Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:35


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 316 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 16 jul 2013 19:48 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 jul 2013 17:06
Indlæg: 5
Denne tråd er for at samle de mange tråde, der er omkring nybegynderspørgsmål vedrørende dyrkning af cannabis. Skriv herinde for svar på dine spørgsmål.

Hej folkens jeg har nogle problemer med mine planter: Skunk 1 "parret" med Northern Lights de er 43 dage gamle og har stået i drivhus men nu står de udendørs. De står i 12 liter jord hver som består af 50% pottemuld 25% leca sten og 25% sand.
Jeg gøder dem med Hornum orkidé gødning NPK 2-2-2, 1 cl pr 4 liter vand hver gang jeg vander dem. Der mangler nogle micro næringsstoffer i min gødning men jeg har bestilt Basaltmel og tangmel som jeg har læst på CF guiden.
På den 1. plante (billed 1) kan man se at de 2 største blade på planten peger meget opad og at de folder på midten.
På den 2. plante (billed 2) kan man se at de ældre blade har misfarvninger, og de lidt nyere blade har misfarvninger i kanten og pletter på sig.
På den 3. plante (billed 3) kan man se at bladene er ved at visne.

Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg evt. mangler eller gør forkert? :tnx:

Billed 1: http://imageshack.com/a/img856/9946/vuts.jpg
Billed 2: http://imageshack.com/a/img89/1659/vqtj.jpg
Billed 3: http://imageshack.com/a/img543/4972/dwv9.jpg


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jul 2013 20:12 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jul 2013 18:25
Indlæg: 928
Geografisk sted: Midtjylland.
Godaften.
Overgødning - Undgå at gøde den næste håndfuld gange..
Planten på billede nr 2, syntes jeg ser fin ud, lad være med at tænke mere over at et par dækblade ser sårn ud.
God vind :joint:

_________________
This is the life we chose, the life we lead.
And there is only one guarantee:
None of us will see heaven.
-John Rooney.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jul 2013 20:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 jul 2013 17:06
Indlæg: 5
Okay det vil jeg prøve tak for det :)


Top
 Profil  
 
 Titel: MUG??!!
Indlæg: 17 jul 2013 17:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2013 05:50
Indlæg: 50
Jeg er rimeligt sikker på der er mug i mit bud, hvad siger i? Det ligner edderkoppe spind hvis man åbner bud'et lidt op og kigger ind - og så er det rødligt/brunt.

Hvis det er mug - hvad er mine muligheder så? Kan jeg klippe det mugne ud og tørre resten af det "normale"?
Jeg har en spand med ryst og små buds jeg vil lave hash af, kan jeg bruge det mugne til dette også?

Eller skal det bare smides ud?

Pics:

Billede
Billede
Billede
Billede

Ret svært at tage ordentlige billeder af med mit kamera, men håber i kan se det :(

_________________
+ memento te mortalem esse +


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2013 17:36 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Ja det er bestemt mug. Klip det væk og smid det ud. Hold resten af topskuddet for sig selv, når du tørrer det.

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2013 19:30 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2005 19:15
Indlæg: 1331
Geografisk sted: Neogen
Jeg har selv erfaret at hvis der er mug i et topskud som man har høstet, så skal man, som KK er inde på, klippe det inficerede væk fra resten. Hvis man derefter hurtig tørre topskuddet i ovnen på 50 grader, forhindrer man yderlig dannelse af mug.

Efter at have høstet 4 gode pot planter, blev der en sko æske fuld med skud der var gået mug i. Efter at have fjernet muggen blev det puttet i ovnen med regelmæssig opsyn. Da det var blevet sprødt blev det taget ud og lagt i en kasse, bygget op af lag med topskud og avispapir.

Der har ikke været nogen yderlige mug dannelse. Jeg lagde nogle topskud til side med samme behandling, dog uden hurtig tørring i ovnen. Og selv om muggen er klippet fra, var der begyndelse på mug i de omkring liggende skud.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2013 20:02 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 aug 2012 03:38
Indlæg: 509
Måske skulle man nævne at man faktisk godt kan lave bubblehash på muggen pot du skal bare huske og smide det i et lukket glas med vand og ryste det og så skrabe alt det der ligger sig i toppen ud så skulle man være fri for mug.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2013 20:09 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2005 19:15
Indlæg: 1331
Geografisk sted: Neogen
Nu har jeg aldrig gjort i muggen skud, da de stoffer som svampen laver er giftige og ikke selve svampen. Så jeg vil ikke anbefale at man ekstrahere giftstofferne fra olien i den tro at det virker. Man ved ikke om de er opløselige i det samme væske som man bruger til at trækker olien ud af.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2013 20:21 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 aug 2012 03:38
Indlæg: 509
Det er nu også kun fordi bubbleman selv skriver det på deres hjemmeside ellers havde jeg sku heller aldrig gjort det ;)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2013 11:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 jul 2013 19:25
Indlæg: 7
Hej

Har 3 planter igang nu. De er alle 3 gået i blomst, men sys bare de er meget små :/
Har taget nogle billeder :

http://www.gratisimage.dk/image-B0F8_51E057A8.jpg
http://www.gratisimage.dk/image-0236_51E057A8.jpg
http://www.gratisimage.dk/image-48D3_51E057A8.jpg
http://www.gratisimage.dk/image-68CC_51E057A8.jpg

Og hvor tit skal jeg vande ? Vandet for 3 dage siden men sys bare stadig jorden er fugtig helt ned til midten.


Mvh .....


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2013 11:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 jun 2013 09:37
Indlæg: 30
Jeg tror grunden til at de er så små er fordi de har lowrider gener.


Top
 Profil  
 
 Titel: ?????
Indlæg: 20 jul 2013 12:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 jun 2013 13:27
Indlæg: 32
?????


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jul 2013 10:48 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2012 13:22
Indlæg: 113
Har 5 tøser udenfor.
Er det normal at de ikke er gået i blomst endnu??

Det drejer sig om 1 Moby Dick, 1 Durban Poison, 1 White Widow, 1 BlueBerry og 1 Pineapple Chunk.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jul 2013 13:21 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
@Dolfen
Ja, det er trods alt indendørssorter. Tror du skal igang med noget mørklægning hvis de overhovedet skal blive færdige udendørs.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jul 2013 16:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2012 13:22
Indlæg: 113
@Dolfen
Ja, det er trods alt indendørssorter. Tror du skal igang med noget mørklægning hvis de overhovedet skal blive færdige udendørs.

Ok. Tak for svar. :-)
Det er også "bare" nogle bonsei modre planter jeg havde som back up.
De blev smidt i jorden i foråret.
Har hele tiden vidst at de nok ikke blev helt færdige udenfor, men regner med at bruge dem til ryst eller olie.
Men kunne godt være man skulle smide nogle sorte sække over dem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jul 2013 02:45 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
@Dolfen
Hvis du har mulighed for at flytte dem til et sted med noget skygge, imens de har sække over sig vil det være en god ide. Ellers kan varmen og den høje fugtighed godt give dem en hård medfart. Et alternativ hvis du ikke kan flytte dem kunne være at have en hvid yderside f.eks. en hvid sæk over eller lave dem af pandaplast. Ellers har jeg hørt om gode erfaringer med at begrænse rodpladsen, med en lille potte, for at planten bliver rootbound for dermed at fremskynde blomstringen på den måde.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jul 2013 21:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 jul 2013 21:43
Indlæg: 1
hej psy :peace:
jeg har et spørgsmål og jeg er ren nybegynder til det her og jeg vil gerne vide hvordan man dyrker sweet tooth skunk autoblomst frø?
jeg har bare smidt et frø 2cm under jorden og har givet den vand hver anden dag, den har ligget der i cirka 5 dage og der er ikke sket en dyt :-/ nogen herinde der kan hjælpe mig med hvad der er galt eller hvad jeg skal gøre?

har selv kigge lidt rundt omkring efter viden, men forgæves, enten forstår jeg ikke en brik eller også er der noget som ikke er relevant vedrørende mine frø :ii

jeg har sat dem ude ved min altan de for sol omkring eftermiddag og aften. jeg har stadig nogle stykker tilbage hvordan skal jeg så plante dem?

tak på forhånd.
:joint:

jeg undskylder for mine grammatiske fejl, men ikke alle er perfekte :whogives:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jul 2013 06:02 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2011 13:16
Indlæg: 61
HEJ, PRØV AT LÆS DEN HER IGEN:

http://botnisse.org/cf/

_________________
Nobody cares about how much you know, until they know about how much you care
Har Festen varet For længe? - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jul 2013 15:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 apr 2013 21:53
Indlæg: 45
hej psy :peace:
jeg har et spørgsmål og jeg er ren nybegynder til det her og jeg vil gerne vide hvordan man dyrker sweet tooth skunk autoblomst frø?
jeg har bare smidt et frø 2cm under jorden og har givet den vand hver anden dag, den har ligget der i cirka 5 dage og der er ikke sket en dyt :-/ nogen herinde der kan hjælpe mig med hvad der er galt eller hvad jeg skal gøre?

har selv kigge lidt rundt omkring efter viden, men forgæves, enten forstår jeg ikke en brik eller også er der noget som ikke er relevant vedrørende mine frø :ii

jeg har sat dem ude ved min altan de for sol omkring eftermiddag og aften. jeg har stadig nogle stykker tilbage hvordan skal jeg så plante dem?

tak på forhånd.
:joint:

Du skal huske at forspire dem inden du ligger dem i jorden.

jeg undskylder for mine grammatiske fejl, men ikke alle er perfekte :whogives:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 aug 2013 20:44 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 jan 2012 18:31
Indlæg: 213
Vil bare lige hurtigt høre hvornår jeg bør begynde at gøde mine planter?
Og hvornår er det godt at toppe planten?

Altså hvor mange sæt blade? (Sig gerne om i tæller dem med under 5 "blade" med, eller i tæller "fulde" sæt)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 316 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team