Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 16:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa!

Jeg er ny i dyrkning og mangler nogen tips til udstyr og valg af seeds.

Jeg vil gerne både dyrke udenfor(har et virkelig godt spot) og indenfor..

Hvilken art kan i foreslå til det danske vejr? og har i en favorit til indenfor?

Jeg overvejer også at købe et grow telt og lys, kan i foreslå nogen? Jeg har kigget på diverse danske sider men syntes at det er ret dyrt eftersom at det her bare er til mig og muligvis mine venner. Jeg har kigget på Amazon og fundet en hvor prisen er okay:

http://www.amazon.co.uk/LightHouse-1-2- ... =Grow+Tent

Kan dette foreslås til cannabis dyrkning?

Tak på forhånd!

Junior medlem

Hej og velkommen til! :)

Jeg kan se at du er vild med at komme igang og det kan jeg også sagtens forstå!!!
Hvis det er din første gang (hvor du skal dyrke) er du nødt til at tænke et par ting igennem først :)

Udendørs: (Gorilla dyrkning)
For det første skal du finde et lækkert spot (som du bla. har gjort) hvor der kan komme sol det meste af dagen og selvfølgelig et sted hvor ingen finder dem etc.
Derudover er det snart sæson for det, så du kan evt gå ind på diverse "vejr" sider for at se hvor langtid solen er oppe i netop dit område for at se hvornår du skal plante dine seeds :)
Du kan evt. købe denne til udendørs da tiden med lys for dette seed ikke er noget problem: http://www.caboon.dk/dk/shop/vis_produk ... 0000008866

Indendørs:
Jeg kan se at du har fundet telt osv. dette er dog på ingen måde nødvendigt hvis det blot er til dig og dine venner :)
Du kan eks. sige at en plante skal bruge 1 lampe :) Altså har du ikke brug for et helt grotelt hvis det blot er kun til dig og dine venner ;)
Det er forskellige hvor mange gram der kommer ud af hver seed, og derfor er der også forskellige slags seeds :)
Den mest bruge (i DK) vil nok være White Widow som nok er en af de meste sete i landet (ihvertfald det navn der bliver brugt mest). Du kan derfor købe nogle autoflower seeds hvis du vil være på den sikre side: http://www.caboon.dk/dk/shop/produktlis ... 0000007577

Derudover er der en del ting der skal tænktes igennem når der dyrkes indenfor! For det første stinker det af helvedes til og det kan derfor være et problem hvis du bor i lejlighed. Hvis du gør det, så kan du evt. anskaffe dig et kulluftfilter til at få luften væk med :)

Dine planter skal dermed have et vis antal timer lys pr. dag. Du må dog huske på at når du slukker for lyset så vil fugtigheden dermed stiger (helst ikke over 80%)
Der vil typisk komme imellem 50-200g ud af en White Widow, men derudover kan du også købe en del andre seeds, hvis du evt. også ønsker en anden rus :)
Til indendørs grow vil jeg dog anbefale Amnesia Haze: http://www.caboon.dk/dk/shop/vis_produk ... 0000008890

Håber du kan bruge det til noget ven! :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hanguk
Jeg dyrker ikke udendørs (gorilla grow) så der kan jeg ikke rigtig hjælpe dig.

Hvad angår indendørs, så ville det måske være en god idé at starte med CFL pærer så du ikke skal til at rode med ballast osv. selvom det ikke er rocket science. og som nævnt tidligere, så skal du tage højde for lugt, luftfugtighed, lystimer og næring.
Jeg ville anbefale nogle autoflower seeds til at starte med da det er så dejligt nemt, og du lærer hurtigt hvor hårdføre Hamp/Cannabis planter egentlig er, you name it.

Mit bedste råd er at research en masse inden du går i gang. Jeg læste og så videoer i flere år, før jeg egentlig følte at jeg vidste hvad jeg foretog mig.
Held og lykke :-)

Medlem

Hey! Dyrkning af cannabis er en vidunderlig beskæftigelse! intet er så skønt som lidt hjemme dyrket pot :)
Jeg har ikke megen forstand på indendørs, så på dette område komme med nogle råd. angående guerilla dyrkning er det selvfølgelig vigtig at dit spot er godt skjult og at der er godt med direkte sollys, men det er jo nævnt :)

Der findes mange gode sorter der kan nå at modnes på de danske breddegrader. Nu er det ikke for at gøre reklame men en hjemmesider som cannaseeds.dk og og Hybridsfromhell.net er gode sider med godt udvalg og fair priser. Der findes mange andre forhandlere af gode tidlige sorter men dem finder man jo hvis man leder :)

Jeg vil ikke anbefale udelukkende at dyrke autoflowers udendørs. Der findes bestem mange udmærkede autosorter men der er mange regulere sorter der er sjover at dyrke, hvis du spørger mig.

Til gengæld er autoer nok et rigtig godt valg til den nye indendørs dyrker. De bliver tidligere modne og de fleste forbliver ganske små, så står man ikke lige pludselig med en plante der er dobbelt så høj som ens grotelt :)

Held og lykke !

Junior medlem

prøv at kig på Ebay jeg har lige bestilt et nyt telt i samme mål og kan få det til ingen penge :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]