Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 15:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: hampplante
Junior medlem

hej jeg vil lige høre om man kan få en hamplante da ikke bliver så høje da den skal stå i min kælder
og kan man godt dyrke dem under et lysstofrør

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
du kan godt bruge lysstofrør men ikke hvilke som helst, det kommer lidt an på kelvin, watt, og hvor mange planter og hvor stort areal du vil dyrke på. Imo kan det ikke rigtig betale sig at dyrke en enkelt plante af gangen hvis det er det du har i tankerne, og det er der så mange grunde til, sygdom, risikoen for hanner og herma os.v
Mine erfaringer siger mig at blomster man under lysstofrør og lign ender man ikke ud med et særligt potent product, brug da en minimum 250wats hps til bloom og dyrk en 4-5 planter (du kan evt købe feminiseret frø så du ikke skal spilde tid på hannerne og ikke mindst plads) - det tror jeg generelt du vil blive mere glad for, det skunk jeg har røget som venner har dyrket under lysstofsrør og lign hele vejen igennem, har været noget fluffy (ikke særligt kompakt) og ikke særligt potent noget, bevares jeg blev da lidt påvirket.

Autoblomsterne sorter bliver normalt ikke særligt høje, men skal dyrkes lidt "specielt" da man skal tage hensyn til at der ikke er særligt lang tid at vegge i - da de normalt går i blomst efter en 4-5 ugers tid uanset hvor mange lystimer de får. Jeg ville personligt undlade at dyrke for meget auto, har haft meget bedre held mht potens hos ikke auto sorter, men ved ikke om det bare er jeg der har været uheldig.

men hvor høj planten bliver bestemmer du egentlig selv hos ikke autoblomsterne, det er self forskelligt hvor højt og hurtigt de forskellige sorter skyder i vejret men når du begynder at give dem 12 timers lys og 12 timers mørke vil planten gå fra veggetiv periode (hvor den vokser meget og laver sideskud os.v) til blomsteringsperioden (hvor den koncentere sig mere om selve frugten/de topskud du kommer til at ryge) derfor kan du nogenlunde bestemme hvor høj planten skal blive selv om det er en del nemmere når man er øvet i det og/eller kender den sort man vil dyrke.

vil du have en lav plante kan du vel typisk vente til planten har udviklet en 3-4 bladsæt og så sætte den i blomst, alt efter hvor meget den strækker sig selfv, der er mange faktore der spiller ind.

held og lykke

god godnatlæsning http://botnisse.org/cf/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
Citat:
Jeg ville personligt undlade at dyrke for meget auto, har haft meget bedre held mht potens hos ikke auto sorter, men ved ikke om det bare er jeg der har været uheldig.

i auto'er er der blandet ruderalis ind over, det er derfor de mister potens

Junior medlem

okay tak for svar

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Crime skrev:
Citat:
Jeg ville personligt undlade at dyrke for meget auto, har haft meget bedre held mht potens hos ikke auto sorter, men ved ikke om det bare er jeg der har været uheldig.

i auto'er er der blandet ruderalis ind over, det er derfor de mister potens

ja den skide russer.

Medlem
Brugeravatar

Og nu har i prøvet autoer for nylig? Der er riiigelig med potens i de planter jeg har prøvet.

Insane psychedelia user!

Det ændrer dog ikke på at planter med ruderalis gener smager af crap.

Junior medlem

okay

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]