Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 01:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Update 30/1: ER I TVIVL OM NR TO KAN VENTE 1½ UGE. GIV MEGET GERNE ET BUD UD FRA NYE BILLEDER NEDERST.
Update 25/01: DEN ENE PLANTE ER HØSTET. HØSTBILLEDER OG INFO NEDE I TRÅDEN.

Ja, undskyld. Jeg har mikroskop og ved hvordan jeg skal se efter det, men jeg synes bare de her to damer har stået nærmest stille de sidste tre uger. De blev sat i blomst samtidig, men den ene ser også ud til at være meget længere end den anden, så jeg regner med at komme til at høste med 14 dages mellemrum.

Hvornår tror I at den første af dem er klar (Den til højre)? Jeg skulle mene at jeg passerer 8 ugers-mærket om 1½ ugers tid, hvilket ifølge producenten skulle være blomstringstiden. Jeg tvivler dog på at nogen af dem er høstklare før udgangen af januar. Hvad siger I? Det er forøvrigt Bubblelicious.

Det er kun mit andet grow, så eventuel feedback modtages som sædvanlig med kyshånd.

Først et billede af begge planter:

Billede

Så et par billeder af den der er længst fremme:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Og så her et par billeder af den der (ifølge mit skøn, og uden logisk forklaring) er et par uger bagude:

Billede

Billede

Billede

Så hvad er dommen? Hvor længe til høst, og noget bud på hvordan to planter under de samme forhold kan være så meget ude af trit?

:peace:

Og nåh ja: Et bud på mængden af tørret bud som jeg ender op med, er også altid velkommen.

Senest rettet af Tjalde Smølf 30 jan 2014 22:03, rettet i alt 4 gange.

Dedikeret medlem

jeg ville nok give dem mere end 1½ uge nok nærmere 3 syntes der er mange af dem der stadig har mange hvide hår :)

Medlem

Geografisk sted: Søen
Helt enig med Patrix, 3 uger lyder mere sandsynligt.
Men nogle flotte planter du har dig, de ser virkelig sunde og raske ud.

Moderator
Brugeravatar

Ser pisse godt ud, du har rykket dig et godt stykke siden sidste grow, keep up the good work!

Jeg er enig med de andre en 2-3 uger lyder ikke helt af vejen, men har du ikke et loup/microskop? Mht. At de afviger lidt, så er det bare fordi de ikke er ens, de er forskellige phenotyper, lidt ligesom man ikke er ensartet med sine søskende medmindre man énæggede tvillinger. Jeg ville begynde at flushe hvis jeg var dig.

Medlem

Ok, tak.. Jeg synes ellers de er ved at se ret slidte ud :) De smider mange af de nederste blade, selv om jeg har lollipoppet en del, og de blade som har stået op mod væggene er helt gulplettede, men jeg har heldigvis ingen problemer med insekter denne gang (Jeg hev dem jo lidt ind og ud sidst, da det var om sommeren). Jeg har også fået anskaffet mig en fan og savet større hul til luftindtag og håber (7-9-13) på, at jeg så undgår mug denne gang (Selv om det absolutte største topskud står længst væk fra fan'en).

De næste skridt bliver at få lavet lidt sidelys og så ellers få gjort alvor af det SCRoG som jeg har drømt om.. Jeg er dog stadig i tvivl om, hvorvidt jeg rent faktisk ville få bedre yield ud af det, nu hvor mit skab er SÅ småt som det er (80x50cm).

Hov og nåh ja: Jeg har sgu købt en klump ren sølv, så jeg skal også til at rode med at dyrke mine egne feminiserede frø :) Jow jow... Det griber om sig. :rocking:

Senest rettet af Tjalde Smølf 09 jan 2014 17:16, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Ser rigtigt fint ud.
Ikke noget at komme efter der :)

-John Rooney.

Medlem

Jeg kan lige tilføje at hvor jeg i sommers lå på en fugtighed på omkring de 60-65, så er jeg nu på 40-45 stykker, hvilket vel må siges af være fint. Min temperatur kan godt lige kravle over 29c, hvilket er i den høje ende, men ikke noget jeg kan gøre noget ved. Mit vands PH værdi er lige omkring de 8, hvilket også er højt, men jeg har læst mig frem til at det ikke betyder så meget når man gror i jord. Eller hvad?

Nogen der har erfaring med at lave en kolloidal sølv generator og bruge det til at lave feminiserede frø med? Det lyder næsten for let til at være sandt (frøpriserne taget i betragtning).
Så vidt jeg har forstået skal jeg lave colloidal sølv med et vist sølvindhold (To stykker sølv sat til et 9v batteri nedsat i destilleret vand i et døgns tid. (Jeg har også købt sådan en måleting)), og så bare sprøjte det på en hunplante til den beslutter sig for et sex-change. Det pollen skulle så gerne kunne bruges til at befrugte en anden plante som så kun laver frø som er ene hunplanter.

Bismann: Hvad mener du med at flushe? Bare stoppe med gødningen eller rent faktisk også pøse vand igennem som en gal? Er det sidste ikke lidt for tidligt?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Enten synes jeg du burde at købe et af de mikroskoper der er i div. headshops rundt i landet. Det kan anskaffes for et par hundrede kr +/-. Eller hvis du kan vente på at det kommer med posten kan de gode usb-mikroskoper købes for ca samme pris som du skal give for et alm. mikroskop i en headshop, og så er de altså lidt federe da man kan tage billeder og forstørre det mange gange mere end ved de alm. mikroskoper. :)

Medlem

Enten synes jeg du burde at købe et af de mikroskoper der er i div. headshops rundt i landet. Det kan anskaffes for et par hundrede kr +/-. Eller hvis du kan vente på at det kommer med posten kan de gode usb-mikroskoper købes for ca samme pris som du skal give for et alm. mikroskop i en headshop, og så er de altså lidt federe da man kan tage billeder og forstørre det mange gange mere end ved de alm. mikroskoper. :)

Jeg HAR mikroskoper. Faktisk to. Jeg synes bare at væksten på de kære damer har stået næsten stille nærmest de sidste tre uger.. Men sådan er det jo nok, når man kigger til dem tre gange om dagen :) Så synes man ikke at man kan se nogen udvikling overhovedet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
det ser sku godt ud :) specielt under en cfl

den eneste måde at finde ud af om de er klar til høst er med et mikroskop, du kan ikke bruge folks meninger til noget når vi ikke kan se trichs, hva farve har de?

Medlem

Efterhånden er de hovedsagligt mælkehvide. Endnu ingen ravfarvede.

Jeg synes bare der er sket NADA de sidste uger. Kan jeg have gjort noget som har sat processen i stå?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Efterhånden er de hovedsagligt mælkehvide. Endnu ingen ravfarvede.

Jeg synes bare der er sket NADA de sidste uger. Kan jeg have gjort noget som har sat processen i stå?

Er ikke helt sikker på, at sorten kan blive vildt brune/rav farvede..
Hvordan går det forresten med at lave dine egne frø?

-John Rooney.

Medlem

Citat:
Hvordan går det forresten med at lave dine egne frø?

Se en af ovenstående posts. Det er på tegnebrættet og jeg har alt hvad jeg skal bruge.. Det bliver dog først til næste grow.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det var nu ikke femi-frø jeg tænkte, men almindelige.
Har ikke selv forsøgt mig med femi-frø, plejer bare at tage hannerne væk.
Det er vist ikke så ligetil, men spændende projekt :D
Hvis du orker, så vil en log om det i fremtiden være super..

-John Rooney.

Moderator
Brugeravatar

Med flushe mener jeg her bare at stoppe med at gøde, og bare vande med rent vand. De ser ud til at have det fint, virker ikke til at du har atresset dem til stilstand.

Medlem

Det var nu ikke femi-frø jeg tænkte, men almindelige.
Har ikke selv forsøgt mig med femi-frø, plejer bare at tage hannerne væk.
Det er vist ikke så ligetil, men spændende projekt :D
Hvis du orker, så vil en log om det i fremtiden være super..

Det vil jeg HELT klart gøre. Hvis jeg kan give lidt erfaring retur, for alt den hjælp jeg har fået her, så vil jeg naturligvis gerne det. Jeg går i gang medio februar, når jeg smider min høst på glas.

Junior medlem
Brugeravatar

Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit nogle massive cola'er!
Ser virkeligt lækkert ud! :D

Jeg havde begyndt at flushe nu og så er de nok klar om 2 - 3 uger, som de andre også siger! :)

Medlem

Så blev den ene høstet. Det blev til cirka 250 gram i våd vægt. Den anden plante står nu og breder sig og mangler stadig en tre ugers tid tror jeg.
Uden at vide det gætter jeg på at vægten skrumper til hvad? 25% af den oprindelige vægt, når vandet er fordampet og de tykke stilke er pillet fra? Det vil stadig give mig omkring 125 gram tørret bud alt i alt fra 2 planter. (fra en 250w cfl pære).

Det er ikke 1til1 gram/watt som det siges at være muligt med HPS, men det er stadig nok til at dække mit behov det næste halve eller hele år, så jeg er en glad lille smølf. Jeg vil samtidig sige at jeg føler jeg er MEGET langt fra at udnytte det fulde potentiale i mit skab, så hvem ved hvor meget tredje grow vil give?

Billede

Der ER justeret for skålen. Det er høsten der vejer 250g

Billede

Ja, eftersom at begge planter ikke blev færdige samtidig er jeg blevet nødt til at være lidt kreativ, så den ene kan tørres øverst i skabet uden at få for meget lys.

Billede

Og her står den sidste så nedenunder og breder sig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja ca 20-25% tørt, man af sin våde vægt.
Dertil kommer stilkene der skal tages fra..
Dit udbytte ser rigtig fornuftigt ud :D

-John Rooney.

Medlem

Så altså i omegnen af 100 gram tørret bud og smør fra trimmet der rækker til 20 hashkager (kunne sikkert have lavet 5-6 gram hash af trimmet i stedet, men det gider jeg helt ærligt ikke for så lidt).

Det må siges at være ok, og med et moderat forbrug på 2-3 gram om ugen, skulle et simpelt Ikeaskab på beskedne 0,6 m2 være nok til at dække enhver hyggerygers behov - selv under en cfl-pære. Jeg behøvede såmænd kun at dyrke en gang om året, men det er dæleme hurtigt blevet en hobby, og så er der også til at være lidt sløset og gavmild med det.

Nu er næste skridt så at få avlet nogle frø og dernæst at eksperimentere lidt med hvordan jeg får mest muligt ud af mine 80x50x160 cm (LxBxH) og min ene cfl-pære. Jeg ved ikke om jeg skal kaste mig over SoG, ScroG eller bare forfine min lst.

Tip til metode, antal planter, layout og forbedringer i skabet etc. er som altid velkomne.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]