Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 maj 2024 10:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 316 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 17 jul 2015 13:21 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 jul 2015 15:42
Indlæg: 3
Bismann skrev:
@Yowzar
Det kunne det umiddelbart godt, hvilke forhold står de under? Hvis de er inde så er er max temperaturer og fugtighed relevant, hvis udendørs så om de lige er flyttet ud, og hvor de var før. Men jo det kunne gode se ud som om de lokalt har fået for meget varme.


Det er min første og eneste plante indtil videre og jeg har lige flyttet den til et andet rum. Tror den kom for tæt på lampen, men jeg rykkede lampen lidt med det samme jeg opdagede det og det er hverken blevet værre eller bedre siden, så det håber jeg er en god ting.
Kan jeg gøre noget ved det eller skal den bare have lov til at restituere?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2015 00:23 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5088
@Yowzar
Den skal bare have lov til at vokse videre. De ramte blade kommer sig nok ikke, men planten i øvrigt skal nok klare sig. Og ja uforandret er en god ting i denne henseende, det tyder på at det bare var lampen der kom for tæt på.

@Polskepatter
Det vat skam så lidt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2015 00:33 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 jul 2015 15:42
Indlæg: 3
Tak for hjælpen Bismann. De andre blade ser fine og sunde ud og vokser stadig rimelig hurtigt. Den får lov til at chille videre :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 aug 2015 17:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 okt 2009 20:22
Indlæg: 1
Hej allesammen og god sommer! : ) På forhånd tak! Håber at jeres afgrøder står bedre end mine.

Hampen står jo i fuld flor, men mine planter er stødt på nogle problemer som desværre ser fatale ud. Jeg håber at nogen herinde kan hjælpe mig med nogle svar på hvad der kan være galt.
Jeg har to planter stående på mit landsted. Den ene er nogle GMO feminized frøblanding jeg købte, så præcis hvad for en plante det er kan jeg ikke svarer på. (Genmodificeret er nogle lort, det er som om de her planter bare gror og gror men glemmer at gå i blomst. Sådan var det med mine planter sidste år!) Den begyndte tidligt at se noget sølle ud i dens nye skud, men begyndte dog at få det lidt bedre senere på sommeren. Billeder følger:
http://imageshack.com/a/img909/333/uHc1eH.jpg

Den anden planter jeg har er vist en White Widdow. Rigtig fin plante, dog ikke så stor men den så fin ud, lige indtil for en uge siden. Jeg ved simpelthen ikke hvad der skete. Jeg kigger til mine planter en gang om ugen ca. Da jeg så dem sidste var der simpelthen gået spontandød i stort set alle de nye toppe på planten. Den står lige ud til en mark, så jeg tænker at bonden lige har kørt forbi med et af hans forbandede gifte og hvad de ellers smide ned over deres afgrøder. Det er noget trist syn der følger:
http://imageshack.com/a/img912/5954/22BNZ0.jpg
http://imageshack.com/a/img538/2362/gr6bzX.jpg
http://imageshack.com/a/img538/9786/Q91AYb.jpg


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2015 17:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 apr 2008 19:03
Indlæg: 26
Hey
Jeg har 2 styk 80 watt led spot.
Jeg har 2 styk pineapple express. Men de nederst blade falder sammen og er begyndt at blive gule eller tørre er der nogle forslag til hvad det er?
Her er billeder.
Billede
Billede
Billede

På forhånd tak


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 sep 2015 10:49 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5088
@Jgnnn
Ligner nærringsmangel har du gødet endnu? Derudover ser jorden meget våd ud, sørg for at lade jorden tørre lidt ud mellem vandinger. Og nu vi er igang er de spots på 80W eller er det hvad de svarer til i glødepærer? For udmidddlbart ser de ud til ar strække sig efter lyset.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 okt 2015 18:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 okt 2015 17:39
Indlæg: 7
hey
Jeg har dyrket skunk indedøre i et par år nu, uden vækstlys eller andet godt, altid gået godt og fint. I år fik jeg drivhus, så det skulle da bruges. Og er os gået super indtil for en 14 dages tid siden. Min kære plante er begyndt at få sorte/røde blade omkring skudene, samt der er gået noget som jeg tror er svamp inde på stammen, (små hvide hår omkring en grengrave). Er bladene bare efterårs farver? Og kan jeg gøre noget ved svampen??? Da det sidder midt på stammen, ville jeg miste RIGTIGT meget hvis jeg skal klippe det af.

Tog min plante indendøre i dag, da jeg tænkte at de mørke blade kunne skyldes kulde. Har tidligere døjet med bladlus, og troede jeg havde fået dem væk, men da jeg fik den ind i dag, kunne jeg se at de stadig sidder i budsne. What to do??? Er insektsæbe en ide'?? Da de snart er klar til høst er jeg bange for at skade dem?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 okt 2015 01:21 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5088
Hej sgc, kan du ikke tage et billede, det gør det som regel nemmere at snævre ind hvad problemet kan skyldes. Er du sikker på at det er bladlus? For umiddelbart kunne det lyde som spindemider, der faciliterer en svampetype, der giver sorte plamager.

Mdn sorte/mørk lilla blade kan sagtens bare være en reaktion på efteråret og en smule frost.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 okt 2015 21:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 okt 2015 17:39
Indlæg: 7
Hvordan ligger jeg billeder ind ?? :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 okt 2015 22:13 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5088
Du uploader billedet på en billed uploadings hjemmeside, f.eks. imageshack og så kopiere du linket til forum-visning eller bare et link til billedet ind i din post. Husk at fjerne eventuel GPS info fra billedet, det kan gøres således: viewtopic.php?f=17&t=38192


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 okt 2015 16:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 okt 2015 17:39
Indlæg: 7
takker :D
På det her kan (bladlusene) ses hvis man kigger nøje efter, de små brune pletter. https://imageshack.com/i/p3xOUarDj

På dette ses (svampen) det er midt på stammen planten er ca 170 cm høj https://imageshack.com/i/pbQnIFuZj

håber det virker


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 okt 2015 16:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 okt 2015 17:39
Indlæg: 7
Eller er der her lidt random billeder af min kush:

https://imageshack.com/i/pbaNqGeFj

https://imageshack.com/i/p73Zine0j

https://imageshack.com/i/hlkCf4MBj

https://imageshack.com/i/paiUfnlFj


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 okt 2015 16:49 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5088
Bladenes farve er helt sikkert efterårsfarver forudsaget af sorten/kulde, flot plante. Mht. stammen og svampeangrebet så ved jeg faktisk ikke hvad du bør gøre. Der ser ikke ud til at være meget skud under selve angrebet så måske det vil gå at ignorere det, og håbe at planten bliver færdig før det bliver et rigtigt problem, giv den evt. en støttepind så planten ikke knækker sammen ved det angrebne område. Mht. bladlus, så kan jeg ikke rigtig finde dem på billedet, men synes det virker til at være sent ift. Insektsæbe, måske B.A.C Vitality plus duer, da det eftersigende skulle kumne bruges få uger før høst. Jeg tror umiddelbart jeg ville sætte dem tilbage i drivhuset og lade naturlige fjender og kulden holde dem nede i antal og så evt.sætte mariehøns eller andre nyttedyr ind mod dem. (De kan købes på nettet).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 okt 2015 18:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 okt 2015 17:39
Indlæg: 7
Tak for svar ! :D Er glad for at du også er kommet frem til det er 'efterårets værk'. Trøstede jeg mig selv ved at det nok var ;)
Hvis jeg sætter den ud igen, tror du så ikke der er en chance for at den går i stå? Eller at budsne ikke bliver meget større end de er? Det er jo møg koldt om natten nu.

Omkring bladlus, ved godt billedet er dårligt, men de er der, prøver at ligge nyt op senere. Har haft pusset mariehøns på dem tidligere, og det hjalp også til dels, men de små sataner finder åbenbart vej ud af drivhuset, så det var ikke den store succes. Siden da har jeg fjernet dem jeg kunne med fingrene, men vil bare helst ikk pille for meget ved den nu, da den er i fuld gang med at lave røg til mig :D
Og B.A.C Vitality plus - Måske noget jeg skal prøve, hvis det bliver værre, har det bare dårligt med at skulle ryge det efterfølgende, vil helst undgå alle former for bekæmpnings midler, selvom de skriver det er bio nedbrydeligt osv.

Har hørt man også kan bruge mælk i en forstøver ? (Men er det bare en skrøne, som at hamp holder bladlus væk) :D :d


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 okt 2015 19:15 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5088
Det var så lidt. Og ja du har nok ret i at det er blevet for koldt, fik vidst overvurderet hvor meget et drivhus holdte på varmen og ikke tænkt mig godt nok om.
Mælk sprayet på kender jeg ikke til, men tænker umiddelbart ikke at det er så smart ift råd når de er så langt og har problemer med råd.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 okt 2015 04:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2002 01:01
Indlæg: 688
@ sgc det er svært at se på billederne med det kunne være spindemider, de er nogle sataner! prøv at google op på det og se om det ligner.
Men det er ved at være høsttid og det ser ellers ud til at være nogle smukke sunde planter.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2015 16:06 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 jan 2013 19:27
Indlæg: 119
Geografisk sted: i din joint
hej psychedelia jeg har et problem. først bliver bære bladene helt gule og bagefter tøre de ind og falder af :|
Billede
Billede

:?: :?: :?: :?: :?: :?:

_________________
429 Blaze it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2015 17:15 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jun 2010 17:13
Indlæg: 2690
Geografisk sted: over stok og sten
Det er skam helt normalt ud. Det starter nedefra og går op ikke ? Din plante ser ud til at være på et stadie i blomst hvor den henter de sidste nærringstoffer fra de store bæreblade og overføre dem til skud. Husk at flushe, og at holde øje med hvor lang tid planten har været i blomst så du undgår at gøde for længe.

ps det ser rigtig godt ud, godt arbejde.

_________________
Because Im a faggot alright
Skal du have et gok i nøden din skidespræller ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2015 17:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 jan 2013 19:27
Indlæg: 119
Geografisk sted: i din joint
mange tak for de fine ord, troede det var mig der var ved at gøre noget forkert :D

_________________
429 Blaze it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2015 17:23 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jun 2010 17:13
Indlæg: 2690
Geografisk sted: over stok og sten
intet problem ;)

_________________
Because Im a faggot alright
Skal du have et gok i nøden din skidespræller ?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 316 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team