Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 17:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hvaså, har længe gået og tænkt over måske at begynde at have en eller to planter stående indenfor når jeg flytter i lejelighed, jeg har kigget på nogle Lemon OG Kush frø som er feminized, tænker at det ville være fint at starte med. Er der nogen der bare har et par planter stående indenfor som kan give få tips til hvordan jeg skal starte, hvor meget lys, strøm, vand og gødning jeg skal bruge.

Har hørt at det er muligt at dyrke uden at bruge specielt meget lys eller anordninger som mange pro-dyrkere benytter. Håber at jeg har læst noget troværdigt, men ellers regnede jeg med at der var nogle erfarne growers herinde som kunne give et par tips til en førstegangs-dyrker. Det skal være så simpelt som muligt men stadig med meget udbytte! :)

- Benjah

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
brug søgemaskinen..
der er 100.000.000 posts om det emne

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Junior medlem

har dyrket med sparepærer, det går dog noget langsommere tror jeg. end med de rigtige lamper

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Google: Cannabis Grow room Setup
så enkelt er det

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Junior medlem
Brugeravatar

har kigget lidt rundt ja, ledte mere efter specifikke råd om nogen HERFRA der har prøvet det succesful :)

Moderator
Brugeravatar

Meget udbytte og højt strømforbrug hænger meget ofte sammen. Når det er sagt så hænger dit andet krav om at det skal være simpelt, meget godt sammen med et lavt strømforbrug. Jeg vil mene at en 250W HPS ville passe godt til dig. Køb ballast til, en reflektor, aktivt kulfilter, en kanalventilator helst, alternativt en badeværelsesventilator der kan levere et højt tryk, potter(12-20 liters murespande fåes billigt og der skal bares laves huller i bunden), jord, gødning, en bordventilator. Placer det i et growtelt eller skab på omkring 60x60 til 100x100 cm eller tilsvarende grundareal, med så meget højde som muligt, dog helst over 120 cm.
Det er lidt en kompromisløsning imellem dine ønsker, men fungere ganske hæderligt, typisk udbytte mellem 100 og 200 gram tørt, og er ikke for svær at sætte op, eller holde kørende.

I mindre belysning er det der har været iøjnefaldende været LED (men nørd det først, evt. lav det selv, der er meget lort derude) og PL-L (T5-lystofrør i smart design). Mindre belysning kræver bare oftere pasning og mere kreativitet for at få det til at fungere. Tilgengæld er det nemmere at køle og man kan slippe afsted med mindre larm og skjule growet nemmere.

Junior medlem
Brugeravatar

Perfekt, det var sådan et svar jeg ledte efter, tak. Det vil ikke blive noget problem at lave et skab 120x120 eller lign., finder vel bare et i en gammel møbelforetning. Udover det har jeg et spørgsmål til strøm, jeg tænker at et kollegie godt kan se mit massive strømforbrug og måske undre sig lidt over det. Er det et vigtigt drejepunkt i at have planter? Hvordan har i gjort det?

http://dcfonline.dk/cf/ <-- Kigger også på denne meget interessante hjemmeside.

Moderator
Brugeravatar

Skal du bo på kollegie værelse er det måske ikke så oplagt at gro, og hvis du gør, så have det rimeligt begrænset. I mit lokalområde er kollegieværelser ikke ret store, og der bliver nærmest vadet fra værelse til værelse. Det giver både problem rent beboelsesmæssigt, hvis dit grow fylder 1/4 af dit værelse, folk der kan finde på at åbne dit growskab, men også at have en kanalventiltor til at kører, hvor støjen er ganske mærkbar og svær at bortforklare.

Vil anbefale dig at kigge på micro-dyrkning, det giver små udbytte, men mindre strømforbrug og mindre larm. ICMAG har et micro-underforum der er ganske udbygget og hvor man nemt kan få nogle timer til at gå med at finde inspiration. Her: https://www.icmag.com/ic/forumdisplay.php?f=65545

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]