Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej er ny her inde.

Vil lige høre om der er nogle kyndige der ved hvad forskellen på grodan wool og almindelig rockwool er?
Hvad står i vejen for jeg ikke kan købe en pakke flexi bats og gro amok i den?

Smoke the zhizzle
Zhenta

Medlem
Brugeravatar

Der er noget brændhæmmende kemi i almindelig mineraluld.

Junior medlem

SinseMilla skrev:
Der er noget brændhæmmende kemi i almindelig mineraluld.

Intet stenuld kan brænde, så hvorfor putte noget i der hæmmer det? Er det noget du har styr på eller formoder du et eller andet? Det kunne spare mig for en del gryn så bare fyr løs hvis du har styr på sagerne 8)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Du kan jo prøve. Det er vel kun et problem hvis der er så meget brændhæmmende kemi i at dine joints går ud.
Er det til frø eller kloner? Kimplanter er noget mere følsomme end stiklinger, især for saltindhold i jorden. Jeg kunne derfor godt forestille mig at det til plantebrug er bedre renset, end det til isolation, så måske skal de bare ligge i blød et par dage og skylles godt. Rockwool er jo egentlig bare candyflos lavet af sand.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

Bubber skrev:
Du kan jo prøve. Det er vel kun et problem hvis der er så meget brændhæmmende kemi i at dine joints går ud.
Er det til frø eller kloner? Kimplanter er noget mere følsomme end stiklinger, især for saltindhold i jorden. Jeg kunne derfor godt forestille mig at det til plantebrug er bedre renset, end det til isolation, så måske skal de bare ligge i blød et par dage og skylles godt. Rockwool er jo egentlig bare candyflos lavet af sand.

Det skal bruges som hydro medie er bare træt af at fylde en 20 liters potte op med grodan, når jeg kan købe en balle rockwool for en hund og så har jeg til 50 potter.

Som du selv siger er det bare sand og det brænder ikke så det er vel ikke brændhæmmer man putter i. Jeg tænker mere på om fibrene ligger anderledes eller om der er mere kalk eller andet i som opløses ved under midle pH?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
Rockwool is a man-made mineral fiber. The vast majority of Rockwool used in the world is used for insulation purposes much like fiberglass. However, the properties of Rockwool can be substantially changed by adjusting the mineral content. In the early 1960s it was found that following several modifications to the manufacturing process Rockwool would support and, under the right handling practices, promote plant growth. This specially produced horticultural Rockwool is what is primarily sold as a hydroponic substrate

Junior medlem

Crime skrev:
Rockwool is a man-made mineral fiber. The vast majority of Rockwool used in the world is used for insulation purposes much like fiberglass. However, the properties of Rockwool can be substantially changed by adjusting the mineral content. In the early 1960s it was found that following several modifications to the manufacturing process Rockwool would support and, under the right handling practices, promote plant growth. This specially produced horticultural Rockwool is what is primarily sold as a hydroponic substrate

Mange tak for det fine svar. Det var til at tage at føle på :) havde dog også en lille prøve med hjem fra jobbet det afviste vand fuldstændig selv efter 24 timer neddykket var det stadig knas tørt 1 cm inde.

Jeg har dog fundet en Mapito blanding godt fyldt med stenuld til 300 bobs for 250 liter så den prøver jeg lige det næste stykke tid.

Smoke ta shit
Zhenta

Moderator
Brugeravatar

Hvorfor ikke bare bruge et andet hydromedie? Leca nødder, perlite eller vermiculite kan renses/genbruges og så vidt jeg ved er kokos fibre billigere end grodan blokke.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]