Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 jul 2025 00:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

jeg fik i forgårs 2 planter af min gode ven, de var ca 40 cm høje. De har groet i hans have, han har self gødet jorden med noget specielt gødning, og stedet hvor jeg skulle have den lagde lige ved siden af en gylle tank, så vi regnede med de ville overleve hvis vi flyttede dem.
Jeg hentede dem på scooter så de fik en god vind tur, også plantede jeg dem ud i jorden.
Dagen efter jeg kommer ud og kigger er begge planter helt slatten, og den ene er død.
Hvordan kan det være de bare dør sådan der?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
det kan ikke være blæseturen på scooteren der har stresset (bøjet klemt mast os.v) livet ud af dine små venner ? du siger det ligger lige ved siden af en gyldetank, nu er det ikke sådan at jorden i har plantet dem i er sølet ind i lort vel ?

Medlem
Brugeravatar

det kan ikke være blæseturen på scooteren der har stresset (bøjet klemt mast os.v) livet ud af dine små venner ? du siger det ligger lige ved siden af en gyldetank, nu er det ikke sådan at jorden i har plantet dem i er sølet ind i lort vel ?

Nej overhovedet ikke, der er massere af sten og sand i jorden.
OG den er godt gødet, men den er ikke sølet ind i lort.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
hm mærkeligt, de ville jo nok også først "skrige" lidt inden de døde hvis det var overgødning går jeg ud fra, og som vejret har været og når man tænker på du lige har plantet dem ud, går jeg ud fra de har massere af vand i sig.

kan du ikke poste nogle billeder, hvis det er muligt ? for det lyder da lidt mystisk.

Medlem
Brugeravatar

hm mærkeligt, de ville jo nok også først "skrige" lidt inden de døde hvis det var overgødning går jeg ud fra, og som vejret har været og når man tænker på du lige har plantet dem ud, går jeg ud fra de har massere af vand i sig.

kan du ikke poste nogle billeder, hvis det er muligt ? for det lyder da lidt mystisk.

Har desværre ingen mulighed for billeder.

Medlem
Brugeravatar

Gav du dem virkeligt meget vand ved omplantning? Var der stor rodklump med? Passede du godt på rødderne? Hvor lang tid var de gravet op inden du plantede dem igen?
Er du sikker på at den/de er døde? Det kan være hård kost sådan at få klippet tæerne og miste sit hjem, på samme dag. Den slags kan man godt lige skulle sunde sig over.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nový židovský hřbitov
prøv evt. med noget rodbooster - overlever den ene flyttet skal jeg nok love dig for de tæsk den har fået er tjent godt hjem.

mvh. G

He whom meddles through the mind of others – He whom interpret the way of living – He whom deliberately chooses an ascetic life – He whom enlighten others to enlarge their mind – He whom indulge – He shall no longer fear death.

Junior medlem

det er jo lidt sent at flytte rundt på planterne nu,,,,,, jeg personligt ville sørge for stor rodklump og som Gregor skriver komme noget rodbooster ned i det hul den skal sættes i,,,, men så tæt på e gyletank villejeg nok sætte dem i nogle høje spande eller sække...med 50% så-prikkemld og 50% den jord fra gyletanken for der er MEGET "fut" på jorden rundt om en gylle tank.... :D

Edited by CannaChem: Links er ikke tilladt.

Medlem

De tænkte vel "Hellere dø end at skulle leve med ydmygheden over at være transporteret i en grøn mælkekasse bag på en scooter".

Det kan man vel ikke fortænke dem i?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
De tænkte vel "Hellere dø end at skulle leve med ydmygheden over at være transporteret i en grøn mælkekasse bag på en scooter".

Det kan man vel ikke fortænke dem i?

Slet ikke! Havde nok gjort det samme :gud:

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]