Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:11


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 316 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 27 jul 2016 18:50 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Det ser lidt mærkeligt ud, de øverste skud plejer at være længere fremme end længere nede. Farven kommer til udtryk ved at pistillen enten er bestøvet eller er modnet nok til ikke længere at kunne blive bestøvet, denne modning kan have mange årsager. Hvis frøanlægget begynder at svulme op for neden af pistillerne så er de bestøvet, så hold øje med det. Det er en god ide at holde øje uanset, det kan være et tegn på begyndende råd, men det kan også være fordi skuddet får mere varme, fugt eller luftudskiftning omkring sig, og derfor modner hurtigere. Det kan også være et ældre skud. Har du et hydrometer/fugtighedsmåler, så du kan holde øje med max fugtigheden? Hvis ikke du har det, så sørg for at have udsugningen tændt 24/7, det er især i overgangen fra lys til mørke at den relative fugtighed stiger ekstremt, og samtidig i mørkeperioden man er mest tilbøjelige til at slukkd udsugningen hvis man ikke er klar over det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jul 2016 19:56 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Nej det lyder meget fornuftigt, men hold øje med skudet der, for det kan være tegn på råd eller bestøvning, men det kan også bare være en ujævn modning. Kan se at det kan læses som om jeg siger at udsugningen kun skal være 24/7 hvis man ikke har et hydrometer, det mener jeg ikke, mente at hvis du ikke havde det tændt 24/7 i forvejen, så burde du. Men godt at høre at den kører døgnet rundt, jeg mistede selv en 5-6 håndfulde tætte buds ved at slukke udsugningen for at få nattero.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jul 2016 15:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 jan 2013 14:26
Indlæg: 9
Hej. Den ene af mine to udendørs planter har et problem nogle steder på planten. Den anden er delvist begyndt, at udvikle det samme problem et enkelt sted på planten. Kan ikke finde frem til hvad problemet er på nettet, så nu spørg jeg her! Håber i kan hjælpe mig. På forhånd, tak!

Billede
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jul 2016 16:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2010 18:45
Indlæg: 59
^^Er det de huller i bladene du mener? For det ligner de er blevet hærget af bladlus...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jul 2016 18:48 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
@MachineElf
Ja det kunne godt ligne noget insekt-gnask, tjek dem efter, gerne også under bladene, om der skulle sidde noget der kan forklare det.

@Mr. Gone
Det er meget normalt at de trækker nærring ud af bladene senere i blomstringen, jeg ville fortsætte lidt endnu med gødningen, de har stadig noget tid at modne endnu. Ser ud til at du får en dejlig høst, come time.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jul 2016 20:33 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 jan 2013 14:26
Indlæg: 9
@Bismann & @Psychelkurv
Tak for svaret. Planterne står udenfor, og det er sansynligt, at der til tider kommer nogle insekter forbi og spiser af bladene. Det lyder mest sansynligt, da jeg efter jeres bud gik ned til planterne, og så enkelt småkravl hist og her. Er det noget, jeg burde være bekymret for. Og hvilke muligheder har jeg for at formindske problemet?

På forhånd tak


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 aug 2016 15:19 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 aug 2016 15:09
Indlæg: 1
Hej Psychedelia.

Min første post her, men har fuldt med på forummet længe (primært omkring cannabis). Jeg har altid røget, i perioder mere end andre. Jeg er dog blevet en smule fascineret af at se folk der dyrker selv. Mit første "grow" er fuldstændig tilfældigt. Det er frø jeg har fået fra en kammerat, sorterne er ukendte og de står i 10 ltrs. spande. De har stået udenfor hele tiden, men er nu taget ind. Det var sådan set bare for sjov jeg gik i gang. Næste gang bliver indendøre, med rigtigt lys osv.

Nedestående planter har jeg lige sat indenfor, da det blæser utrolig meget disse dage de har meget tynde stammer, da jeg ikke har klippet toppen i starten. De er ca 1,5 mtr. høje. Jeg har ikke mulighed for at sætte dem i gang med 12 timer lys 12 timers mørke lige nu, men vil alligevel høre jer, om jeg kan få noget ud af planterne. Det er som om at der ikke er kommet gang i væksten af topskud. Er der nogen måde hvorpå jeg kan få gang i dem, uden at have 12 timers lys og 12 timers mørke? Som sagt er det bare et "for sjov" grow, men nu har de stået så længe, så det kunne da være sjovt, hvis jeg bare fik et eller andet ud af dem. De har set sådan her ud i snart en måned, og det er som om de ikke vokser mere.

Billede

Billede

Billede

Billede

Mange hilsner
vcore


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2016 18:15 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2013 19:34
Indlæg: 390
Hjælp! Jeg har en plante med mug på nogle af bladene. Der er intet mug på selve blomsterne endu. Kan jeg høste og bruge de skud der ser mugfri ud eller bør jeg smide hele molevitten ud?

_________________
Lov og ret er et net
med så sære masker i,
at de små hænger på
og de svære slipper fri.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2016 18:30 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Kunne godt lyde som meldug, fjern de inficerede blade til en start, klip bladene af så de så vidt muligt undgår at blive rystet og derved sprede sporer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2016 18:36 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Klip alt det mugne af og høst resten af planten når den er moden. Hvis der kommer mere mug inden den er helt moden, så klip også det af. Autoer har det med at lave lidt mugne skud inden resten af planten er færdig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2016 18:43 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Lig et billede ind.
På mine i år kom der først den der mug der er gråsort, og det er selv topskuddet der er sygt.
14 dage efter kom der meldug ( meldug er små hvide pletter ) på nogle af de nederste grene, og der startede det på bladene, og efter nogle dage tog det også blomsten.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2016 18:47 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2013 19:34
Indlæg: 390
Tak for de hurtige svar! jeg er ret sikker på det er meldug - små hvide pulveragtige plamager. Jeg har klippet alt muggent af nu.
Udover det synes jeg planten har fået en lidt ubehagelig lugt end den klassiske skunklugt som den havde før muggen. En blanding af vaskemiddel og skarp katteurin. Men det er måske bare sortens (haze) egenskaber der kommer til udtryk nu i modningen

_________________
Lov og ret er et net
med så sære masker i,
at de små hænger på
og de svære slipper fri.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2016 18:51 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Jeg tror det er lugten af gødning. Du skal huske kun at give rent vand den sidste uge eller to, ellers stinker urten af rævepis.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 sep 2016 17:31 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 sep 2016 10:18
Indlæg: 5
Er igang med mit første grow indenfor i telt under en 450 w LED og En af mine to planter er begyndt at se sådan ud ,er det noget slemt eller er det okay?... den anden er fin grøn men den er også lidt højere så.. https://imgur.com/a/oTVNS


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 sep 2016 20:20 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 sep 2000 01:01
Indlæg: 28
Det ser fint ud :-) Du kan måske give dem/den lidt mere gødning. Tjek for rodråd og så videre.

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2017 14:48 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 jan 2013 19:27
Indlæg: 119
Geografisk sted: i din joint
hej psychedelia. jeg er nu i 4 uge i blomst, men de store bæreblade begynder at blive gule i bunden, tror måske det er for lidt gødning? Billede

_________________
429 Blaze it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2017 15:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
stoner90 skrev:
hej psychedelia. jeg er nu i 4 uge i blomst, men de store bæreblade begynder at blive gule i bunden, tror måske det er for lidt gødning? Billede

STOOOP!!!
Det er næsten ALDRIG for lidt gødning. Det kan være nogle næringsstoffer der mangler, men nok ikke gødning, som sådant. Hvis dine planter mangler nitrogen, ses det først i nye skud. Hvis dine store blade begynder at visne for tidligt, vil det nærmere være pga. overgødning.
Planterne begynder at smide de store blad under modning, og det kan være det der så småt er begyndt.

Jeg kan se på billedet at du skal være over planterne mht. mug.


/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2017 23:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 dec 2015 12:04
Indlæg: 164
Det er helt normalt at de store blade begynder at visne under blomstring. Planten er jo ved at gå ind i sin sidste tid. Du skal endelig ikke give den ekstra gødning.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 mar 2017 00:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 mar 2017 18:30
Indlæg: 39
Hey derude nogle der vil smide et par guldkorn angående dyrkning i AeroFlo system???


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 maj 2017 20:58 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2011 02:16
Indlæg: 1
Hjælp tak!

Vi har 3 planter til at stå på en lukket altan med glasruder, så det virker som et drivhus.
2 af planterne er Northern lights feminiserede, den sidste kan jeg ikke huske hvad hedder, men det er en auto og femi.

MEN, Bladene har gule pletter, og det ser kun ud til at blive værrere!
Alle 3 planter: http://prntscr.com/fb9owm
Northen lights 1: http://prntscr.com/fb9p63
Northern lights 2: http://prntscr.com/fb9pf7
Mysterie planten: http://prntscr.com/fb9ppj

Vi mistænker ph værdien, men vi er overhovedet ikke sikre.

Info: De er blevet gødet, men ikke særligt meget! De blev puttet i jord som var gødet let i forvejen. Vi har nogenlunde styr på npk værdierne (tror vi) De har ikke fået alt for meget sol på det sidste, da vejret ikke har været for godt. men i denne her uge har det hjulpet meget og de gror mere igen.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 316 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team