Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey alle! :D

Jeg er ny her, men har fulgt med i homegrow forummet her i et stykke tid - Tak for god info & god karma!

Jeg har været jævn ryger i et halvt års tid nu da det hjælper effektivt på kronisk søvnløshed som jeg længe har været plaget af - de piller som lægen vil give jer, kan IKKE anbefales :|

De sidste par uger har jeg været helt besat af tanken om at starte et lille homegrow, fordi det lyder skidesjovt med noget DIY og det kunne være rart ikke at skulle føle sig som en kriminel hver gang man skal købe...

Har læst en masse op her på Psychedelica & andre forums, samt købt en bog og lidt til - Men er stadig lidt forvirret omkring nogle ting. Vil så vidt muligt gerne undgå en masse setup da jeg bor i en 50m2 lejlighed... Jeg har et stort vest-vendt vindue hvor solen skinner ind, stort set hele dagen. Faktisk så meget at rummet i sig selv er noget i retning af 25-30 grader hele dagen om sommeren. + god mulighed for udluftning.

Mit spørgsmål er: Kan det lade sig gøre at vokse 3 gode planter i en sådan vindueskarm i dansk sommer uden lys-gear - Hvis ja, hvilket strain (gerne kort & autoflowering) skal jeg have gang i, hvis den skal være robust i dansk vindue-klima? :)

Thanks!

:stupid:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Bare vælg en autoblomstrene sort du har lyst til. De er nogenlunde lige potente, forskellen ligger primært i de ydre træk og selv der er de meget ens. Lad være med at give alt for meget for frøene. Det endelige udbytte er 20% gener og 80% dine evner som grower. Køber du feminized undgår du at skulle sortere hanner fra.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Moderator
Brugeravatar

Det kan sagtens lade sig gøre, yield og potens bliver bare ikke på det højeste. Vær iøvrigt opmærksom på at det lugter at have hamp som stueplante, især i blomstring. Da jeg havde hamp i vindueskarmen kunne det lugtes en del i rummet op til.

Jeg synes nu der er en del forskel på Lowryder, og sorter der er krydset videre til flere sativa/indica hybrider. AK47 og Blueberry i autoblomstrene udgave er som regel gode. Ellers vil jeg anbefale:
Blue Streak
Jet 47
Ogre
Purple Mazar
Secret Citrus
Short Term Amnesia
Sour60

Junior medlem

Helt sikkert, max nice, og mange tak for tankerne Randy & Bismann! Vil helt sikkert gå efter en feminized sort, hen mod noget AK47 eller Blueberry.

Jeg er så heldig at jeg ingen naboer har og har gode muligheder for ventilation (kæmpe vinduer), så forhåbentlig skulle det ikke blive et problem... We'll see :-)

Junior medlem

Hej, er også ny her.

Jeg er også gået igang med auto'er (Pandora, MI5, Super Cali Haze og Dr. Feelgood), startede d. 12 marts, og har allerede haft god første høst :D De er allesammen startet under sparepære CFL 125w, og har så været i drivhus/på terrassen og slikke sol. Synes resultatet er over forventning, og tror sagtens du kan få noget ud af et solfyldt rum, specielt nu og til midten af Juli.

Især Pandorarne har vist godt potentiale, den største er stadigvæk ved at sætte topskud i drivhuset:

Billede

God sommer!

:joint:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]