Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 00:55


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 09 feb 2017 15:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 feb 2017 12:07
Indlæg: 2
Hej :rocking: :rocking: :rocking:
hvilken skunk strain ville I anbefale, hvis man går efter at være høj og ikke skæv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2017 16:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 dec 2015 12:04
Indlæg: 164
Som Gone skriver så gå efter sativa sorter. Afrikanske og sydøstasiatiske sorter er især kendt for at have en cray cray høj. De fleste haze krydsninger ville nok være noget for dig :) Hvis du vil i gang med at gro selv så husk på at eksotiske sativa'er generelt er besværlige at dyrke indenfor.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2017 22:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Hvis du med høj mener aktiv/kreativ og ikke afslappet/stenet/søvnig, skal man iflg hvad man kan læse sig til, vælge en sativa sort. Søg hos din frøhandlere. Men jeg tror ikke at det er nok plante sorten er sativa den skal også gro som en sativa plante - nemlig tropisk. Man kan uden problemer dyrke sativa planter udendørs i DK, ( de modner dog sent ), min erfaring er at der er samme virkning på sativa og indica planter ved udendørs dyrkning - virkningen er typisk som beskrevet ved indica.
Indica planter stammer fra bjerge og koldere egne, planten er typisk lav og busket. Det er normalt indica type man bruger til indendørs dyrkning, fordi den ikke bliver så stor og høj som dens tropiske sativa fætter.
Så min fuldstændigt egen udokumenterede teori er at hvis man vil have sativa virkning skal man dyrke de store kraftige sativa planter indendørs eller i drivhus ved høj varme, 30-35C, og kraftigt lys. Men måske er det nok mere dyrknings forholdene og høsttidspunkt end plantetype der giver sativa/indica virkning.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 feb 2017 07:15 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 dec 2014 23:50
Indlæg: 228
Geografisk sted: Nordjylland
...


Senest rettet af Freidrich Gauss 12 jul 2018 20:21, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 feb 2017 13:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 dec 2015 12:04
Indlæg: 164
Ryhudaso skrev:
Hvis du med høj mener aktiv/kreativ og ikke afslappet/stenet/søvnig, skal man iflg hvad man kan læse sig til, vælge en sativa sort. Søg hos din frøhandlere. Men jeg tror ikke at det er nok plante sorten er sativa den skal også gro som en sativa plante - nemlig tropisk. Man kan uden problemer dyrke sativa planter udendørs i DK, ( de modner dog sent ), min erfaring er at der er samme virkning på sativa og indica planter ved udendørs dyrkning - virkningen er typisk som beskrevet ved indica.
Indica planter stammer fra bjerge og koldere egne, planten er typisk lav og busket. Det er normalt indica type man bruger til indendørs dyrkning, fordi den ikke bliver så stor og høj som dens tropiske sativa fætter.
Så min fuldstændigt egen udokumenterede teori er at hvis man vil have sativa virkning skal man dyrke de store kraftige sativa planter indendørs eller i drivhus ved høj varme, 30-35C, og kraftigt lys. Men måske er det nok mere dyrknings forholdene og høsttidspunkt end plantetype der giver sativa/indica virkning.

Nej. Den rus du opnår ved at ryge cannabis, afhænger af hvilke cannabinoider og terpener der findens i planten, og deres indbyrdes forhold. Dette er genetisk bestemt. Derfor er høsttidspunktet afgørende. Fra en cannabisplante begynder at blomstre, til den visner og dør, vil indholdet af cannabinoider og terpener have ændret sig. Derfor er der forskel på rusen ved tidlig høst i forhold til sen høst.
Selvfølgelig har vækstbetingelser og miljø indflydelse på rusen, men den er som udgangspunkt minimal!

Alle cannabissorter kan dyrkes i Danmark, men mange af dem ville ikke kunne nå at modnes :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 feb 2017 21:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Frederich Gauss: Hvordan dyrkede du din John Horror?

Jon2Jon3: Har du erfaring med dyrkning hvor der er tydelig sativa eller indica virkning. Eller har du ved forskellig høsttidspunkt mærket en markant forskel. hvilke art. indendørs eller udendørs?

Jeg har kun dyrket udendørs her i det kolde DK, der er tydelig forskel i udseende på de to typer planter, men jeg kan ikke på egen krop, mærke at der er forskel i virkningen. Den er altid typisk som beskrevet ved indica, jeg ender fladt på ryggen med noget god musik efterfuldt af dyb søvn. Jeg har ved tidlig høst mærket mindre døsighed, der går længere tid inden jeg falder i søvn, men ellers samme virkning - er det det man kalder sativa virkning. Lidt samme virkning fornemmer jeg ved at blande med plante med højt CBD indhold.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 feb 2017 21:20 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 790
Geografisk sted: Messier 45
Strains af sativa-varianten som sagt. De har tendens til at være mere 'up'. Men som Jon rigtigt siger, så er høsttidspunktet afgørende. Tidlig høst er generelt det bedste, hvis man vil have en mere 'up' high. Ved sen høst er en del af THC'en nemlig blevet omdannet til mere sløvende cannabinoider.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 feb 2017 21:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Jeg har lige planlagt dette års forsøg, en John Horror som høstes når de første støvdragere bliver brune. Og så is metoden med utørrede plante. Jeg glæder mig allerede til de kreative fingermalerier jeg skal lave mens jeg er sativa høj


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 feb 2017 22:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 dec 2015 12:04
Indlæg: 164
Ryhudaso skrev:
Frederich Gauss: Hvordan dyrkede du din John Horror?

Jon2Jon3: Har du erfaring med dyrkning hvor der er tydelig sativa eller indica virkning. Eller har du ved forskellig høsttidspunkt mærket en markant forskel. hvilke art. indendørs eller udendørs?

Jeg har kun dyrket udendørs her i det kolde DK, der er tydelig forskel i udseende på de to typer planter, men jeg kan ikke på egen krop, mærke at der er forskel i virkningen. Den er altid typisk som beskrevet ved indica, jeg ender fladt på ryggen med noget god musik efterfuldt af dyb søvn. Jeg har ved tidlig høst mærket mindre døsighed, der går længere tid inden jeg falder i søvn, men ellers samme virkning - er det det man kalder sativa virkning. Lidt samme virkning fornemmer jeg ved at blande med plante med højt CBD indhold.

Jeg er også udendørsdyrker :) Jeg synes helt klart jeg kan mærke forskel på rusen fra de sativa og indica sorter jeg har dyrket. Jeg har aldrig rigtig eksperimenteret med høstidspunktet, men jeg kan tydeligt mærke at rusen ændrer sig med tiden. Jo længere tid potten får lov at ligge jo tungere bliver rusen.

Har det været forskellige sorter du har dyrket? De fleste danske udendørssorter er hybrider, og har derfor ofte en "tung" virkning. Nå det er sagt, er hele sativa vs. indica snakken meget forsimplet, en cannabisplante med smalle blade kan godt have en mere tung rus og omvendt.

Der er jo også forskel på hvordan folk oplever cannabisrusen. For nogle mennesker er weed bare weed, og de mener ikke de kan mærke forskel på sorterne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2017 02:58 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 mar 2017 02:42
Indlæg: 2
Geografisk sted: Gondwana
Jeg får ammenam på af disse sniksnakke. Jeg emmer af begejstring over at have fundet dette forum. Lotta låååf

_________________
'The most beautiful and profound emotion we can experience is the sensation of the mystical. It is the sower of all true science. He to whom this emotion is a stranger, who can no longer wonder and stand rapt in awe, is good as dead.' ~ Albert Einstein


'... Orandum est ut sit mens sana in corpore sano.... Tranquillae per virtutem patet unica vitae.' ~ Juvenal


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 mar 2017 00:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 okt 2009 13:36
Indlæg: 65
Jeg ville gå efter en Sativa, domineret strain. Da den vil ha den bedste psychedeliske effekt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2017 19:07 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5085
Den sort jeg har prøvet med mindst body-high og mest head-high (med en nogenlunde overskuelig blomstring) er nok Dr. Grindspoon fra barneys, den pheno jeg prøvede var nærmest kun i hovedet, men det var også nogle små 'halvpoppede-popcorn' skud, så høsten har nok været minimal, men ret intens rus. Det ser dog ud til at Barneys har lavet om på sorten, da jeg mener den før tog længere tid om at blomstre end de 13-14 uger de skriver nu, så måske er den blevet mere indica prægede siden jeg prøvede den. Deres Acapulco Gold er også ret heady, nu vi er ved barneys. Men hvis du ellers har toldmodighed til det så prøv med nogle af de 20-25 ugers rene sativaer, de kan godt nok rive en rundt mentalt, uden den kropslige sløvende/bedøvende rus. Ace producerer nogle gode langtidsblomstrene sativaer.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team