Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa.

Jeg har fulgt denne side i en del år, men aldrig haft en bruger. Nu skulle min tid også komme. Så jeg håber der stadig er nogle aktive brugere :)

For 50 dage siden satte jeg et frø i jorden. Mit første rigtige grow, og indtil videre synes jeg selv det er gået meget godt. Timer på lys, stabil temperatur- lidt lav luftfugtighed dog, god cirkulation osv.
Der er tale om en Spirit Haze autoflower og feminized. Som er begyndt af blive en smule lysegrøn, i de øverste blade i kanten og skelettet om man så kan sige.
Jeg har læst mig frem til, det var på tide at gøde den, hvis den blev lysegrøn. Men da jeg ingen rigtig erfaring har med det endnu, kan jeg ikke være sikker.
Den blev gødet efter 45 dage.

Det er ikke som sådan slemt, endnu. Men jo hurtigere man opdager et problem jo bedre, ik? (:

Billede
Billede

Medlem

Øhhmm... Siger du at du slet ikke har gødet den endnu? :shock:

Så var det nok på tide jo... her halvvejs inde i blomst :)
Få fluks fat i noget Biobizz Bloom eller tilsvarende.. og så køb også lige en Biobizz Grow mens du er igang. Så kan du kømme lidt før igang med gødningen næste gang du dyrker ;)

Kan vi ikke lige få et billede af hele planten. Den er jeg da spændt på at se :D

Medlem

"Men jo hurtigere man opdager et problem jo bedre, ik? (:"

Tager du gas på os? ER det en joke? Du burde jo have startet gødningen da de var tre-fire uger gamle.
Jeg vil VIRKELIG gerne se hele planten. Jeg er da overrasket over at den ser så forholdsvis trivelig ud som den gør.

Og hvilken type lys og hvor mange watt dyrker du under?

Junior medlem

Nej jeg har gødet den, 5 dage siden.
Den fik også en mindre dosis gøde i starten.
Jeg vil se om jeg kan fremskaffe noget Biobizz til næste gang. Har godt været opmærksom på det muligvis var forkert gøde.

Nej dette er ikke en joke, som sagt er det mit første grow. Så det er lidt af et eksperiment, vil gerne lære mere om det :)
Den er ikke så høj, her er nogle billeder.
Bruger en UFO LED 50w

Billede
Billede

Medlem

Ja okay.. Den ser jo også lidt skravlet ud. Det er mit indtryk at det er lidt hit'n'miss med de der LED lamper. Det er jo bare svært at sige om det er lyset, gødning, sorten eller det hele. Nu kan jeg ikke se hvor dyb din beholder er, men det ser heller ikke ud som om den har meget jord at boltre sig på. Jeg ville nok investere 20 kroner i en billig murerspand (som du så skærer et par huller i) og en bakke den kan stå på næste gang. Overskydende vand skal helst kan rende fra, så medmindre du har huller i bunden af din... kasse, så er der også plads til forbedringer der.

Men men.. Så længe du får bare lidt ud af det, så motiverer det dig forhåbentlig til at blive ved. Jeg skyder på omegnen af 10 gram på den plante der.. Og det er måske endda højt sat.. Så hvis du begynder at regne på strømudgifterne, så skal det gerne gå en del bedre næste gang, før det kan betale sig økonomisk. Se evt. min tråd med "mine dejlige damer". Det er dyrket under en 200 watt CFL sparepære som koster 600 kroner incl. reflektor. Det kan gi mig omkring 100 gram pr høst, og ender i en pris pr. gram på cirka 10 kroner når strøm og løbende udskiftning af pæren er regnet med.

Og til næste gang.. Drop da de autoer. Det yielder MEGET mindre i forhold til en sort som du selv sætter i blomst - og sværere er det altså ikke at stille et tænd/sluk-ur. Autoer kan efter min mening kun bruges til to ting: 1) Indendørsdyrkning hvor man ikke har mulighed for at mørklægge og 2)Udendørsdyrkning hvor man ikke gider vente på solhverv.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]