Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 21:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

hej, jeg har en kammerat der får det rigtig dårligt hver gang han er med til at ryge en lille en, så spørgsmålet er om det kan være nikotinen fra cigaretterne eller om det kan være selve hashen han ikke kan tåle (skal lige siges han ryger ikke smøger normalt) men vi prøvede at lave en 2 smøgs, og vi havde købt de smøger der var mindst nikotin i (0,01mg skulle jeg mene) og der ristede jeg dem, bare lige for at få tobakken tør, men der fik han det stadig dårligt :( og så har vi prøvet at ryge rent hash, hvor man lagde hashen på en nål, hvorefter man satte ild til klumpen og lagde et glas over. hverken mig eller ham kunne mærke noget :) men han er lidt bange for at spise hashkager hvis det nu er hashen han ikke kan tåle.
Har i prøvet noget lignene da i startede med at ryge, og hvad gjorde i ved det? :)
håber i kan give nogle svar, for ham min kammerat vil godt være en del af festen når det sker :)

Dedikeret medlem

Det er svært at svare på uden at vide mere, det kan sagtens være begge dele, nogen får det bare skidt af hash. Nu nævner du ikke om i røg hele jointen på én gang, eller bare det halve eller hva' nu, men det er pænt meget tobak hvis i bruger et standard filter, for en person der ikke ryger dagligt. Hvor meget hash putter I i? Hvor meget ryger i af gangen - prøv evt. bare et par sug til at starte med? Hvordan får din ven det dårligt, bliver han svimmel, eller tankemylder, eller hvad sker der?

Junior medlem
Brugeravatar

nu er jeg en rimelig erfaren ryger, så fra da han ikke ville have mere tog jeg resten. men det plejer at være sådan at han får bare et par sug, måske 4 små hiv. jeg puttede 0.7 g i da det er det jeg normalt plejer at gøre. og han bliver svimmel og skidt tilpas, han ved ikke helt hvordan han skal beskrive det.
men har rullet en 1 smøgs til ham før med det samme tobak, og der røg han 3 4 hiv. og der blev han nød til at ligge sig i seng fordi det hele kørte bare rundt? :)

Dedikeret medlem

Prøv at lav ham en joint, hvor i rister ordenligt, og putter 0.1g hash i, hvis han får det dårligt af det, så er det nok bare sådan det er. :)

Moderator
Brugeravatar

Drikker i alkohol forud for jointsne? I så fald så prøv at ryg med ham ædru, det kan godt være en svimlende oplevelse for mange at kombinere. Derudover lyder det som nikotin+cannanbis problemer, vær opmærksom på at light smøger ikke nødvendigvis indeholder mindre nikotin, men at mere filtreres i filteret end ellers. De skal altså ristes ligesom normale smøger. Men mit råd er at få fat i noget pot og så ryge en ren pot-joint sammen med ham og se hvordan det går. Hvis han stadig får det dårligt, så er det måske bare ikke noget for ham. Hvis han ikke får det dårligt så skal i blive bedre til at riste smøgerne, i det mindste når i ryger med ham.

Junior medlem
Brugeravatar

På pakken står der 0.01 mg nikotin så jeg går da ud fra at det er det der er i tobakken, men her hvor jeg er fra er der mere brunt end der er grønt, men ja prøver og se efter om vi kan få samlet noget grønt op et sted :) og nej vi drikker i samtidig med at vi ryger :D

Dedikeret medlem

Den er nu altså god nok med light smøgerne: http://jyllands-posten.dk/indland/ECE3305090/Light-er-almindelig-tobak/

Junior medlem
Brugeravatar

Ja der kan man bare se :D syntes bare ikke det er nødvendigt at skulle lave "grydemix" for at lave en joint? Men det er det jo så måske :)

Moderator
Brugeravatar

Det er nærmere hvad man indtager, hvis cigaretterne indtages som tiltænkt. De måler værdierne ved at putte smøger på en 'suge-robot' og måler værdierne for hvad den får suget ind, og her lader lightsmøgernes filter mindre komme ind og blive målt, tobakken er der ikke fjernet nikotin fra.
I kan også prøve at vand-riste. Altså at putte tobakken i vand og lade det trække, for så at skifte vandet flere gange til det ikke længere farves. Så burde det meste nikotin være ude af tobakken og man kan derefter tørre tobakken (evt. i en gryde), så det er klart til brug. Hvis han stadig får det dårligt efter tobakken er blevet vand-ristet, så er det temligt sikkert ikke tobakken der gør det.

Mht. alkohol så cool cool, tænkte bare nu du skrev at han gerne ville være en del af festen, at også alkohol kunne være indvolveret.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Verdens navle
Har i overvejet, om det kunne være noget psykisk? Jeg fik det dårligt de mange første gange jeg røg. Jeg blev svimmel og fik sådan en ubehagelig følelse skyllende ned over kroppen. Det var fordi jeg aldrig var forberedt på com-up'et, og jeg var elendig til at leve i nuet. Så fik jeg alle mulige tanker som, "hva ville min mor ikke sige?", og en masse andre ubehagelige tanker. Nu får jeg det aldrig mere, fordi jeg, ved hjalp af hashen, har lært at leve meget mere i nuet.

Junior medlem
Brugeravatar

Har aldrig hørt om det med vand ristning, men det kunne være en ide til næste gang :) men det jeg mente med festen, det er at vi nogle gange er en 8 stykker der sidder og ryger og griner og snakker om alt muligt, det er han selvfølgelig også med til, men han vil bare også gerne have det ekstra "pift" du ved ;)

Psykemyggen: han har ikke noget psykisk normalt, men har på fornemmelsen at han tænker meget på om han nu vil få det dårligt igen. Men ja det kan vel være ren indbildning at han får det dårligt? :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Verdens navle
Selve det at man får det dårligt er ikke indbildning. Mine bilder sig bare en masse ubehagelige ting ind og så føler det fysisk ubehagelige med. Det lyder som om, at han får det dårligt stort set lige efter i har røget. Jeg syntes selv altid, det var come-up'et, som var ubehageligt, og når man så blev lidt vant til det blev det dejligt. Har han dårligt igennem hele "trippet", eller er det kun lige i starten.
Hvor godt kender i hinanden? Jeg syntes aldrig det var behageligt, at ryge sammen med nogen jeg ikke kendte så godt, eller mennesker jeg ikke brød mig om (det sidste gælder stadig, men der er entet bedre end, at lære et nyt menneske, at kende over en joint). Så kan man være bange for, hvordan de andre ser en, som skæv, eller om man nu kommer til, at gøre noget forkert. Jeg synes hash er fantastisk til at fremhæve ens ægte personlighed, men det er ikke nødvendigvis noget, man vil dele med alle.

Junior medlem
Brugeravatar

Det er en af mine bedste kammerater og vi har kendt hindanden lige siden 0 klasse :p det plejer bare at være mig og ham når han ryger med :) der går en 10 minutters tid før det begynder men han når ikke at blive høj, han får det bare dårligt, og han føler at 1 minut tager en time feks :)

Junior medlem

Geografisk sted: Skanderborg
Det lyder ikke til at han er vant til at ryge. Selvfølgelig får han det dårligt - har du set folk der prøver at ryge en cigaret, som ikke normalvis ryger?

Selv hvis du får alt nikotinen ud af smøgen, vil tobakken stadigvæk fx. have en afførende virkning. Køb en vapor eller prøv med en is-bong - det gør røgen noget mere kølig at indtage :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]