Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 apr 2024 02:38


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 09 okt 2016 15:56 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 okt 2016 15:35
Indlæg: 3
Hej :)

Jeg er igang med min føste plante, og har været igang i en måneds tid nu.
For en halvanden uge siden flyttede planten over i en 10 liters potte.
Planten måler ca. 12 cm. i højden. Den har fået "rigtig" gødning af 2 omgange.
min frustration er om min lampe er god nok, Jeg har en LED lampe,
som også burde være til planter, jeg er ikke lige den klogeste der, med lys osv.
men som sagt, den er kommet op af jorden, og virker sund og rask.
Kan det være min lampe ikke er kraftig nok til at "færdiggøre" arbejdet.?
den får 20 timer dagligt lys. Eller er det mig der slet ingen tålmodighed har ? :lol:

Hilsen
WeedsTown :P


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 okt 2016 18:43 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
"Jeg har en LED lampe, som også burde være til planter," Hvilken lampe bruger du?
Og gødning burde du vente med indtil den har dannet sig et solidt rodnet som du ikke risikere at brænde af med gødning.
Hvilken jord har du den i?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 okt 2016 21:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 okt 2016 15:35
Indlæg: 3
Det står det er 9 watt. Hvilket jo ikke er særlig meget, men der står "plant growth" på pakken. Det er en "Arcadia 9W compact LED" "Full spectrum" :D planten står i 50% pottemuld, 25% Perlite. Og 25% vermiculite. Den har nok fået en smule for tidlig gødning. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 okt 2016 21:48 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Nej det bliver nok ikke meget topskud som den kommer til at udvikle. Prøv evt at købe en 100-150w cfl pære til 50kr her fra

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=cf ... t&_sacat=0

Hvis du er interesseret har jeg et LED-panel på 300w til salg for 400 kr. Brugte det kortvarigt som opstart til nogle som skulle udendørs, men det kan sagtens køre op til 4 mellemstore planter fra veg til blomst med pæne topskud, udfra de grows jeg har fulgt som har brugt samme model.

Ellers havde jeg også en CFL pære på 120w som fungerede fint som supplement, og et par stykker af dem kan give udmærkede resultater.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 okt 2016 12:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2016 22:30
Indlæg: 109
Nafets skrev:
Nej det bliver nok ikke meget topskud som den kommer til at udvikle. Prøv evt at købe en 100-150w cfl pære til 50kr her fra

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=cf ... t&_sacat=0

Hvis du er interesseret har jeg et LED-panel på 300w til salg for 400 kr. Brugte det kortvarigt som opstart til nogle som skulle udendørs, men det kan sagtens køre op til 4 mellemstore planter fra veg til blomst med pæne topskud, udfra de grows jeg har fulgt som har brugt samme model.

Ellers havde jeg også en CFL pære på 120w som fungerede fint som supplement, og et par stykker af dem kan give udmærkede resultater.





400kr for 300watts led panel? det lyder billigt .. Hvor lang tid har den kørt min ven:)

_________________
Everything will be okay in the end.
If it´s not okay, it´s not the end.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 okt 2016 14:54 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Den har kørt i 12 t om dagen i 5-6 uger og så har den haft en enkelt uge hvor den gav lidt lys til min kammerats små planter her i foråret. Den kostede også en del mere da jeg selv købte den, men som jeg kan se, så er priserne faldet en del siden da, så giver ikke mening at sælge den dyrere.

PS. Beklager det sene svar, glemte alt om tråden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 okt 2016 21:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2016 22:30
Indlæg: 109
Nafets skrev:
Den har kørt i 12 t om dagen i 5-6 uger og så har den haft en enkelt uge hvor den gav lidt lys til min kammerats små planter her i foråret. Den kostede også en del mere da jeg selv købte den, men som jeg kan se, så er priserne faldet en del siden da, så giver ikke mening at sælge den dyrere.

PS. Beklager det sene svar, glemte alt om tråden.



De koster da stadigvæk omkring 2000 tusind kroner?

Eller er det mig som forveksler den med en anden slags lampe..

_________________
Everything will be okay in the end.
If it´s not okay, it´s not the end.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 okt 2016 10:20 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Nej i mange butikker bl.a. i Dk koster de stadig mellem 1500-2000 kr, men du kan sagtens få dem til 800 - 1000 på nettet.
Du skal bare passe på at du ikke render med en af de falske modeller som har lige så mange LEDs men hver kun har 0.03 w så hele apperaturet kun trækker 9 w, og fylder et helt panel! Men der udvikles hele tiden på dem rigtige modeller, og de bliver kraftigere til mindre penge, så det kan bestemt anbefales hvis man gerne vil lave et nemt setup uden varmeudvikling.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2016 14:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 okt 2016 15:35
Indlæg: 3
Tak for jeres svar :) Jeg har netop fået en "UFO" LED lampe hjem, jeg fandt på Ebay til 400 kr. det er en 216 watts. så mon ikke den burde gøre arbejdet :D håber da bare ikke det er sådan en fake en, som i snakker om. :D


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team