Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 14:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg er ved dag 21 i veg. ig mine planter er mellem 9-12 cm høje. Desværre er min PH i jorden begyndt at stige. Lige nu ligger den på 7,2-7,5. :cry:

Jeg har prøvet at regulere vandet inden vanding til PH 6,5. Af en eller anden grund, synes det ikke rigtigt at virke. :evil: Jeg er lidt i syv sind, for jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg så kan gøre. :?:

Plante om?
Flush?
eller noget helt andet?

Håber på nogle gode bud hurtigt
på forhånd tak :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
hvordan måler du ph'en i jorden? og hvilken jord bruger du?

der er ikke nogen grund til at plante om, det er meget normalt at ph'en stiger og det er noget man selv kan regulere

bare flush dem med noget ph justeret vand på 6.2 og så er den god igen, for fremtiden så flush dem hver 3-5 vanding

og btw, du skal ikke gå i panik over at den svinger mellem 6.2 - 7.5, det er kun godt da planterne så har mulighed for at spise flere forskellige gødningstoffer

Junior medlem

Det eneste jeg gør er, at måle med et PH-meter (et af dem med de to "spyd"). Jeg er ikke begyndt med gødning endnu. jeg bruger 50% så og priklemuld (PH 6), 25% lecanødder og 25% sand. Jeg har bestilt PH jordtest til jorden, og så noget PH-indikator væske halløj til at måle vandet. Jeg stoler ikke så meget på det PH meter jeg bruger.

Når du siger flush, hvad mener du så præcist. For har undersøgt højt og lavt, og finder mange forskellige svar på det.

min tanke går på at stille dem på nogle riste i et "kar" og skylle dem igennem indtil der løber vand ud af bunden. OG HVAD SÅ?? Overvander man ikke bare? og hvordan med vanding og gødning bagefter? kommer planterne ikke til at gå et stykke tid, indtil næste vanding, uden næring overhovedet??

Jeg havde slet ikke det her problem sidste gang, men der brugte jeg dog også en anden jordblanding med perlite. Er det måske måden at gøre det på fremover?? Planterne ser fine og sunde ud, og de har alligevel lidt fart på, men vil jo gerne tage problemet i opløbet.

Junior medlem

Undskyld alle spørgsmålene :|

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]