Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 apr 2024 02:16


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 73 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 11 jun 2016 16:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 jun 2015 14:13
Indlæg: 32
Det ser godt ud :)
Sidst du skrev noget om køn hed den 4 tøser, 3 drenge og 3 der ikke havde vist køn.
Hvad er status nu? ligner du har 5 eller 6 potter stående? :)

Og da min gik rigtig i blomst, så voksede den små 10 cm yderligere. og den vokser stadig en smule men det er mere topskuddet som vokser ;-) Dine står meget bedre end min, så du kan nok godt forvente det bliver 20cm højere end høst.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jun 2016 16:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 mar 2015 14:35
Indlæg: 105
Winnie skrev:
Det ser godt ud :)
Sidst du skrev noget om køn hed den 4 tøser, 3 drenge og 3 der ikke havde vist køn.
Hvad er status nu? ligner du har 5 eller 6 potter stående? :)

Og da min gik rigtig i blomst, så voksede den små 10 cm yderligere. og den vokser stadig en smule men det er mere topskuddet som vokser ;-) Dine står meget bedre end min, så du kan nok godt forvente det bliver 20cm højere end høst.


Jeg fik en mere hun, og resten var hanner.
Så det var faktisk perfekt statistisk set: 5 hunner og 5 hanner

Har så plantet 4 frø mere, men kun 2 er spiret :(
Oh well, can't win 'em all

Men jeg burde vel skifte til Flower-Nutes nu, ikke?

_________________
Ayy
Lmao


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jun 2016 14:31 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 jun 2015 14:13
Indlæg: 32
Ikke dårligt. :)

Mit første hold bestod af
2xDane's candy
2xBlue Dwarf
2xDan'e fruity.

Vi endte med 2 hunner, 2 hanner, og 2 herma.

Andet hold bestod af

3xBlue matic
1xBlue Dwarf
1xDane's candy
1xDane's fruity.

og status på dem er at 2 var "handicappede" de kom helt forkert op, så har vi 2 blue matic tøser (tilfældigvis dem vi fim/toppede) en han og en som ikke har vist køn endnu.

og så her en af dagene smider jeg sidste hold over, som er de 4 femi dark kush frø vi har liggende i jorden. :) så alt i alt kommer vi op på ca 8 hunner denne sommer. og vi har ikke plads til ret meget da vi bor i rækkehus med kun en lille have og naboen er politimand ;-)


Jeg kender ikke lige Flower-nutes? prøvede også at google, men gætter på det er ligesom big buds, og hvis det er det, så ja så skal du til at igang, men med en lille dosis til at starte med. :) Hvad bruger du ellers af gødning?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jun 2016 19:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 mar 2015 14:35
Indlæg: 105
Mente "flower-nutes" som en bred betegnelse for gødning egnet til blomstringen

Bruger biobizz, mest pga. dens økologiske status. Jeg bruger kun "grow" og "bloom" produkterne :)

Så må vi se, om der er noget ved dem.

Håber godt nok, at jeg slipper for hermaer. Havde kæmpe problemer med dem sidste år :(

_________________
Ayy
Lmao


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jun 2016 21:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 jun 2015 14:13
Indlæg: 32
Ah sådan!

Har læst meget på biobizz, dog valgte jeg selv at bruge GHE fordi det er så tæt på det samme, om det er økologisk ved jeg dog ikke!
Men grow og bloom skal du jo bruge samtidig i hele perioden :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jun 2016 17:44 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 mar 2015 14:35
Indlæg: 105
Det ser vist fint ud med dem.
Der er lidt overgødning, som har forårsaget nogle grimme blade, og nogle brune pistiller (var virkelig bange for, at det var pollen, men det tyder ik på det alligevel).
Jeg tror nu nok de skal komme sig. Venter med gødning til på mandag eller noget. Men der kommer flere topskud, for hver dag der går, så tror ikke overgødningen har sat planterne helt ud af kurs
Angående de 4 ny-plantede.... de 2 af dem, som faktisk gad spire, er desværre noget at råbe hurra for.
Så jeg står med 5 Dane's Candy i år, it seems :)
Håber på omkring 20 g pr. plante. Det synes jeg virker rimelig plausibelt
Billede Billede Billede Billede

_________________
Ayy
Lmao


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jun 2016 16:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 mar 2015 14:35
Indlæg: 105
Se dem lige!!
Det er da noget af det skønneste
Den ene af dem er dog noget lysere i farven, men det ligner ikke undergødning?

Billede Billede Billede Billede

_________________
Ayy
Lmao


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jun 2016 16:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 jan 2013 19:27
Indlæg: 119
Geografisk sted: i din joint
Det ser godt ud :)

_________________
429 Blaze it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jun 2016 14:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 mar 2015 14:35
Indlæg: 105
SÅ!
Det ser jo fint ud, og nu begynder pistillerne at blive en anelse røde/brune. Jeg har også taget en kigger med mit mikroskop, og der er en god sjat mælkehvide trikomer, men ingen brune endnu.
Håber på et par uger. Jeg tror i hvert fald ikke, at jeg skal gøde mere.
En af planterne er meget lysegrøn, og har lidt misfarvninger. Men det er vist ikke noget voldsomt. Jeg kan ik helt bedømme, om det er burn eller mangel på gødning?

Billede Billede Billede Billede

_________________
Ayy
Lmao


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jun 2016 20:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 mar 2015 14:35
Indlæg: 105
Jeg har kigget på trikomerne under mikroskop, og der er i hvert fald omkring 60% mælkehvide, 35-39% gennemsigtige og så omkring 1-5% røde
Jeg hader virkelig at være "stoner"-høj, så jeg vil gerne høste når THC-indholdet er højst. Dog er ingen af mine hør begyndt at blive mørkerøde endnu (sådan rigtigt).
Men kan hårrene altid bruges som pålidelig indikator, og kan det til tider være anderledes for nogen sorter?

_________________
Ayy
Lmao


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jun 2016 23:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 dec 2015 12:04
Indlæg: 164
Det ser godt ud! "Hårene" er bestemt en pålidelig indikator. Det kan variere fra sort til sort men det er dog begrænset. jeg ville vente med at høste til minimum 50% at "hårene" er brune, helst 80-90%. Hvad angår trichomes forslår jeg at høste når størstedelen af dem er mælkehvide, 80-90%


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jul 2016 18:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 mar 2015 14:35
Indlæg: 105
Jeg har besluttet efter et mugangreb og dårlig planlægning, at jeg nok er nødt til at høste enten i morgen eller senere i dag.
Jeg skal rejse fra d. 8. - 14. og det er alt, ALT for risky at lade planterne stå i den tid, pga. dårligt vejr. Jeg har lige været væk i 1.5 dag, og der gik mug i et af mine topskud, som jeg så vidt som muligt har forsøgt at kurere med kniv. PLanten står også for sig selv nu, og de alle blevet rystet.
Det er træls, for de mangler lidt blomstringstid endnu, men sådan er det jo.
Planen var så at nå at tørre dem godt nok til, at de kan komme på krukke og passe sig selv, indtil jeg vender hjem igen d. 14.
Thoughts?

Billede Billede Billede Billede Billede Billede

_________________
Ayy
Lmao


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jul 2016 19:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 dec 2015 12:04
Indlæg: 164
Hvad med at du høster halvdelen i dag og så resten den 14.?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jul 2016 19:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 mar 2015 14:35
Indlæg: 105
Stadigvæk ret risky :/
ved jo hvad jeg får, hvis jeg høster i dag :joint:

_________________
Ayy
Lmao


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jul 2016 19:47 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 jun 2010 13:59
Indlæg: 54
Geografisk sted: Deep in your brain
Fuck de ser lækre ud KekIt!
Er fandme misundelig på din "lille" solaltan der. Ikke nok med at det er et super godt sted at gro sine planter, så virker det også som det absolut perfekte sted at ryge disse.

Jeg synes du skal passe på med at lade dine planter stå i så lang tid, hvis der ikke er nogen til at tage sig af dem. I værste tilfælde risikerer du at jeg laver det helt store detektivarbejde, og kommer og høster hele lortet førend du når hjem..... ;)

_________________

      Psychedelia                   Open Your Mind      
      Psychedelia                   Open Your Mind      
      Psychedelia                   Open Your Mind      


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jul 2016 19:52 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 mar 2015 14:35
Indlæg: 105
MindFucker skrev:
Fuck de ser lækre ud KekIt!
Er fandme misundelig på din "lille" solaltan der. Ikke nok med at det er et super godt sted at gro sine planter, så virker det også som det absolut perfekte sted at ryge disse.

Jeg synes du skal passe på med at lade dine planter stå i så lang tid, hvis der ikke er nogen til at tage sig af dem. I værste tilfælde risikerer du at jeg laver det helt store detektivarbejde, og kommer og høster hele lortet førend du når hjem..... ;)


haha, fat chance :)
du må komme forbi, så kan det være vi kan dele ;)
Jeg tror sgu, at jeg høster i aften. Det er under alle omstændigheder meget bedre end sidste års høst, og jeg vil virkelig hade at miste det hele nu

_________________
Ayy
Lmao


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jul 2016 20:21 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Jeg synes ikke de ser helt modne ud.
Hvorfor venter du ikke med at høste til den 7, og så hænge dem til tørre.
Du kan altid putte dem i krukker og cure dem når du kommer hjem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jul 2016 20:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 mar 2015 14:35
Indlæg: 105
Psykofreak skrev:
Jeg synes ikke de ser helt modne ud.
Hvorfor venter du ikke med at høste til den 7, og så hænge dem til tørre.
Du kan altid putte dem i krukker og cure dem når du kommer hjem.


Hvad hvis de rådner under tørringen?
Det er hele høsten det ryger, så :(

_________________
Ayy
Lmao


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jul 2016 20:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 jun 2010 13:59
Indlæg: 54
Geografisk sted: Deep in your brain
Det lyder som en god idé.
Jeg fulgte også med i din rapport sidste år, og selvom dit udbytte også var okay sidst, så vil jeg give dig ret i at det her bestemt er bedre!

Mht. at høste lidt for tidligt, så vil jeg sige at det er bedst at gøre det før det går galt. Hvis du frygter at der går mug i hele lortet, så slagt du bare fruerne. Mange brugere herinde går meget op i at lave den helt perfekte cannabis, med den bedst mulige smag og mængde THC. Det kan også være sjovt til tider, men for den almindelige bruger, der bare vil have lidt gratis at ryge, betyder det måske ikke så meget. Da jeg havde gang i lidt over en håndful planter for nogle år siden, betød det mest for mig at jeg kunne ryge hele efteråret gratis. At jeg kunne havde fået et større og mere potent udbytte gik mig som sådan ikke på, da det sjoveste var at ryge noget man rent faktisk selv havde lavet. Så til helvede med mikroskoper og lupper, jeg fik i hvert fald dét ud af det som jeg håbede! :)

_________________

      Psychedelia                   Open Your Mind      
      Psychedelia                   Open Your Mind      
      Psychedelia                   Open Your Mind      


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jul 2016 20:37 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Klip alle blade af dem og hæng dem indendørs- så rådner de ikke.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 73 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team