

Dette link skal du så kopiere herind i forum, ved hjælp af [Img] [ /img] commandoen.. den finder du ved at trykke på "ret indlæg" eller "citer" knappen..

Iøvrigt velkommen til vores forum, og lad os da endelig få nogle billeder ind, så kan vi følge dit grow og hjælpe dig på vej, hvis der er flere spørgsmål. :)

Junior medlem
Brugeravatar

Tak for de gode råd:-) Jeg tror jeg vil forsøge mig med dit andet forslag til at mindske bredden. Det giver mig lige lidt ekstra tid.

Temmelig indviklet måde at oploade billeder på, men fuck det er alligevel temmelig smart. UNDERCOVER SHIT :rocking:

Her er et billede af mine 4 NL planter:

Billede

Junior medlem
Brugeravatar

Billede

Junior medlem
Brugeravatar

Hvordan synes i at de ser ud, er der noget jeg skal være særligt opmærksom på. Ved godt der sikkert er mange kommentarer til cfl-pærene, men det er hvad jeg prøver mig frem med under veggi fasen. De ryger under 400watt hps når de skal i blomst.

Er bare lige interesseret i hvad der menes om planterne, som de ser ud her????

PÅ FORHÅND TAK TIL ALLE SÆRLIGT "MAXIMUMG" For hjælp til billeder og svar på spørgsmål.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De ser da rigtig fine ud. Hverken tegn på overgødning, eller overvanding. :)

Hvor meget plads har du i højden og bredden i dit blomstringsrum? :)

Junior medlem
Brugeravatar

Det er jeg glad for at høre. Jeg synes også selv at de er nydelige :D De skal blomstre samme sted som de står der på billedet. skabet er vel 140/60/220. Skal bare lige justere nogen ting, til når det er tid til blomstring.

Har du lagt mærke til den ene plante er en efternøler? den kom op med skallen på, og smed den først 3 dage efter. Kommer det til at ha noget betydning, hvis jeg sætter den til at blomstre samme tid som de andre? Eller kommer der bare det mindre ud af den??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det skal du ikke tage så tungt. Et par dage fra eller til gør ikke den store forskel. Det havde været værrere hvis der var flere uger imellem dem. :)

Hvis jeg var dig, ville jeg udnytte de 60x140 og så stille planterne lodret.. Så virker det ikke som om de står så klemt? :)

Det betyder selvfølgelig du skal sætte lampen sådan at den er nogenlunde i midten, så den spreder lys på allesammen, men som sagt skal du nok først gøre det, når planterne er så store at de vokser inde i hinanden.

Junior medlem
Brugeravatar

Du gav mig lige en AHA oplevelse, det var en god ide:D Jeg har nogen ekstra reflektorer og pærer. Altså du mener at stille dem på række, i stedet for 2 og 2???

Det vil give mig lidt ekstra plads, hvilket er en god ting. Får nemlig et udsugningskit hjem i næste uge, og det kulfilter er en ordentlig satan:-/

Nu hvor vi er inde på emnet udsugning.

Har du så nogen forslag til, hvordan man sætter sådan noget op? skal filtret være ude for eller inde i rummet, og hvordan med kanalblæseren? Skal der trækkes luft ude fra skabet, igennem skabet og filtret også ud igen, eller skal der bare suges fra skabet, i gennem filtret også ud?

Er helt LOST, det har taget mig 3 dage bare at finde ud af hvad jeg skal bruge til udluftningen:-(

Junior medlem
Brugeravatar

Hjælper sådan noget udsugning på temp? hvis ikke, hvad kan man så gøre ved for høj temp?

Jeg er total spørge Jørgen. Håber du lige bære over med mig. Jeg er jo total rookie:-/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@Dr. Green thumb

Angående opsætning af udstyr, tag da og se hvordan jeg har gjort det. :) .. det kan du se på side 1..

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=17&t=38708

Angående temperatur og udsugning.. læs denne guide..

http://www.dcfonline.dk/cf/

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]