Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey !

Jeg er gået i gang med et utroligt spændende projekt som omhandler cannabisdyrkning :D
Det er mit første grow og i den forbindelse har jeg nogle spørgsmål som jeg håber kan besvares af en (eller gerne flere) personer med erfaring :)

Først vil jeg gerne høre om i har nogle erfaringer med følgende sorter :

1. 8 ball kush fra Barneys Farm (er det rigtigt at den kan give et solidt udbytte selv under ugunstige forhold) ? .. Feks så har jeg et stort sydvendt vinduesparti på førstesalen hvor der er sol fra ca klokken 08.00 til 16.00. Ville den kunne nå langt i processen bare ved at stå der med en blæser kørende i nærheden ? Det skal siges at jeg har mulighed for at flytte den ud i min solgård hvor den selvfølgelig også skal stå når det er godt vejr - men primært havde jeg tænkt mig at lade det være en indeplante, hvis det lader sig gøre ?

2. Acid fra Paradise Seeds (jeg har tænkt mig at dyrke den efter samme princip som 8 ball kush men er blevet meget i tvivl efter at have læst at den først er færdig med sin blomstring sidst i oktober måned. Den kan dyrkes udendørs men jeg er meget i tvivl om det nu også kan passe i DK) ? Jeg har fundet følgende på engelsk vedr hvornår den skal høstes : Outdoor : End of October between 50° n.L. and 50° s.L. .... Er der en som kan fortælle mig hvad det betyder ? ..

3. Original Highway Delight (skulle være en stærk sort der kan klare de fleste vejrforhold på nær hård frost men er der nogle som kender virkningen og hvordan den er generelt) ?

4. Jeg har to 60 Day Lemon Autoflower som også er tiltænkt det store sydvendte vinduesparti men er det korrekt at en autoflower helst ikke skal opleve noget mørke og at det derfor er en god ide at lade dem stå under lys natten over ? I så fald er det så igennem hele vegetations og blomstringsperioden eller kun noget af tiden ?

Slutteligt har jeg et spørgsmål vedrørende PH værdi. I det gødningskit som jeg har købt igennem en headshop der var der en flaske Hy-pro PH med til at vedligeholde PH værdien i jorden når vi kommer et stykke længere hen mod sommeren. Problemet er bare at der ikke står noget om dosering og jeg har ikke kunne finde det på nettet. Der var en som mente at der skulle 1 ml til 200 liter vand men det kan jeg simpelthen ikke forestille mig er rigtigt. Det er jo ingenting. Er der en venlig sjæl som har kendskab til dette ? :) ..

Ok .. der var lige ét spørgsmål mere : Jeg har købt basaltmel og tangmel og laver min egen "brændeældesuppe" til sommer. Er jeg så ikke nogenlunde godt dækket ind mht gødning ?

Jeg takker mange gange på forhånd for de fremragende svar der med garanti kommer :))

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Citat:
2. Acid fra Paradise Seeds (jeg har tænkt mig at dyrke den efter samme princip som 8 ball kush men er blevet meget i tvivl efter at have læst at den først er færdig med sin blomstring sidst i oktober måned. Den kan dyrkes udendørs men jeg er meget i tvivl om det nu også kan passe i DK) ? Jeg har fundet følgende på engelsk vedr hvornår den skal høstes : Outdoor : End of October between 50° n.L. and 50° s.L. .... Er der en som kan fortælle mig hvad det betyder ? ..

50°n.l. er den længdegrad hvor blomstringen er færdig i slutningen af oktober. Det ligger nede omkring Belgien. København f.eks. er på 56°n.l. så din acid vil højst sandsynlig ikke kunne blomstre færdig udendørs i DK.
Indendørs dyrkning af den i en vindueskarm vil nok blive en mystisk sag.

Junior medlem

Tak for svar drop :) ..

Jeg tænkte nok at der ville blive problemer med den her i DK men det skal lige siges at det ikke bare er en vindueskarm jeg har. Det er et større sydvendt vinduesparti som går næsten ned til gulvet og hvor der er fremragende udfoldelsesmuligheder hvis og når solen er fremme.

Kunne det evt være muligt at dyrke den udendørs indtil september i en stor 30 liters potte og så flytte den ind bag mit vinduesparti i oktober måned ? Det kræver at der selvfølgelig er sol nok i oktober men tror du at man ville kunne opnå et pænt resultat på den måde i så fald ?

Endnu engang tak for respons :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]