Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 17:25


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 jan 2017 17:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 jun 2014 13:25
Indlæg: 2
Hej

Et par lavpraktiske spørgsmål, håber det er ok, og at opslaget havner det rigtige sted.

Er der nogen herinde der har erfaring med indendørs grow i et standard skab der er 60 cm i dybden og skal vi sige 120 i bredden, samt 2meter i højden. Den løsning jeg har gået og overvejet er at installere et growtelt i et helt almindeligt klædeskab med skydedøre i soveværelset, og derefter montere resten af lamper, potter, udsugning med kulfilter osv. inde i teltet, så det bliver lidt "the cupboards secret", som det jo lidt er i den del af verden der ikke foregår under et brugernavn. Hvis der er nogen, der kender til skabe der er dybere end standardmål, har det også interesse. Det jeg tænker på er selvfølgelig alle mulige relaterede problemstillinger, som i måtte have stødt på, men ellers så er mine spørgsmål noget i retning af

1. Der er ikke meget plads i boligen, og besøgende i boligen kommer hurtigt rundt i hele lejligheden, så duft"gener" fra planterne er noget af det første jeg skal adressere når de gamle kommer på besøg. Er growtelte tætte nok, og udsugning med kulfilter god nok? Jeg har halvvejs overvejet at montere solceller i bunden af teltet og lade dem trække udsugningen (infinite energy, quess i've trolled that one). Nogen med erfaring med dette?

2. Næste issue er at et growtelt ikke er det mest praktiske at have stående midt i stuen når de gamle kommer på besøg til kaffe, eller generelt bare når man bor et sted hvor naboen kan kigge over, når der ikke er rullet for. Så jeg er tilbage i det med at have et growtelt inde i et skab, men er lidt nervøs for om målene, der er opgivet på teltet er indvendige, så det faktisk ikke passer ind bag skydedøren. Så et eventuelt luft, lugt og idiotsikkert alternativ til et growtelt vil jeg også meget gerne overveje.

Jeg har rimelig grønne fingre, selve growet skal jeg nok få styr på ret hurtigt, det er mere omgivelserne omkring planterne der gerne skulle skjule dem, både synligt og lugtmæssigt. Det er hellere ikke relevant med udendørs grow.


Der er growtelte på nettet, der måler f.eks. 60 gange 120 gange 200, hvor de 60 er dybden og antageligvis en af de største faktorer for at teltet ikke kan passes ind i skabet.

Vil gerne høre forslag indenfor de næste par dage/uger


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2017 21:17 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Jeg har ikke nogen erfaringer med kulfiltre, så det vil jeg lade andre svare på, men de giver en anden problemstilling du måske ikke har tænkt på: Ud af de måske på til 10 liter vand du hælder derind om dagen, så fordamper langt størstedelen og skal ende et eller andet sted. Det er bedst at kunne sende det direkte udenfor, hvis du kan, så du undgår problemer med kondens på vinduer og kolde vægge. Eller det kræver ihvertfald god udluftning.

Hvis der er noget energi til at drive solceller på bunden af skabet, så har du ikke gennemtænkt forholdet mellem lys og planter.

Omkring teltene, så har jeg ikke erfaring med at gemme dem væk, men de er gode og nemme at arbejde med og det jeg har haft var ihvertfald luftæt, også i ret god grad omkring lynlåse og sådan noget. Men det skal jo også noget luft ind, for der kan komme noget luft ud. Det kræver ret meget cirkulation at holde koldt. især om sommeren.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2017 22:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
Det er lidt et håbløst projekt, imo. Men hey, når andre siger sådan, burde man jo tænke: Interessant udfordring :D

At have et grow på den størrelse kørende i en lille lejlighed, og have folk på besøg, der ikke må vide noget, er en kæmpe udfordring. Jeg tror du er nødt til at indstille dig på noget mindre end et 120x60 skab. Jeg tror i hvert fald ikke det bliver nemt uden adgang til udluftning udenfor.
Har du tjekket space buckets?

Må jeg samtidig anbefale grønstue.net, der er dedikeret til hampedyrkning, og er fyldt med yderst kompetente folk (ikke at psychedelia.dk ikke er det, men jeg tror du får super god respons omkring dit projekt der).
Der må også være masser af info på udenlandske sider.


/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2017 23:29 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Hvorfor ikke bare dyrke i et skab? Bor nogle huller til passiv indsugning i bunden, og et til udsugning i toppen, fat i nogle vinkellister og lystætne med dem, evt. i kombination med nogle gummilister rundt om døren, og er det ellers et hvidt skab, så er der ikke megen grund til at anskaffe et telt. Holder man det småt, og f.eks. dyrker SOG (mange små planter), så er fordampningen ikke så stor, som ved større planter der har et større bladareal at fordampe fra, og dermed kan må man holde fugtproblemerne nede.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2017 18:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 jun 2014 13:25
Indlæg: 2
Tusind tak for svarene så langt :-)

Jeg prøver at vende tilbage med eventuelle positive og negative resultater


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team