Det her er bare en ide og behøver ik at være det du "skal" gøre.. Du skriver os du ik har de store penge så ik sikkert du kan..
evt. luk rummet af således at du kun bruger ca. 1x1m, inden for det område hvor planterne skal stå (1x1m) skal der være på siderne hvidt så du har noget der reflektere lyset.. til det kan man få noget plastik som jeg ikke kan huske hvad hedder..
På den måde dyrker du på mindre plads og du kan effektivisere lyset i stedet for at en masse går spildt ud på de 3m.. Samtidig burde det være nemmere at holde temperaturen oppe omkring de 30 grader når rummet er "mindre"..
på denne 1x1m tænker jeg at du enten kan have 1x 250W HPS eller 400W, lidt efter hvad dit budget er til..
ideen med plastik på væge og sider kommer fra denne film -
http://www.youtube.com/watch?v=zkdneqEk85g - i filmen bruger han os en anden opstilling af planterne end hvad jeg har forklaret her over og jeg ved ikke hvilket slags lys han bruger..
Hvis nogen mener jeg er helt forkert på den må de gerne sige til..
Vil du bruge HELE rummet til at dyrke i vil jeg foreslå flere planter og evt 2-3 400W HPS lamper, samme plastik på væge.. men så kommer du lidt op i pris men du vil også kunne dyrke 15-25 Autoer af gangen..