Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 jul 2025 19:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hvor mange lamper skal jeg bruge til 5 skunk planter Sweet Tooth. Auto-Feminiserede og hva for nogle lamper har alt for mange penge så må gerne være billig. mit gro rum er 3,0 x 1 der er ik den bedste udluftning men har en blæser...pless hjælp!

Medlem

jeg blev lidt i tvivl, er det 3m x 1m eller 30cm x 1m?

Der skal god udluftning til ellers skal du gå og åbne skabet fra tid til anden, det er ikke sundt for planterne ik at have god udluftning.

Prøv læg et billede ind af dit gro rum, det gir et godt overblik over hvad du kan lave ved det.

Dedikeret medlem

Nu er det jo ikke fordi 5 autoer kræver så skide meget en enkelt 400w burde være helt fint imo.

Junior medlem

hewy det er et kælder rum på 3m x 1m der er ingen varme der ned og har tænke mig at gøre det i vinter månderne så der skal måske en form for varme kilde der ned nogen ider eller er det jeg har gang i en dum ide?

Medlem

En 250 watt HPS ville også være nok til 5 autoer.

Medlem

Det her er bare en ide og behøver ik at være det du "skal" gøre.. Du skriver os du ik har de store penge så ik sikkert du kan..

evt. luk rummet af således at du kun bruger ca. 1x1m, inden for det område hvor planterne skal stå (1x1m) skal der være på siderne hvidt så du har noget der reflektere lyset.. til det kan man få noget plastik som jeg ikke kan huske hvad hedder..
På den måde dyrker du på mindre plads og du kan effektivisere lyset i stedet for at en masse går spildt ud på de 3m.. Samtidig burde det være nemmere at holde temperaturen oppe omkring de 30 grader når rummet er "mindre"..
på denne 1x1m tænker jeg at du enten kan have 1x 250W HPS eller 400W, lidt efter hvad dit budget er til..

ideen med plastik på væge og sider kommer fra denne film - http://www.youtube.com/watch?v=zkdneqEk85g - i filmen bruger han os en anden opstilling af planterne end hvad jeg har forklaret her over og jeg ved ikke hvilket slags lys han bruger..

Hvis nogen mener jeg er helt forkert på den må de gerne sige til..

Vil du bruge HELE rummet til at dyrke i vil jeg foreslå flere planter og evt 2-3 400W HPS lamper, samme plastik på væge.. men så kommer du lidt op i pris men du vil også kunne dyrke 15-25 Autoer af gangen..

Junior medlem

tak for indslaget men har kun brug for viden til 5 planter....1000 tak men er nybygynder så har kun brug for hva jeg spørg om??? ellers tak for alle anders forslag!!!!

Moderator
Brugeravatar

Autoblomstrene kan dyrkes fra spirring til blomstringe med lys 24/7, dvs du kan holde temperaturen oppe i din kælder vha. f.eks. HPS lampe der kører døgnet rundt. Derudover er det nok også en god ide at stille potterne på noget, rødder bryder sig ikke om kulde, så et koldt kældergulv er ikke sagen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]