Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 01:46


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 316 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 16  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 14 jun 2014 13:28 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jul 2013 18:25
Indlæg: 928
Geografisk sted: Midtjylland.
Er ikkd den stiveste til indendørsgrow.
MEN, når jeg dyrker i potter/spande udendørs og de har fået for meget gødning, så hælder jeg vand i, indtil det drypper ud af bunden.
Lader potten stå lidt og giver dem en ordenlig sjat igen - det plejer at virke.

Hvad du skal bruge specifikt, af antal liter her, ved jeg ikke..

_________________
This is the life we chose, the life we lead.
And there is only one guarantee:
None of us will see heaven.
-John Rooney.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jun 2014 14:38 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005 21:04
Indlæg: 1177
Jeg syntes også at det ligner symptomer på overgødning, i form af kvælstof (N) forgiftning.

Her er et link med noget god information omhandlende kvælstof forgiftning: http://growweedeasy.com/nitrogen-toxicity-cannabis

Du bør flushe, med hvor meget vand er svært at svare på, da det afhænger af hvor slem salt ophobningen i mediet rent faktisk er samt mediets evne til henholdsvis at blive drænet samt holde på vandet.
Hvis du starter med 1/2 liter vand, givet som topvanding, for hver liter jord i potten så kan du se an hvordan planterne reagere, mængden af vand kan du så justere alt efter hvor meget der løber ud i bunden (i dette tilfælde skal du gerne have en hel del til at løbe ud af bunden)

Billedet af toppen ligner dog ikke kvælstof forgiftning specifikt men nok nærmere begyndelsen på en mere bredspektret overgødning.
Løsningen i begge tilfælde er dog at flushe og efterfølgende at gøde mindre.
Hvis jeg har ret i den del med kvælstof, så vil det desuden være en god ide at få tjekket op på om din gødningsblanding måske indeholder lige lovligt meget af det i forhold til de andre næringsstoffer.

_________________
Don't these talking monkeys know that Eden has enough to go around?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jun 2014 14:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jun 2010 17:13
Indlæg: 2690
Geografisk sted: over stok og sten
Jeg syntes at denne tråd kunne trænge til et bedre navn. f.eks
ER DIN PLANTE SYG TRÅDEN, MIN PLANTE ER SYG TRÅDEN, PROBLEMER MED PLANTERNE ? SKRIV HER
Ikke fordi at de er meget bedre - men det kunne være en ide med noget "blikfang" for de paniske nybegyndere der sjældent overhovedet overvejer at kigge forum igennem inden de opretter en tråd, derfor tænkte jeg at det måske også kunne være en god ide hvis man nu kunne modificere dyrknings forum lidt. jeg tænker den røde advarsels besked man ofte får hvis tråden er af ældre dato, hvad nu hvis den blev ændret til noget hen af : har du problemer med dine planter og har spørgsmål dertil bedes du henvende dig (tråd link). og self kun i cannabis og dyrknings forummet, det kunne måske være en måde at hindre den slags tråde lidt bedre på ?
Folk der har problemer med deres planter (akut) tror jeg ikke kigger forum så meget igennem desværre. de har brug for et stort rødt flashende skildt :P bare et forslag.

_________________
Because Im a faggot alright
Skal du have et gok i nøden din skidespræller ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jun 2014 15:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 jun 2014 19:15
Indlæg: 12
Geografisk sted: Århus
Nogen der ved hvad der er galt med mine planter? De er begyndt at knække/synke sammen et bestemt sted nede ved roden, de dør ikke, de kan bare ikke stå op.. Hvad er det de laver? Hvad mangler de?
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jun 2014 16:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 mar 2009 00:09
Indlæg: 166
De mangler vind/blæst til at styrke stammen, læg dig i sengen i en uge uden at stå op så vælter du sikkert også når du prøver at gå :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jul 2014 12:02 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jun 2014 09:30
Indlæg: 4
Hey psy :) First time grower her, mine damer har det (næsten) fint, udover at 2 af dem er begyndt at få gule spidser og den enes spidser krøller, helder selv mest til at det er overgøding? men hvad tror i? de to første billeder af fra den som ikke krøller og det sidste er fra den som krøller, på forhånd tak! http://imgur.com/FiEAKeS,Q502voR,MM99ckN#0

PS. det er kun de øverste blade som har gule spidser hvilket også kan ses på nogle af billederne!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jul 2014 12:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 mar 2009 00:09
Indlæg: 166
Dine planter ser utrolig sunde ud, de små gule spidser er hvertfald ikke til bekymring, ja jeg ville nok også hælde til en svag overgødning.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jul 2014 12:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jun 2014 09:30
Indlæg: 4
Tusind tak! jeg prøver at springe en gødning omgang over så!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jul 2014 20:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jul 2010 19:11
Indlæg: 146
Halløj.
Jeg høstede en enkelt skunkplante for 14 dage siden.
Den har hængt til tørre siden, og idag ville jeg så igang med curring.
det viser sig så at hele planten er temmelig fyldt med små døde fluer, som efter lidt googling kunne ligne sørgemyg.
Nederen!
Mit spørgsmål er om jeg kan lade dem sidde og ryge det uden fare for skumle sygdomme, eller om der er en smart måde at få dem væk på.. Jeg tænker en eller anden vandmetode.
Nogle erfaringer?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jul 2014 20:51 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 feb 2010 23:28
Indlæg: 797
Geografisk sted: øen
hvis den har hængt i 14 dage er der nok ikke meget curring at komme efter, den må være knastør

fluerne ville jeg nok fjerne, alt andet vil da være total klamt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jul 2014 10:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jul 2010 19:11
Indlæg: 146
Den er ret tør, men der er stadig fugt i den. Sidste år begyndte jeg curring efter 8 dage, og der gik mug i en del, selvom jeg sørgede for flere gange daglig udluftning. Så ville prøve at give det lidt ekstra tid i år.
Jeg forsøger selvfølgelig at fjerne så mange fluer jeg kan, men det er godt nok noget af et pillearbejde. Har bare ikke lyst til at smide det hele ud. Planten blev min hidtil flotteste.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jul 2014 12:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 mar 2009 00:09
Indlæg: 166
syntes også det er ret nasty he he, tag evt en lille maler børste eller hvis du har den en af de børster der er med i barber maskiner må gerne være lidt stiv, har haft gjort det før men lavede stadig bubble hash af det :)..

det er enten det eller lav bubblehash på den hvis du har nogen poser.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2014 18:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jul 2010 19:11
Indlæg: 146
Takker for input. Jeg er flad, så får ikke råd til poser i tide. Så nu står den på Forstørrelsesglas, pincet og tålmodighed...
Hvis der er nogen der stifter et parti med sloganet "imod skadedyr" så har de min stemme


Top
 Profil  
 
 Titel: HJÆLP
Indlæg: 16 aug 2014 11:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 aug 2014 11:19
Indlæg: 3
har siden 1 juli haft gang i 4 planter (2 Royal dwarf og 2 Easy buds autoflower) i mit lille telt, der har indtil for nylig ikke været nogle problemer, indtil en af planterne fik gule pletter på sine store blade, som senere ville begynde at visne
http://s1377.photobucket.com/user/goobi ... sort=3&o=1
Har i starten været meget varsom med gødning, da jeg købte biobizz all-mix og blev fortalt at jeg ikke skulle gøde de første 3 uger. efter hvad jeg kunne læse mig frem til er det mangel på magnesium?????

Da jeg så til mine piger i dag spottede jeg så at den store havde fået nogle poser ved de øverste sideskud
http://s1377.photobucket.com/user/goobi ... sort=3&o=0
- kan en autoflower blive en hermaphrodite?

Nogle gode råd????


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: HJÆLP
Indlæg: 16 aug 2014 12:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jul 2013 18:25
Indlæg: 928
Geografisk sted: Midtjylland.
Er ikke 100% sikker, men ud fra billederne vil jeg tyde den til at være en hermafrodit.
Øv bøv:-(

_________________
This is the life we chose, the life we lead.
And there is only one guarantee:
None of us will see heaven.
-John Rooney.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: HJÆLP
Indlæg: 16 aug 2014 12:18 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 aug 2014 11:19
Indlæg: 3
efter nærmere inspektion, har jeg fundet "sække" på 3 / 4 planter :( ligner det ikke han sække???


http://s1377.photobucket.com/user/goobi ... 0.jpg.html

http://s1377.photobucket.com/user/goobi ... 0.jpg.html


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: HJÆLP
Indlæg: 16 aug 2014 13:25 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005 21:04
Indlæg: 1177
Jeg tør ikke at gøre mig klog på hvad din plante fejler.
Billederne med de mulige hermaer er ikke så tydelige, men jeg syntes ikke at det ligner pollen sække på de første billeder.
Det er helt normalt at der er en mere eller mindre tydelig "knop" på de første steder hvor planten viste køn. Kommer der ikke også en eller flere små tråde ud af den som sikkert er blevet brune siden?
Jeg kan desuden ikke se hvorfor du mistænker herma på de sidste billeder, det ser helt normalt ud.

_________________
Don't these talking monkeys know that Eden has enough to go around?


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: HJÆLP
Indlæg: 16 aug 2014 13:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 aug 2014 11:19
Indlæg: 3
hej beklager utydligheden af mine billeder (bruger kamera i telefonen til jeg får investeret i et ordentligt et )

Samtlige planter er gået i blomst og har været det de sidste 2-3 uger, og de har som du siger fået "knopper" på deres stilke under selve "bud-grenen" knopperne er helt grønne (de er dog ikke hårde) og er alle kommet indenfor 2-3 dage.
grunden til at jeg selv tror det er hermaer, er fordi jeg flere steder har læst at autoflowers på mystisk vis ( eller grundet dårlig breeding) kunne ombestemme sig under blomstrings processen, og udvikle mandlige kønsdele for at avle med sig selv????? ved ikke om det er helt rigtigt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2014 02:45 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
@goobiedoobie Alle underarter af cannabis kan blive hermafroditter, og autoblomstrene går ikke fri. Faktisk er det ofte værre med autoblomstrene da de ikke kan holdes i veggetativt stadie, og man derfor ikke kan holde mødre og fædre planter som man ellers ville gøre det til frøproduktion. Det betyder at man ikke kan stressteste og generelt teste forældreplanterne da der startes nye planter op frø hvert frøbatch. Det efterlader muligheden for at teste igennem stikprøver af afkommet, men jo større stikprøver, jo færre frø til salg. Derfor er auto-genetik ikke lige så gennemtestet som almindelige sorter kan blive det, og derfor er der generelt større risiko for hermafroditter.

Dine billeder er lidt sværre at se tydeligt, men synes godt jeg kan se nogle hanblomster for neden for budsne, prøv evt. at pille hvad du tror er en hanblomst af og lig den ned og tag et lidt tydeligere billede, alternativt så google male cannabis flowers og se om det ligner det på dine planter. Mht. visning af blade, så vil jeg gerne hører om du har gået frem efter biobizz skema, efter de 3 uger? Det kan nemlig godt betale sig at gå lidt stille og roligt frem og starte med omkring halvdelen af det anbefalede. Hvordan er temperaturen når den er højest?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 aug 2014 17:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 aug 2014 16:43
Indlæg: 2
SPØRGSMÅL: HAR EN SPØJS HAN/HUN/ØØHHHH…PLANTE

I år er første gang jeg dyrket cannabis og det er gået godt ind til videre.
Jeg troede jeg havde fået has på alle mine hanplanter og de tilbageværende hunner ser skønne ud. MEN én af planterne opfører sig spøjst:
Den har fine tråde på sine mange topskud øverst på planten, men på nogle af de nederste grene er der kapsler(frø?) og jeg kan også se en enkelt lille åben blomst.
Så mit spørgsmål er: Hvad pokker er det: Han/Hun, bestøvet Hun, eller...? og hvad skal jeg gøre ved det?

Link til billede
https://imageshack.com/i/exVqIZpGj

på forhånd tak!
Mobobo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 316 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 16  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team