Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:27


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 23 apr 2016 07:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 jun 2010 13:59
Indlæg: 54
Geografisk sted: Deep in your brain
Hejsa alle Psychedelia users!

Om det var din hensigt eller ej, så har du lige trådt ind i en meget speciel tråd. Dette er nemlig undertegnets aller første grow-thread, og det skal da næsten fejres med en lille fed! :joint:
Spøg til side, så er dette, som sagt, min egen lille tråd, hvor jeg løbende vil opdatere med billeder fra mit lille projekt.
Jeg må være ærlig og indrømme at jeg, ærligt talt, næsten ingen viden om cannabis dyrkning har. Derfor ser jeg det også som en oplagt mulighed, at stille spørgsmål til jer, garvede, herinde, som de nu skulle komme løbende.

Min plan er at starte dyrkningen af alle tre inde i mit skab. Når de er blevet for store til at kunne holde inde i dette, ryger de to af dem ud på et stealth spot. Den sidste havde jeg planer om at beholde inde i skabet, og så at trimme den ned så den hovedsageligt består af et par fede buds. Jeg kunne dog godt bruge lidt hjælp til hvordan jeg bedst muligt sørger for at planten forbliver lille, samtidig med at den gror de her pæne topskud. Jeg har i hvert fald tænkt mig at beskære det første topskud der kommer.

Some bare facts:
  • Rummet måler 35 * 50 * Pænt højt
  • Mine pærer er på 50w stykket
  • Timer er sat på 18 timer i døgnet

En ting der nok er vigtig at få af banen med det samme, er at jeg på ingen måde går efter at få den mest sindssyge høst, og lave cannabis der kan slå selv de stærkeste mænd omkuld.
Dette er udelukkende et forsøg på at se hvor god, hvis overhovedet muligt, cannabis jeg kan få ud af dette forløb, og fordi jeg elsker at have noget at gå og nusse omkring.
Jeg prøvede sidste år at plante nogle frø for første gang, og selvom jeg fik en rigtig stor og fin frue ud af dette, så blomstrede den desværre ikke fuldt ud førend den blev nødt til at lade livet.
Jeg endte dog, trods alt, men en lille høst, og dette pot blev røget henover efteråret med en god ven.

I år har jeg fået fat i 6 små frø fra Shayana, da jeg tidligere bestilte nogle trøfler derinde fra.
Jeg har absolut ingen idé om hvilke frø dette er, og det eneste jeg har at gå ud fra, er at der stod SS på posen de lå i.
Derfor er de hermed døbt Super Skunk, da jeg syntes at Schutzstaffel ville være lige for voldsomt nok.. ;)

Men nok om mig og mine små historier, skal vi ikke få nogle billeder op i denne tråd?

Billede Billede Billede
Billede

Dette er hvordan situationen står til lige nu. Jeg valgte at spire tre af frøene via tekop-tricket. Disse blev plantet over i de tre små krukker, og så fik jeg ellers lavet mit, ellers noget så fine, rodeskab om til et lille groskab.
Til belysning har jeg brugt et "vådrums-halogen-sæt", der i alt sin enkelthed består af tre halogen-spots med dertilhørende fatning.
Pærerne er på 50 watt hver, og jeg har mulighed for at sætte en tredie en op, skulle der blive brug for dette.

Som i nok kan se er der gjort brug af lidt Georg Gearløs løsninger, da dette sæt tydeligvis er beregnet til et loft, og altså ikke til et klædeskab på en ung fyrs værelse.
Jeg kan dog fortælle at der i løbet af dagen i dag vil blive rodet lidt rundt med det, og at jeg vil få sat de spot-skærme på som der fulgte med.
Dette betyder også at jeg vil kunne dreje spotsne fra side til side, samtidig med at det giver et lidt pænere æstetisk design.

Jeg håber virkelig på at mit lille projekt her lykkes, og hvis det går smertefrit har jeg allerede i tankerne at købe nogle rigtige frø (som jeg i hvert fald ved hvad er) til at have stående i løbet af vinteren.
Om ikke andet så har jeg i det mindste noget at gå og hygge mig med, og noget som i forhåbentlig vil følge med i herinde! :)

_________________

      Psychedelia                   Open Your Mind      
      Psychedelia                   Open Your Mind      
      Psychedelia                   Open Your Mind      


Senest rettet af MindFucker 25 apr 2016 02:45, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 apr 2016 12:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 dec 2013 16:08
Indlæg: 113
Halogenlys duer ikke......


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 apr 2016 22:09 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 jul 2015 03:23
Indlæg: 77
Geografisk sted: Laughing Out Loud LAND
Jeg kan ikke finde ud af størrelsen på din plante, da du har brugt en lighter og ikke en banan som skala.

(Jeg skulle have startet mit grow sidste år, men kom ikke ordenligt igang. (flytning m.v. fuckede det lidt op.)
I år har jeg bare smidt 100 frø ned i bunden af min grund, så må vi se hvad der kommer op.

_________________
"Dem som munkerygeren røg, blev tænkt som tossede, af dem som ingen munkerygeren røg."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 apr 2016 02:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 jun 2010 13:59
Indlæg: 54
Geografisk sted: Deep in your brain
acdc skrev:
Halogenlys duer ikke......

Så tyder det på at jeg har gjort det umulige!
Selvfølgelig har det sine ulemper at gro med halogenlys, men jeg kompenserer for varmen ved at åbne døren og lufte ud i løbet af dagen. :)


UPDATE #1 - 2 days in

Brugte en god tid af min lørdag på at rende på forskellige loppemarkeder for at finde en lille ventilator der kunne passe i skabet mit.
Det resulterede så i at jeg fandt denne lille fætter, der uden tvivl passer perfekt til mit formål!
Næste opgave består så i at finde en måde at placere den på, men det burde jeg heldigvis have et stykke tid endnu til at få styr på! :D

Billede

Dagens billeder taler vist for sig selv. Den ene er kigget op, og er allerede i gang med at udvikle sine første sæt blade.
De to andre ligger lige i overfladen og kigger, og jeg regner med at kunne se dem i løbet af i morgen.

Billede Billede Billede

_________________

      Psychedelia                   Open Your Mind      
      Psychedelia                   Open Your Mind      
      Psychedelia                   Open Your Mind      


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2017 02:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 dec 2013 16:08
Indlæg: 113
det er lysspektrum fra halogen, der ikke duer til planter


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team