Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 01:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I et frø under jorden?!? o.0"
Hejsa natteravne, håber i har en hyggelig nat :peace:

men jeg har siddet her i løbet af natten og søgt rundt alle mulige steder men jeg kan bare ikke finde svarende til mine spørgsmål, så håber virkelig der er et klogt hoved, der kan hjælpe herinde, inden jeg begynder på mit nye bygge projekt :P

men det jeg vil lave er et 400WATTS Hps scrog BLOOM grow(room).

men mit første spørgsmål er så:

hvor lavt (fra bund til top) kan man lave et scrog growroom med en 400watts?
jeg vil nemlig prøve at lave det så lavt som muligt så det er mindre synligt udefra, men hvad for nogle mål burde jeg gå ud fra i breden og højten for at få et godt udbytte? :)
(jeg går udfra at det bedste er vel noget der er ligelangt på alle sidder undtagen i højden når det gælder scrog altså fx 1m x 1m x 2m eller hvad? :hm::

mit andet spørgsmål er:

hvor mange planter ville i foreslå jeg havde som max, til et 400watts scrog grow? :)

det skal lige siges at det kan godt være der kommer lidt flere spørgsmål, men det er første gang jeg bevæger mig ud i noget med 400watt og scrog på egen hånd, så håber det er iorden :joint:

og håber selvfølgelig også at der er en eller flere der kan hjælpe mig, med mine spørgsmål.

peace out folkens, tak for det ind til videre og fortsat god nat :joint: :joint:
- Rasta,

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I et frø under jorden?!? o.0"
men tror i jeg kan lave "roomet" 150cm(breden) x 80-90cm(dybden) x 100-120cm (højden)" eller lignende, også stadigvæk få det bedste ud af 400watts lyset i scrog? :) grunden til de mål, er så jeg kan stille den op af væggen som en slags reol, håber virkelig der er nogle der kan hjælpe mig, for vil helst ikke spilde mit lys på pjat :)

men er også villig til at gå efter noget der er kvadrat med måske lidt mere længde i højden, men ville nu bedst kunne stille den væk hvis den var lidt reol formet, så det er derfor jeg også lige spørger om de mål først hehe :p

Mvh. Rasta, og go dag derude!"

Moderator
Brugeravatar

1)
Der går let 20-30 cm til potterne, det skal der også til mellem potterne og nettet så man kan komme til under, der går også en 20-30 cm med reflektor og ophæng, så siger tommelfingeregelen 40 cm fra pæren til plantetoppe, nok en god ide at have lidt ekstra til de varme måneder, og så skal der så også være plads til at planterne gror op igennem nettet. Hvor meget man lader dem gro op, er et spørgsmål om temperament, men det er nok en god ide at lade der være en 20 cm til at de kan gå over nettet, så en 120-160 cm alt efter hvor tight man kører sit grow, burde kunne lade sig gøre. Mere er selvfølgelig at foretrække, og 120 bliver knebent.
Og ja noget nogenlunde kvadratisk er at foretrække med de fleste reflektorer.

2)
Typisk bruger man kun en plante til scrog, både fordi det er noget møg hvis en af planterne i nettet er en han/herma, men også fordi det er problematisk at høste på forskellige tider, og også fordi planternes vækst og blomstringsmønstre kan være ret forskellige, selv indenfor samme sort. Hvis man vælger at bruge flere planter til scrog bør det derfor helst være kloner af samme plante, hvor man på forhånd har kønsbestemt planten, f,eks. ved at sætte en af klonerne i blomst. På den måde er man sikret en nogenlunde homogen vækst, man kan høste på en gang og man slipper for at bruge plads på hanner. Man kan også bruge feminzed frø, af samme sort, men så vil de gro mindre homogent. Men en 2-4 planter burde være rigeligt til scrog.

Alternativt kan du hænge pæren vertikalt uden reflektor og stille planterne i en radius af 40-50 cm omkring pæren. Det kræver ikke så meget højde i skabet og det tager bedre fordel af hps pærens udformning, der er også noget der hedder vertikal scrog, hvor man bruger net til at holde planterne i ideel afstand rundt om pæren.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]