Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 22:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej nu har jeg endelig fået taget mig sammen til at oprette en bruger og skrive et indlæg/spørgsmål efter i længere til bare brugt site som en form for wiki... Når som overskriften lyder nu har eg endeligt nosset mig sammen og vil til at starte mit eget grow, og har søgt og søgt, læst og læst fr at blive klog på det hele men nok også overset noget undervejs. Men er der nogen radikal forskel på at gro mange små på det plads man har eller store nu tænker jeg må og der vil være forskel på det egentlig produkt smag, konsistents og mænge... Kan godt regne ud hvis jeg har 12 små isteden for 4 store og som total nybegynder og grøn uden at vide om
Jeg har grønne fingere, er der jo trodsalt store chance for at nogle af dem overlever...

Regner med at gro indendørs med LED lys i et normalt rum ikke noget med et skab har intet at skjule hæhæ

Tusind tak på forhånd
Relief

Medlem

hvad mener du

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
medmindre du bruger tid på LST vil mængden med små planter nok være lidt større, da der er mere lys der når budsne, hvis det er autoer bliver de jo også væsentligt hurtigere færdige. Det er de eneste forskelle jeg lige kan komme på...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Det er en god ide at holde sig til kun et par strains af gangen først, og lære dem at kende istedet for at have 4-5 forskellige i sit telt. Det har jeg i hvert fald bedst erfaringer med, så man nemt kan beslutte sig for hvilken en man vil dyrke videre på og så kan man altid skifte den anden ud med en ny hvis den viste sig ikke at være så spændende /for besværlig. når det så er sagt syntes jeg du skulle købe f.eks 2 forskellige strains, køb flere frø end du regner med at skulle bruge da du skal tage hensyn til hanner og at nogle af dem kunne finde på at gå hen og dø ud eller bare gen mæssigt være noget bæ.

Udvælg de stærkeste og flotteste hvis du vil lave LST /HST på dem, og behold et par enkelte planter (det du har plads til) det ville jeg personligt fortrække selv om vegge perioden kommer til at tage lidt længere tid, ellers behold dem der bliver hunner og ha et "normalt" grow med mange planter, hvis du bare vil dyrke en gang og så aflsutte ville jeg vælge at have mange planter for hurtigt at få noget at ryge på, men hvis du har i tankerne at forsætte, tage kloner, lave moderplanter os.v er LST /HST at fortrække (imo).

ud over det er ddet efter min mening sjovere og mere lærerigt at køre LST/HST, især hvis man selv syntes man har lidt grønne fingre.

Du får mere ud af LST/HST.

Dine buds får mere lys, og jeg ved ikke om det bare er mig men syntes at det virker som om de modner lige hurigt og at man overall får en plante med en stabil kvalitet, plus at budsne bliver større og flottere, du får samtidig mere ud af den enkelte plante som igen vil have en mere stabil rus frem for hvis du dyrkede en masse mindre planter der evt bliver høstet på forskllige tidspungter, det kan self være godt nok hvis man vil have noget varrieret og man kan altid på en større plante tage "test" og tørre og ryge inden man høster, det fortrækker jeg ikke at gøre længere da jeg tror det stresser planten en del i dens sidste fase af blomsterings perioden samt at man ikke rigtig har mulighed for at ryge noget der er flushet ordenligt når man tester.

jeg er selv ny til LST/HST så det kan godt være der kommer en mere pro og retter mig, men det her er mine egne erfaringer so far.

jeg syntes du uanset hvad skal så en masse frø og føle dig frem under processen hvad du mest har lyst til at gøre med dit grow. Efter min mening kan det være lidt svært at planligge hvis man ikke rigtig har erfaring med de gener man skal til at dyrke.

forresten... VELKOMMEN TIL PSYCHEDELIA !!! :cheers: :rocking: :mrgreen:
der er pindemadder og punch på dækket kl 21:00......... :idea:

Senest rettet af Mr.Pink 21 jul 2013 17:40, rettet i alt 2 gange.

Moderator
Brugeravatar

Små potter kræver oftere vanding, er sværre at holde glade mht. nærringsstoffer, og den manglende plads til rodnettet kan begrænse plantens vækst.
Til gengæld er der oftere høst og udbyttet er mere overskueligt at trimme, lyset kan holdes tæt på hele planten og udbyttet kan næsten måle sig kvantitivt med længere tids varende grows.

Overvej at etablere et moderskab, især hvis du vælger mange små planter (SOG), kloner af samme plante er både billigere i længden end frø, men den helt store gevinst er ensartet gromønster, garanteret køn, og ikke mindst et udbytte man gider at ryge.

Genovervej om du vil have det stående frit, det kræver at lyset er tændt hele døgnet, medmindre det kan mørklægges og de fleste leds til grow laver et lilla lys der ikke er rart at opholde sig i.

Junior medlem

Tak for de hurtige svar det gav mig noget at tænke over.. Tror jeg vil at starte med at holde mig til 2 eller 3 strains og så avle lidt på dem så jeg har nogle forskellige planter med forskellige virkning som høj THC indhold og nogle med højt CBD indhold og måske en midt i imellem.. Men som I siger er Det bare nok at kaste sig ud I Det... Planen er at det er et lille rum der kun skal have planter i sig..

Måske deler jeg det op så jeg har et veg og blomster rum...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]