Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 11:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey jeg har læst et sted på nettet at inden man skal høste sine planter skal man lad dem stå i mørke i 24 timer da der skulle være mere thc i planten når der er mørkt.
Mit spørsmål er når de så har stået i de 24 timers mørke om det så er en god ide at trimme beskær og hænge dem på, i mørke med en grøn led pære de vist ikke skulle regere på.
Og er det en god ide at lad udsugning være tændt imens de hænger til tørre.

Medlem

Hey, Jeg har selv læst det med 24 timers mørke inden høst, og hvis du spørger mig er det lidt noget pis. Jeg er ganske vist ikke botaniker, men hvis det er sandt at en hampeplante skulle indeholde mere THC når det er mørkt, så tror jeg det er så lidt at man ikke lægger mærke til det.

Men du kan jo foretage et forsøg, hvor du høster den ene halvdel uden 24 timers mørke og den anden med. Det kunne være et spændende forsøg! Det vil jeg gerne opfordre dig til :)

Hvad angår grønt LED lys under høst, så kan jeg ikke se hvad der skulle være galt i det.. Udsugning under tørring lyder også som en god idé.

Glædelig høst! :)

Junior medlem

Mange tak ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hanguk
Dét har jeg godt nok aldrig hørt om, men du kan jo prøve..
At have udsugningen tændt under tørring er nok det smarteste, medmindre du ønsker at hele lejligheden stinker. Men jo langsommere tørring jo bedre imo, da det bare giver et bedre slutresultat.

Junior medlem

Jon2jon3 prøver og sætte halv delen i mørke og den anden halv del høster jeg normalt giver lige besked via smag og kvalitet

Moderator
Brugeravatar

Det vil undre mig hvis du reelt kan mærke forskel. Tror ideen bygger på at størstedelen af respirationen ("omvendt" fotosyntese) sker om natten og at den øgede energi omsætning så skulle føre til et højere thc-niveau. Det virker lidt som pseudo-videnskabeligt gætværk i min bog. Selvfølgelig vil den modne de timer mere, men høster du natten før, i stedet for dagen efter, vil niveauet formegentlig være lavere.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]