Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 20:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the Sky with Diamonds
Jeg faldt over denne pose dejlige frø i supermarkedet, jeg ved godt at det er industrihamp og indeholder ingen eller kun ubetydelige mængder THC og CBD, men vil frøene stadig kunne dyrkes? gerne i den danske natur - i sæsonen selvfølgelig?
Jeg tænker at frøene måske er for tørre eller muligvis behandlede? Jeg ved det ikke.

Tak på forhånd.

Billede

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under havets overflade
Kan du ikke bare prøve at se om du kan få nogle frø til at spire på normal vis og på den måde selv besvare dit spørgsmål? Hvorfor du vil dyrke industrihamp begriber jeg ikke - er det for at have noget at øve sig på? :)

"The mescalin taker sees no reason for doing anything in particular and finds most of the causes for which, at ordinary times, he was prepared to act and suffer, profoundly uninteresting. He can't be bothered with them, for the good reason that he has better things to think about." - Aldous Huxley

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Du kan jo prøve at spire dem og her står lidt om frø og om hvordan du udvælger de gode/sunde frø: viewtopic.php?f=23&t=13422
Hvad er din plan med? bare plante dem for sjov i naturen og rustle nogen jimmies?

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Frøene indeholder INGEN thc og cbd.
Lad venligst være med at dyrke disse!
Hvis der er en gorillagrower der dyrker i nærheden, risikerer han at få ødelagt sin høst.
Og du risikere en på lampen, hvis han finder dig :wink:

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

Wtf. Hvorfor må man nu ikke dyrke industri hamp? Ingen har ret til at fortælle, at han venligst skal lade være med at dyrke disse. THC frit hamp være til andet gavn. Desuden er der INGEN hampe frø, som indeholder THC eller CBD.

og de svære slipper fri.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Frøene indeholder INGEN thc og cbd.
Lad venligst være med at dyrke disse!
Hvis der er en gorillagrower der dyrker i nærheden, risikerer han at få ødelagt sin høst.
Og du risikere en på lampen, hvis han finder dig :wink:

vil give geo ret dog tror jeg ikke du risikere nogen på lampen lol. så ville bønderne der dyrker industri hamp på deres marker i hvert fald være synderslået at se på. Men lad venligst vær med at dyrke disse frø, du kan ødeligge meget mere for andre end du lige aner. køb dig istedet nogle REAL frø og dyrk dem, det er da også meget sjovere. jeg vil forslå du bruger dine hampfrø der i en fuglefodder blanding :D det skal i hvert fald nok gøre nogen glade.

et er at du måske giver en anden grower nogle ubrugelige frø i sine planter han selv kan komme til at spilde meget tid på ved hans næste grow, noget helt andet er hvis det f.eks er en der sælger af sine frø / deler dem ud, så er det pludselig mange mennesker der står med så godt som ubrugeligt hamp (hvis de altså er dyrket med det formål at blive påvirket af som man vistnok skulle mene de var) spild af tid og spild af penge. og det er jo syndt :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jah wth.
Prøv næste gang, at gøre dig den ulejlighed, selv at undersøg hvordan det hænger sammen?
Hamppollen kan sprede sig op til en radius på 1km.
Dvs at den dejlige formålsløse hamp man vil dyrke, ikke bliver inden for den klat jord, det er plantet på.
Hvis dette pollen bliver fanget af en rigtig hampplante i blomstring, så vil den begynde at producere frø.
Er man avler og selv vil lave sine egne frø, vil jeg mene at det er ødelagt!
Hvis man ikke er avler risikere man "bare" at få frø i hele sin produktion!
Som gorillagrower vil jeg få et anfald, hvis dette skete for mig.
Kan du/i forstå det nu?

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

Hvis projektet er formålsløst, giver jeg dig ret. Hvis vedkommende har tænkt sig at lave f.eks. tøj af fibrene eller et andet sjovt projekt, har han i min optik lige så meget ret til at dyrke hamp, som andre.

og de svære slipper fri.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dvs hvis ts vil:
Lave verdens længste hampshippetov.
Bruge bladene som hellig urt, i karbadet.
Lave en erotisk skulptur af rødderne.
Så er det ok at ødelægge andres høst?
(Beklager ironien og offtopic)

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

Ja.

og de svære slipper fri.

Junior medlem

det for du ikke meget ud af, men så dem da endeligt alle steder du ka komme til grøftekanter osv

Insane psychedelia user!

Det er løgn at der ikke er noget at hente i industrihamp. Udover at det kan udvindes til utallige brugbare sager, tekstil, tovværk osv. så indeholder industrihamp også CBD, mere end Cannabis dyrket til rusmiddel. Når der forædles planter med THC for øje er det med CBD som offer..

Og Georg du ejer ikke den 1km radius som er rundt om dit lille guerilla-grow. Hvorfor så voldelig, er du fra Randers?

Medlem

Hahhahahaha Ragamuffin! Den kommentar der " Og Georg du ejer ikke den 1km radius som er rundt om dit lille guerilla-grow. Hvorfor så voldelig, er du fra Randers? " er for grineren X'D !
Godt med et grin engang imellem!

Moderator
Brugeravatar

@ ragamuffin
Selvfølgelig ejer man ikke jorden, men omvendt er det pisse træls for udendørs avlere at få ødelagt en hel sæsons frø, fordi en eller anden ikke gider at købe ordentlige frø, eller fjerne hanplanterne i tide. Det er belastende, og som frø spredes og sendes rundt i landet kan det hurtigt forringe udendørssorterne markant, landet over, ja faktisk er danske frø populære i mange nordiske lande verden over, og man ved ikke hvorvidt dine sorter er blevet krydset med industrihamp før hurtigst næste sæsons høst.
Bare fordi man kan, betyder det ikke at man skal undlade at tage hensyn til andre mennesker.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Her er en pude at slå i, til næste gang en ungersvend opdager hampefrø i supermakedet.

Billede

Insane psychedelia user!

Bisman

Det er heller ikke det jeg mener. Men der er CBD i hamp. og hvis OP skal bruge det så synes jeg h*n skal dyrke det. Det er jo også stadigt muligt at fjerne hanner, selv om det er hamp.

optimalt ville være at købe frø fra CBD-crew til 1000 for fem, men det synes jeg ikke man kan forlange.
og man skal i hvert fald ik la' være pga typer som Georg.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad er der galt ragamuffin?
Fik du ikke mandelgaven? :lol:

Det kan være du vil fortælle boardet, om dine egne erfaringer med cannabis dyrkning?

Gider ikke kommentere videre på dine angreb, så du skal være velkommen til at sende en pm, hvis der er mere du vil diskutere.

Står stadig ved det som jeg skrev for et år siden.

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

Hvaf mener i, når i siger hamp? Jeg bruger det som en betegnelse for cannabis, uanset om det har rekreativt potentiale.

og de svære slipper fri.

Insane psychedelia user!

Når jeg hører hamp, tænker jeg instinktivt, cannabis der ikke er dyrket med rusmiddel for øje.

@GG:
Jeg spiser ikke mælkeprodukter, så nej. Til gengæld fik jeg mig en guitar. Så jeg er ganske tilfreds.

Jeg er ikke ekspert i at dyrke cannabis, men jeg har da et par vellykkede guerilla-grows. Og ca. lige så mange knapt så vellykkede. Et blev bla. stjålet.

Og så jeg hjulpet min far, med at vande når han ikke har kunnet. Han har dyrket udendørs dansk pot, siden 80'erne. Intet fancy med specielt gødning, jordmålinger osv. bare brændenældevand, og så bliver der vendt møg i jorden en gang i mellem. .

SLF kan jeg godt forstå at det er træls hvis nogle får ødelagt deres frø, men det er vores alles natur. Og det er altså risikoen ved at dyrke udendørs. Industrihamp har andre kvaliteter end sorter med rus for øje. Det er selvfølgeligt klart dumt bare at gå og så løs alle vegne, for sjov. Men hvis det er med brug for øje, og fjerner hanner. Så skal i der dyrker for Rusens skyld da bare passe jeres eget gro.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
For nogle år siden fik jeg den ære at ryge på en joint med industrihamp. Min veninde havde ved et uheld fået en til at gro i en potte på sin teresse, fordi hun havde fugle i bur over potten, som havde drysset med deres frø. I fuglenes frøblanding var der hampefrø, og da planten kom frem, lod hun den gro.
Jeg var overrasket over hvor meget virkning det havde. Jeg blev temmelig skæv, og siden har jeg tænkt at der måske er meget mere thc/cbd i industrihamp, end deres rygte siger? Måske er det faktisk svært at fjerne thc fra planten?
Jeg har sidenhen tænkt at jeg ville prøve at plante en enkelt plante, for at tjekke det efter, men har aldrig fået det gjort.

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]