Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 maj 2024 02:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 73 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 03 jul 2016 20:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 dec 2015 12:04
Indlæg: 164
Hvis du vil høste før den 8. så synes jeg du skal følge Psykofreaks råd og høste den 7. Medmindre planterne er drivvåde når de hænges til tørre er sandsynligheden for at de mugner meget meget lille.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jul 2016 22:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 mar 2015 14:35
Indlæg: 105
Sætter min tillid i jer så.
høsten må vente

_________________
Ayy
Lmao


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jul 2016 22:24 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Hvis du har mulighed for det, så sæt fuld skrue på varmen i lejligheden det sidste døgn.
Så rådner de ihvertfald ikke.
Held og lykke med det.

Jeg plantede mine American Fastbuds den 5 maj, og de er ikke færdige endnu- jeg skal også på ferie, og har fået en af mine venner til at høste. Er nervøs for om han kan finde ud af at høste på det rigtige tidspunkt, så jeg er også en dårlig planlægger.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jul 2016 22:48 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
En anden ting ved udendørs dyrkning er også, at når de øverste topskud er modne, er de nederste grene ikke modne.
Så du vil samlet få mere ud af at tage måske 2/3 dele af planten og høste- når du så kommer hjem fra ferie er bunden måske færdig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jul 2016 21:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 mar 2015 14:35
Indlæg: 105
Hyggelig update:
Jeg har fået mulighed for at lade planterne stå udenfor under et halvtag, så der er minimalregn på dem, men en acceptabel mængde sol (cirka 8 timer om dagen, hvilket er ok, men langt fra optimal, som på min solterasse)
Hvad siger I? Burde jeg tage chancen og lade dem stå uvogtet frem til den 14. ?
Overvejer at høste noget af det, så jeg ved at jeg i det mindste har noget itf. dyr eller tyveknægte

_________________
Ayy
Lmao


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jul 2016 21:03 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 mar 2015 14:35
Indlæg: 105
:joint:
4 af planterne, en lader jeg stå
tak for i år :)
nu skal jeg på ferie!!
Billede

_________________
Ayy
Lmao


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jul 2016 01:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 dec 2015 12:04
Indlæg: 164
Tillykke med høsten! God ferie :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jul 2016 12:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 mar 2015 14:35
Indlæg: 105
Nu er jeg hjemme igen, og derfor får I lige en "efter-høsten"-update
Det ser jo meget bedre ud end sidste år, men det er trodsalt ikke "skunk" i den forstand, at de har blomstret til deres maksimale potentiale.
Det er nok mere i den gode ende af "pot" ift. den christianske forståelse af skunk og pot. Jeg røg lidt i går, og to bowls gjorde mig rimelig ripped, hvilket er langt mindre end hvad sidste års høst gjorde, så er fint tilfreds, egentlig :)
Vi ses måske næste år. Jeg har ihf. travlt hvis jeg skal ryge hele den her høst selv ;) :joint:
På billedet ses kun blomsterne fra 1 plante. Jeg har altså cirka d. 5-dobbelte. Derudover er der et billede af mit pæneste topskud, samt et billede af rodnettet af en af planterne

Billede Billede Billede

_________________
Ayy
Lmao


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2016 12:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 mar 2015 14:35
Indlæg: 105
Ok, nu puster jeg faktisk liv i den her ellers afsluttede tråd.
Til jer, som har læst med, så endte jeg faktisk med 9 planter. 5 Dane's Candy, som nu er høstet, samt 4 frø som var Zenseeds egne (og derfor havde jeg ikke høje forventninger).
Dog er 1 af frøerne fra Zenseeds faktisk overlevede. En Tropical Snow, som er feminiseret, men ikke autoblomstrende.
1: Kan den realistisk set nå at blive færdig udenfor?
2: Skal den toppes? Kan jeg gøre noget nu så sent i forløbet (den er cirka 2-3 måneder gammel), for at øge afkastet?
Billede Billede

_________________
Ayy
Lmao


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2016 15:54 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 799
Giv den en chance, ellers så kan du altid konvertere den til en stueplante :P


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2016 16:49 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5088
Det virker ikke realistisk at den bliver færdig udendørs, den tager ca 10-12 uger i blomst og er ikke startet endnu, selv hvis den går i blomst i dag, så er vi inde i november før den skulle være færdig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2016 17:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 dec 2015 12:04
Indlæg: 164
Giv det en chance og lad den stå. der er vel ikke noget at miste? Hvis du orker kan du sætte blomstringen i gang kunstigt. Det kan du gøre ved at tage den indenfor, og lade den stå i mørke i mindst 12 timer i døgnet. Jeg ville ikke toppe den hvis jeg var dig, den kunne godt bruge en større krukke, men jeg vil heller ikke foreslå dig at plante den om.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 sep 2016 12:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 mar 2015 14:35
Indlæg: 105
Jon2Jon3 skrev:
Giv det en chance og lad den stå. der er vel ikke noget at miste? Hvis du orker kan du sætte blomstringen i gang kunstigt. Det kan du gøre ved at tage den indenfor, og lade den stå i mørke i mindst 12 timer i døgnet. Jeg ville ikke toppe den hvis jeg var dig, den kunne godt bruge en større krukke, men jeg vil heller ikke foreslå dig at plante den om.


Ja, nu er det faktisk direkte mod dine anbefalinger, men nu har jeg plantet den ned i min baghave, og den klare sig faktisk fint.
God farve, men den strækker sig grundet manglende lys på denne tid af året, tror jeg. Der er også en hæk der skygge en lille smule på den nederste del af planten.
Tanken var, om man kunne bygge et drivhus der kunne holde planten i live i længere tid end første nattefrost. Jeg tror ikke planten når at blive helt færdig under nogen omstændigheder, men det kan da være jeg kunne forsinke det uundgåelige, og derved få nogle mindre potente skud alligevel.
Vejret er ualmindeligt godt ved min placering lige pt. så håber på en lang sensommer :D
Thoughts?
Billede Billede Billede

_________________
Ayy
Lmao


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 sep 2016 13:25 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Den når ikke at blive færdig.
Prøv at mørklægge den 48 timer med en sort skraldesæk, det kan være det sætter blomstringen igang.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 sep 2016 13:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2010 18:45
Indlæg: 59
Psykofreak skrev:
Den når ikke at blive færdig.
Prøv at mørklægge den 48 timer med en sort skraldesæk, det kan være det sætter blomstringen igang.

Jeg vil bestemt ikke anbefale at bruge en sort sæk, i et vejr som idag. Det vil grille den fuldstændig af...
Hellere en papir affaldssæk eller næsten alle andre farver end sort, bare de er lystætte.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 sep 2016 20:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 mar 2015 14:35
Indlæg: 105
OK, kan høre min eneste reelle chance for udbytte er at gøre den færdig indenfor.
Det er bare lige problemet med prisen på det. Det er ikke rigtig det værd at få et grotelt på benene for én plante, da jeg ikke tror jeg vil bruge teltet fremover. Det kan jeg desuden heller ikke pga. min nuværende boligsituation
Man kan vel godt trække nol på planten, selvom den ikke er helt færdig?

_________________
Ayy
Lmao


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 sep 2016 14:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 mar 2015 14:35
Indlæg: 105
Ok, jeg har faktisk et skab på 2x0,57x0,57 m som min ene plante godt kan stå i. Skabet kan let lysforsegles, og alle vægene indeni er hvide, så der er god reflektion.
Kan det betale sig at holde mig til LED, da mine forældre ikke er meget for en varmegenererende HPS-pærer.
Jeg tænker en 2-3 stykker af 40 w LED giver mig en lumen/m^2 på 20000 eller derover, hvilket ifølge christians florestans guide er tilstrækkeligt. (men i den lave ende, nonetheless

Thoughts?

_________________
Ayy
Lmao


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 sep 2016 16:57 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5088
Lumen er en dårlig enhed når det kommer til LED, tjek par værdien. LED koster ofte en del i etableringsomkostninger, og tjenes så ind på strømregningen over nogle grows, Derudover sker der en del i udviklingen, så hvis du ikke skal bruge dem igen det næste år eller to, så vil det formegentlig være mere eller mindre forældet når du skal bruge det. Køb en halvstor CFL på 150W (reel Watt, ikke tilsvarende lysstyrke for glødepærer) eller mere, det kan meget bedre betale sig imo.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 sep 2016 17:52 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 mar 2015 14:35
Indlæg: 105
Bismann skrev:
Lumen er en dårlig enhed når det kommer til LED, tjek par værdien. LED koster ofte en del i etableringsomkostninger, og tjenes så ind på strømregningen over nogle grows, Derudover sker der en del i udviklingen, så hvis du ikke skal bruge dem igen det næste år eller to, så vil det formegentlig være mere eller mindre forældet når du skal bruge det. Køb en halvstor CFL på 150W (reel Watt, ikke tilsvarende lysstyrke for glødepærer) eller mere, det kan meget bedre betale sig imo.


Hvad menes med "Par-værdi"
Jeg kan ikke rigtig finde noget om det.
Der er forresten tale om disse pærer ift. LED
http://www.harald-nyborg.dk/p10225/led-paere-40w-e27
Jeg overvejer en CFL, men problemet er, at jeg skal bruge pæren nu, og kan ik rigtig nå at bestille noget hjem. Hvor kan man ellers købe sådan nogle?

_________________
Ayy
Lmao


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 sep 2016 18:20 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5088
Par står for Photosynthetically active radiation, det er et udtryk for hvor meget lys (som planterne kan bruge). Det er lumen, bare for planter.
Nogle hvide dioder er fine nok, der er folk der dyrker med hvide COB leds, men skal ikke kunne sige om den du linker til er brugbar, men tvivler lidt. Hvis du bor i (nærheden af) en større by plejer der at være en headshop/growshop. Henvisninger til grow/head-shops er stadig imod reglementet, men de er nemme at finde på Google.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 73 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team