Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 15:33


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 jun 2016 15:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 jun 2008 13:39
Indlæg: 169
Som overskriften lyder, så søger jeg information om gadehashens indhold.

Ligesom sundhedsstyrelsen har lavet nogle analyser af kokainen i DK, så må der da også findes noget omkring hash. Hvis ikke en dansk undersøgelse, så i det mindste en europæisk.


Med venlig hilsen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jun 2016 17:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 jun 2016 15:06
Indlæg: 19
Geografisk sted: København
Altså hvis det bare er skunk bør det da være rent. Klump kan man vel se om det cuttet, da farven har sin egen karakteristka.
hvad kan de cutte det med ellers?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jul 2016 13:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 jun 2008 13:39
Indlæg: 169
Jeg tænker at der kan være tilsat olie, andre planterester, farve, plastikpulver m.m.
+ så frygter jeg lidt at gadehashen er fyldt med diverse RC'er.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jan 2017 10:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 jun 2008 13:39
Indlæg: 169
Jeg har fundet en artikel, hvor en retskemiker udtaler sig om kvaliteten og renheden!

Citat:
”Kvaliteten af den hash, der sælges i Danmark, er steget meget. I løbet af de seneste 5-10 år, er kvaliteten steget fra et gennemsnit på cirka 8 procent THC til cirka 28 procent i dag,” siger Christian Lindholst.

Retskemikeren har et bud på, hvorfor kvaliteten er steget så voldsomt:

”Det er nok sket i takt med, at man dyrker nogle planter, som er blevet forædlet og derfor har et højere indhold af THC og giver større udbytte. Det kan også skyldes, at man dyrker planterne indendørs. Det giver et bedre produkt, når planterne dyrkes under de forhold.”

Den cannabis, der florerer på gaden, er ikke kun af høj kvalitet, men ifølge Christian Lindholst er den også meget ren:

”Det er meget almindeligt, at hårde stoffer som kokain og amfetamin indeholder forskellige tilsætningsstoffer som lægemidler, sukkerstoffer og fyldstoffer. Samme mønster ser vi derimod ikke for hash, pot og skunk, som hovedsageligt indeholder plantemateriale fra cannabisplanten.”



http://aarhus.lokalavisen.dk/cannabis-f ... 19460/1449


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team