Det er en god ide at holde sig til kun et par strains af gangen først, og lære dem at kende istedet for at have 4-5 forskellige i sit telt. Det har jeg i hvert fald bedst erfaringer med, så man nemt kan beslutte sig for hvilken en man vil dyrke videre på og så kan man altid skifte den anden ud med en ny hvis den viste sig ikke at være så spændende /for besværlig. når det så er sagt syntes jeg du skulle købe f.eks 2 forskellige strains, køb flere frø end du regner med at skulle bruge da du skal tage hensyn til hanner og at nogle af dem kunne finde på at gå hen og dø ud eller bare gen mæssigt være noget bæ.
Udvælg de stærkeste og flotteste hvis du vil lave LST /HST på dem, og behold et par enkelte planter (det du har plads til) det ville jeg personligt fortrække selv om vegge perioden kommer til at tage lidt længere tid, ellers behold dem der bliver hunner og ha et "normalt" grow med mange planter, hvis du bare vil dyrke en gang og så aflsutte ville jeg vælge at have mange planter for hurtigt at få noget at ryge på, men hvis du har i tankerne at forsætte, tage kloner, lave moderplanter os.v er LST /HST at fortrække (imo).
ud over det er ddet efter min mening sjovere og mere lærerigt at køre LST/HST, især hvis man selv syntes man har lidt grønne fingre.
Du får mere ud af LST/HST.
Dine buds får mere lys, og jeg ved ikke om det bare er mig men syntes at det virker som om de modner lige hurigt og at man overall får en plante med en stabil kvalitet, plus at budsne bliver større og flottere, du får samtidig mere ud af den enkelte plante som igen vil have en mere stabil rus frem for hvis du dyrkede en masse mindre planter der evt bliver høstet på forskllige tidspungter, det kan self være godt nok hvis man vil have noget varrieret og man kan altid på en større plante tage "test" og tørre og ryge inden man høster, det fortrækker jeg ikke at gøre længere da jeg tror det stresser planten en del i dens sidste fase af blomsterings perioden samt at man ikke rigtig har mulighed for at ryge noget der er flushet ordenligt når man tester.
jeg er selv ny til LST/HST så det kan godt være der kommer en mere pro og retter mig, men det her er mine egne erfaringer so far.
jeg syntes du uanset hvad skal så en masse frø og føle dig frem under processen hvad du mest har lyst til at gøre med dit grow. Efter min mening kan det være lidt svært at planligge hvis man ikke rigtig har erfaring med de gener man skal til at dyrke.
forresten... VELKOMMEN TIL PSYCHEDELIA !!!
der er pindemadder og punch på dækket kl 21:00.........