Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 23:46


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 jan 2017 21:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 jan 2017 20:51
Indlæg: 2
Hej alle er ny her på siden og håber der er nogle som kan hjælpe mig.

Sagen er at jeg igennem de sidste 10 år har røget hash, skunk osv.
Har også prøvet hårdere stoffer men det er en anden historie.

for to måneder siden røg jeg en pind dagen efter en bytur ligesom jeg altid har gjort igennem de sidste 10 år, jeg bliver lige pludseligt svimmel, og går i panik og hyper ventilere og der kommer en ambulance forbi som laver nogle målinger og konstatere at jeg ikke fejler noget fysisk men derimod har angst.

Det skal siges at jeg ikke har oplevet noget lignende igennem de sidste 10 år, og det er selvom jeg i forbindelse med byture har taget Coke, mdma, ecstasy, eller amf. Og nogle gange på samme tid.

Jeg har ikke røget siden jeg fik dette anfald for 2 måneder siden da jeg ikke rigtigt tør.

Jeg har nu fået hammer meget lyst til at ryge igen, men er bange for ar det måske udløser angsten, da min læge osv. Siger dette.

Det skal siges at jeg i maj månede blev indlagt med en lunge sygdom som hedder sarkoidose, men røg mange gange efter at jeg kom hjem uden at få sådan et anfald.
Sygdommen gjorde at jeg ikke kunne passe mit job, og fik derfor mere tid til at ryge, og nåede gerne op på en 10 joints om dagen.

Mit spørgsmål er egentligt bare om: nogle har prøvet at ryge efter et sådan lignende anfald?
Jeg ved at jeg har mange andre faktore som kan have givet mig andfaldet f. Eks. Job situation og sygdommen.

Er det bedst jeg bare dropper hash helt eller hvad er jeres fornemmelse og evt. Erfaringer.

På forhånd tak.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2017 21:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2012 19:57
Indlæg: 269
Jeg har en enkelt gang oplevet et angstanfald af at ryge, det var ret ubehaligt med ekstrem hjertebanken og en stor frygt for at det aldrig ville gå væk igen. Det varede heldigvis kun 10-15 min og jeg har ikke haft et anfald siden.

Rusen som kommer af at ryge, handler meget om hvordan, man har det psykisk i det givne øjeblik. Hvis jeg selv ryger efter en bytur med coke eller bare alkohol, så gør min psykiske tilstand, at jeg er langt mere disponibel for et angstanfaldt, så jeg er altid meget påpasselig.

Det er svært at sige hvorfor du fik et angstanfald, men det kan være, at du var et sted i dit liv, hvor mange psykiske faktorer, gjorde at du var ekstra disponibel. Jeg vil mene at du sagtens kan ryge uden at få angst igen, men for at være sikker, ville jeg starte med at ryge 1/4 af hvad du plejer eller mindre, mærk efter og byg rusen stille og roligt op. Så burde du være på den sikre side. Hvis du vil minimere risikoen yderligere, så ryg dit skunk uden tobak :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2017 22:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 jan 2017 20:51
Indlæg: 2
Jeg har nu prøvet at eksperimentere lidt med det.
Første gang jeg røg var det et direkte tilbagefald til et angstanfald. Det at der skete så meget i mit hovede ved at jeg blev skæv fik mig til at gå i panik.
Efterfølgende har jeg røget en lille smule et par gange, men jeg har fundet ud af at jeg ikke får det samme ud af at ryge som jeg gjorde før. Jeg kan ikke nyde skæverten, og bruger for meget energi på at lytte efter hvad der sker med min krop og hovede.

Hvis der sidder andre med samme spørgsmål som jeg havde "kan jeg ryge med angst"
Der vil jeg sige at selvfølgeligt reagere folk forskellige på det. Men det at du/i sidder på denne side og leder efter et svar på er tegn på ar du ikke er klar til det endnu. Jeg ledte nærmest bare efter en kommentar hvor der stod "bare ryg der sker ikke noget" men jeg havde for meget tvivl da jeg gjorde det. Og aå var det bestemt ikke sjovt for mig.
Så sidder du med tvivlen så lad vær.
Det er ikke det værd, og du vil ikke få den samme virkning ud af det som du gjorde før.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 feb 2017 02:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 feb 2016 06:44
Indlæg: 123
Altså jeg har også prøvet at få det i beskriver som en eller anden form for angstanfald. Jeg analyserede mig selv ift hjertebanken, vejrtrækning og tankemønster og forstod hvad der skete, hvorefter jeg blev rolig igen, tænkte meget over episoden og var også pretty fucking high. Helt spacy, men jeg tror DDSIT har ret i hvordan man har det psykisk, da jeg brugte cannabis på dalig basis på daværende tidspunkt, og jeg har fint kunne ryge efter. Det handler virker om at mærke efter. Jeg bruger dog cannabis meget pyskedelisk, så med andre psykedeliske stoffer, altså uden visuals selvfølgelig, men førhen var det bare for at blive skæv og slappe af ( hvilket jeg stadig gør nogle gange, men mest for psykedelisk)
Prøv at overvej og du har det helt okay, og hvis du er overbevist så prøv at ryge igen. Hvis du stadig er meget bange og nervøs for at det skal gå galt er det måske fordi du ikke er klar.
Good luck fremover


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 feb 2017 01:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2012 22:40
Indlæg: 214
Geografisk sted: Vatikanstaten
Godfather skrev:
Hej alle er ny her på siden og håber der er nogle som kan hjælpe mig.

Sagen er at jeg igennem de sidste 10 år har røget hash, skunk osv.
Har også prøvet hårdere stoffer men det er en anden historie.

for to måneder siden røg jeg en pind dagen efter en bytur ligesom jeg altid har gjort igennem de sidste 10 år, jeg bliver lige pludseligt svimmel, og går i panik og hyper ventilere og der kommer en ambulance forbi som laver nogle målinger og konstatere at jeg ikke fejler noget fysisk men derimod har angst.

Det skal siges at jeg ikke har oplevet noget lignende igennem de sidste 10 år, og det er selvom jeg i forbindelse med byture har taget Coke, mdma, ecstasy, eller amf. Og nogle gange på samme tid.

Jeg har ikke røget siden jeg fik dette anfald for 2 måneder siden da jeg ikke rigtigt tør.

Jeg har nu fået hammer meget lyst til at ryge igen, men er bange for ar det måske udløser angsten, da min læge osv. Siger dette.

Det skal siges at jeg i maj månede blev indlagt med en lunge sygdom som hedder sarkoidose, men røg mange gange efter at jeg kom hjem uden at få sådan et anfald.
Sygdommen gjorde at jeg ikke kunne passe mit job, og fik derfor mere tid til at ryge, og nåede gerne op på en 10 joints om dagen.

Mit spørgsmål er egentligt bare om: nogle har prøvet at ryge efter et sådan lignende anfald?
Jeg ved at jeg har mange andre faktore som kan have givet mig andfaldet f. Eks. Job situation og sygdommen.

Er det bedst jeg bare dropper hash helt eller hvad er jeres fornemmelse og evt. Erfaringer.

På forhånd tak.


Det er altid bedst, hvis du holder dig på måtten. Vil til hver en tid foreslå at prøve at få stablet en solid tilværelse på benene, og vil også advokere for at leve så sobert, som det nu er muligt. Specielt nu, hvor du i forvejen har været sober i længere tid.

_________________
It is no measure of good health, to be well adjusted to a sick society.




Alt jeg skriver og tidligere har skrevet, er baseret på fantasi, eller mangel derpå, og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger er baseret på opdigtede scenarier, har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team