Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 19:13


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 316 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 23 aug 2013 23:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 apr 2013 19:36
Indlæg: 294
Jamen jeg tror altså ikke det er nogen af delene... Der er ret "dødt" inde I skabet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2013 00:00 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Hvis du har tænkt dig at fortsætte med denne dejlige hobby, er pyrethrum en en god bøtte at have i skabet. Insekter har det med at formere sig eksplosivt i en monokultur, så er 4 dage er længe at vente med at sprøjte. En spindemide kan lægge 1000 vis af æg i løbet af dage, når man har så høje temperaturer i skabet som du har.
Hvis du vælger et produkt med det rene aktive stof kan det holde årtier. Det pyrethrum jeg lige har brugt mod kulsommerfyúglelarver på min grønkål, købte jeg i 2003 og det skal doseres 0,2ml pr 5 liter. Det virker mod alle skadedyr ved kontakt og nedbrydes via UV-B og A. Så hvis man bruger LED er det ikke så godt pga det lave niveau af UV hos dem, men ved HPS nedbrydes det over en uge.

Held og lykke med de sidste kritiske uger, jeg er sikker på der er nogle andre dyrkere, der misunder dig din lave Rh%. Prøv at få din temperatur længere ned, det er både godt for planterne og insekter formerer sig ikke så hurtigt.

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2013 08:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 apr 2013 19:36
Indlæg: 294
Ok. Duer det med cfl? Og hedder det det eller er det bare et indholdsstof? Kan det købes i Matas?
Jeg kvanløse mig frem til at det er et organisk planteekstrat, men har ingen anelse om hvor jeg køber det.

... Og jeg kan garantere at min hobby er kommet for at blive :rocking:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 aug 2013 21:10 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Neudorff Spruzit-Garten-Spray indeholder Pyrethrine, det er også et godt produkt.

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2013 20:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 jul 2013 12:05
Indlæg: 4
Hej allesammen :)

- nybegynder med mit første grow og har self været så heldig at anskaffe
mig SPINDEMIDER!!! satans.. Nå mit spørgsmål er så, skal jeg gå insekt-kemi-dræber-middel
eller "nyttedyr" - såkaldte ROVMIDER ?!. - tænker hvis jeg bruger det giftige stads, så vil det have
en eller anden form for effekt på mine planter da de optager det og smider det rundt i planten
, altså fylder jeg mine dejlige planter med kemikalier! og hva nu hvis jeg vælger rovmider ? forsvinder
de igen når de har ædt og drukket sig fede? eller bliver de boende og starter et evt nyt problem ?

what to do ? HERLP ! :?:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 sep 2013 13:04 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 mar 2012 23:47
Indlæg: 27
Hej allesammen.
mine plante er begyndte at komme med nogle visne skud. synes det er lidt trist. nogle der ved hvad det kunne være ? eller om hvad skal gøre. jeg har knækket alle af planten som jeg kunne se efter som jeg er bange for at der kan smitte de andre skud
BilledeBilledeBillede
BilledeBilledeBillede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 sep 2013 13:18 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
@MoonWeed420
Man kan lave sin egen insektsæbe af vand, brun sæbe og en lille smule husholdningssprit, jeg kan dog ikke huske målene. Man kan også bruge rovspindemider hvis de stadig er i opløbet.
Ellers prøv pyrethrum som Kaktus Klausen foreslår til formålet.

@RastaFace
Fjern de visne skud, det er mugne skud de brune du viser. Altid en god ide at fjerne visne blade og skud, da de tørrer ud og derefter suger vand, således at de er en ren mugfælde. Tjek skudene i den umiddelbare nærhed især under de ramte skud, og fjern hellere 10% for meget end 10% for lidt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 sep 2013 20:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 apr 2013 07:55
Indlæg: 8
hey gutter... er forholdsvis ny herinde og i faget at dyrke skunk. jeg står med et stort problem, mine planter visner stille hen og den får en masse gule blade.. kan ikke helt hitte ud af hvad der er galt så tænkte på om der ikke var nogen søde mennesker der kunne hjælpe mig med hvad der er galt... har prøvet at google det men det ikke ment.. :(

billeder.

http://billedeupload.dk/?v=oc9z.jpg

http://billedeupload.dk/?v=e17a6.jpg


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 sep 2013 20:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 apr 2013 07:55
Indlæg: 8
det skal lige siges at det er en pineapple chunk inddøre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 sep 2013 20:14 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 aug 2012 03:38
Indlæg: 509
ja der er godt nok noget galt der ^^ hvad gir du den af gødning?

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 sep 2013 20:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 apr 2013 07:55
Indlæg: 8
jamen jeg har give dem Bio-grow og Bio haven en gang. 2ml til en lit. af hver.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 sep 2013 20:21 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 apr 2013 07:55
Indlæg: 8
jamen jeg har give dem Bio-grow og Bio haven en gang. 2ml til en lit. af hver.

og de er 4 uger galme og stadig i vekst.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2014 05:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 feb 2012 14:20
Indlæg: 13
Hej alle sammen.
Jeg er ved at gro nogen autoflowers og flere af dem er begyndt at se rigtig skidt ud.
Er der nogen der har et budt på hvad det kan skyldes?
For lidt nærring for meget nærring, evt hvilket nærring de kunne mangle osv osv.

Eller kan det være så simpelt som at de har fået for meget vand?
http://tinypic.com/r/2dcbzoy/8

http://tinypic.com/r/10z002e/8

http://tinypic.com/r/2uhnxw0/8


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2014 12:36 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Det kunne godt bare være overrvanding, men synes umiddelbart også de virker til at mangle lidt gødning.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2014 00:33 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 feb 2012 14:20
Indlæg: 13
Det er slet ikke utænkeligt de mangler lidt gødning, de har kun fået gødning i en uges tid, de er omkring en månede og en uge gamle nu.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 apr 2014 12:19 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 apr 2014 12:01
Indlæg: 1
Hey guys,

Jeg er bange for at jeg har lidt af et problem med 2 af mine 3 planter!!? Det er AK-47 autoflowers, og de er netop begyndt at blomstre. Som det ses på billederne, er nogle af bladene begyndt at blive misfarvede. Jeg har gennemvandet jorden på den ene af planterne, i tilfælde af det var problemer med gødningen, og så har jeg hævet min HPS lampe, da jeg havde en lille mistanke om, at det måske var varmestress...? Noget er helt galt, nogen bud på hvad jeg kan gøre ? :?:

Plante 1
Billede

Plante 2 (varmestress?)
Billede

Plante 2 (varmestress?)
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 apr 2014 04:08 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
@HowskiBudski
Jeg synes det ligner nærringsmangel, mest P og Mg, hvilken gødning og jord bruger du? Nogen ide om pH værdien af dit vand? Og mht. varme problemer, hvad er så dine max temperaturer derinde?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 apr 2014 23:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 apr 2009 12:42
Indlæg: 5
Hej alle sammen
jeg har et lille problem jeg håber i kan hjælpe med jeg har nogle white widow som lige er gået ind i fjerde blomstringsuge og det er begyndt at få gule blade med mørke pletter som tørrer ud jeg kører med biobizz fuld serie dog uden alg a mic og følger deres eget skema og justrer ph på vandet til 6,5 og sørger for at de er tørret godt ud mellem hver vanding og har en temperatur der siger 20-22 grader ved pottekant og 25-27 ved toppen af skudene. er der nogen der ved hvad der kan være galt?
billede : http://imgur.com/Etua2D4


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 apr 2014 00:56 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
@jkj1909
Jeg synes det ligner overgødning, prøv at skylde jorden igennem med rent pH justeret vand, og lad jorden tørrer igennem før du vander igen, hvor du så nedjustere gødningsmængden, så skulle de gerne komme på rent køl igen. Dine specs lyder ellers fornuftige.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 apr 2014 12:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 apr 2009 12:42
Indlæg: 5
bismann
tak for det hurtige svar. dette var også mit første bud og skyllede dem igennem for 3 dage siden syntes dog kun det er blevet værrer siden. plejer overgødning ikke at give brændte spidser hvilket jeg ikke har nogen af?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 316 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team