Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 11:08


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 aug 2016 18:58 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 aug 2016 18:38
Indlæg: 19
Hejsa,

Jeg og en kammerat er i gang med at planlægge et gorilla grow til næste forår. Vi har allerede et i gang, men det går mildelst talt rigtig dårligt (flere af fejlene er jeg nu bekendt med).

Spottet er fundet, og det skulle gerne få en del sol og ikke være til at komme i nærheden af (forventer det ikke, da vi havde ret svært ved det).

Planen er at lade planterne stå i potterne med jorden og derfor ikke grave dem ned, er dette en god/dårlig ide?
- tænker umiddelbart at man måske skal være lidt mere opmærksom mht. vandingen, da rødderne ikke får fat i den omkringliggende jord.

Planterne, grundet faren for at de bliver opdaget må helst ikke blive over 1 m høje. Der vil blive benyttet auto frø, da de skulle være nemmest. Her er tankerne umiddelbart gået på Sweet Tooth skunk-froe (vink). Har læst mig frem til at flere anbefaler nogle andre slags, men den side jeg har været på har ikke dem.
- Hvis det ikke strider imod reglerne herinde, hvor finder man så de bedste/mest egnet til vores danske klima? og har i evt. erfaring med sweet tooth.

Til spriring bruges der en propagator pro med tilhørende spongepots som er dejligt simpelt. Dog gjorde jeg det ved dette forsøg en del mere besværligt og frøen fik ikke ordenligt fodfæste. Så der er egentlig kun 1 plante i gang lige nu, som vokser ret langsomt.

Jorden som bruges (umiddelbart) vil være Biobizz light mix
Potterne som bruges er 14/18 L (kan ikke lige huske hvilken en af dem).
- Er disse for små? de kan vel næsten ikke blive for store tænker jeg.

Planen vil være, at de får cirka 1 uge eller hvor lang tid det tager dem i propagatoren, og derefter plantes de ned i potterne og ud på spottet.

Svar på spørgsmålene og evt. kritik/forslag imødekommes gerne.

God rygning derude!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2016 20:48 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Jeg ville plante dem direkte i jorden. Jeg havde nogle planter i potter som gik i stå, så jeg plantede dem ud i haven, og de er nærmest eksploderet i vækst lige siden.

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2016 22:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 aug 2016 18:38
Indlæg: 19
ja okay, det selvfølgelig kun en god ting de gør det :D
tænker bare, med hel ny jord (det ret tæt bevokset det sted der er fundet), så tror ret meget af jorden har mange rødder. Men tænker at med helt ny jord (14 eller 18 L jord) at planterne ville få den bedste betingelse. Man kunne selvfølgelig også starte dem i potterne og hvis de gik helt i stå, så grave jorden og planten ned. Det sted hvor vi havde tænkt os er der både planter og træer, så jorden bør jo være ret god, og dette område er ret nyrenoveret (2-3 år).
Men ville det være en direkte dårlig ting at plante dem blot i potter? Det sted vi har fundet, bør vi ret uhindret kunne grave, selvom det tager noget tid. Men man skal jo altid være doven, så så lidt arbejde som muligt ;). Men hvis de har bedre af at blive gravet ned sammen med den nye jord er det selvfølgelig det der skal gøres.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2016 19:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 aug 2016 18:38
Indlæg: 19
Ellers nogen som har nogle ideer? :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2016 21:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 dec 2015 12:04
Indlæg: 164
Jeg ville også plante dem direkte i jorden hvis jeg var jer. Eller skære bunden af nogle potter og grave dem halvt ned i jorden. På den måde har rødderne frit spil. Samtidigt skal dine planter ikke konkurrere med ukrudtet, om vand og næringsstoffer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 aug 2016 20:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 aug 2016 18:38
Indlæg: 19
Okay, så må vi grave dem ned. giver også bedst mening så de har frit spil og ikke er begrænset.
Hvad mht. frøene? Er de fine nok, eller er der nogle som har dårlige erfaringer med dem? ud fra beskrivelsen skulle de være mere modstandsdygtige over for diverse ting, hvilket jeg kun ser som en positiv ting.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 feb 2017 02:27 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
Det lyder som om i har valgt at sted som ligger meget tæt på hvor folk færdes.
Har i overvejet hvilke problemer det kan give når planterne går i blomst og begynder at dufte kraftigt?

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 feb 2017 14:47 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Der er skrevet en udemærket guide til Guerilla-dyrkning i Danmark: viewtopic.php?f=17&t=44848


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team