Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 01:23


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 feb 2017 01:25 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Hey psy, jeg vil prøve og give mig i kast med at gro hydro, og jeg har planer om at have 4 planter, men hvilken dyrkningsmetode er bedst, for at få et så højt udbytte som så muligt?

Jeg har kigget lidt på scrog, men ved ikke om det er det mest optimale?

Nogen der kan byde ind med nogle tips/erfaringer? :)

God lørdag :rocking: :cheers:

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 feb 2017 05:01 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Hvis du vil have så meget ud af 4 planter som muligt per høst, ift. Watt brugt, så ville jeg kigge på vertical grows, en cooltube i midten med noget HPS og MH i vegge og de fire planter der vokser op omkring pæren. Hvis du vil have mest udbytte ift. Watt og tid, så vil jeg foreslå SOG med en masse små planter og lyset ovenfra.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 mar 2017 23:58 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 mar 2017 18:30
Indlæg: 39
Scrog anbefales klart herfra - hvis du ser bort fra ekstra arbejde og forlænget gro tid opnår du i min bog -seriøst smæk for skillingen- med denne type grow :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 mar 2017 18:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Hvad er et godt resultat målt i strømforbrug til lys og ventilation pr gram skunk. jeg har opnået ca. 8 kWh pr gram - er det OK?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2017 19:25 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
@Narkopolo
Har du fundet en løsning? Ellers prøv at komme med nogle flere detaljer om hvor stort et område, hvilket grej og generelt hvilke forudsætninger du har til at dyrke under. Så kan vi nok komme med lidt bedre råd.

@Ryhudaso
Når en kWh koster omkring en 2-3 kroner, så er det vel et meget fint resultat.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2017 22:42 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Bismann:

Jeg har 2 af de lave bedroller der nok måler 15 cm i højden, og er 1000x600 mener jeg. de er fyldt op med leca sten, hvor der i bunden af kasserne, ligger en slange med nogle små huller i, hvor igennem mit gødede vand pumpes igennem. Dette vand løber så retur til min gødningstank, gennem 32mm kloakrør, der er i bunden af kasserne, og munder ud under vandspejlet i min gødningstank, for at undgå rislen.

jeg har en 400w ballast, og jeg mener det er en HPS pære jeg har i cooltuben.

vil anslå jeg har ca 2000x1500x1000 BxDxH og gøre godt med i rummet.

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2017 07:25 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Hvis du har tænkt dig at bruge en 400W HPS, så vil det fungere ok, til én af dine bedrollere, men ikke meget mere end det. Er det stadig planen at du kun skal have 4 planter?

Så rummet er kun en meter højt? Det kalder lidt på SOG, SCROG, eller et vertikalt grow, kan reflektoren afmonteres på din cooltube, så den kan monteres vertikalt? Du skal nok have begrænset bredden og dybden i rummet, medmindre du vil have flere lamper igang.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2017 23:11 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
De 4 planter er ikke fastlagt, det var mere bare en idé faktisk :)
Nej det er mere, men det er den plads der ca er til planter, når kasser og lampe er trukket fra.
Ja det kan den godt, den er bare klikket på.
Havde håbet at en 400w havde været nok, men kan godt se hvis jeg er lidt realistisk, at den ikke kommer til at dække begge kasser ordenligt med lys desværre.
Så jeg er nok ude i noget vertikal grow, eller også må jeg ud og investere i en cooltube og pære og ballast mere, eller holde det i en kasse, til der kommer overskud på kontoen :)

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2017 08:20 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Du kunne også købe en 600W HPS som du skifter over til i blomstring, og så bruge 400W'en til at vegge under. Så vil det gå fint til et groareal på 1x1,2 meter med begge bedrollers. 400W er i hvert fald lige i underkanten, men det kan helt sikkert lade sig gøre med fine resultater, ingen tvivl om det. Du kan jo se hvad du synes først med 400W'eren, og hvis ikke du dyrker så store planter er det ikke sikkert du føler behov for at opgradere til 600W i blomstring.

Hvis det er underordnet om det er 4 planter eller ej, så ville jeg droppe vertikal, og bare kører SOG, eller SCROg (evt. buet, så radius til pæren stabiliseres fra pærer til plante(r)). Man kan helt sikkert få rigtig gode resultater med vertikale grows, og ydnytte lyset bedre end med reflektor, men det er også et lidt bøvlet setup at sætte op og dyrke under. Med alt den plads du har til rådighed, så vill jeg helt sikkert lave et lille moderskab til mødre og stiklinger, så du kan holde dig forsynet med stiklinger.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2017 13:11 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Okay, så må jeg prøve med 400w i første omgang, og se hvad det kan blive til :)
Hvor stort vil sådan et moder skab skulle være?

Hvordan starter man en plante bedst i mit setup?
Jeg har forspirret nogle frø, og har planer om og plante dem i noget isolering, og sætte det ned i leca stenene, men skal jeg ikke have mit gødningsvand, til at sprøjte ind på isoleringen, så den holdes fugtig, indtil rødderne er blevet lange nok, til og nå bunden af min bedroller?
Og vandingen skal vel holde stenene våde oppefra og ned, eller skal jeg holde mit vand til og sprøjte i bunden af bedrolleren?

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2017 15:54 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Det ville jeg i hvert fald gøre.
Et moderskab kan være så stort og småt som man ønsker og synes det er praktisk. Mit er omkring 30x40x60 cm LxBxH, men jeg er også micro-grower, bruger man bonsai-moms så kan de holdes meget små og samtidig give rigtig mange stiklinger.

Jeg ville starte med at at forspirre i Grodan blokke, tror ikke almindelig isolering/rockwool er så hensigtsmæssigt til planter, og så fører dem over i setup'et når der kommer rødder ud af blokkene.

Jeg har ikke rigtig erfaring med drip-systems, men vil tro at det er den omkringliggendde leca der skal vædes, så planten kan trække fugt derfra. Grodan kan i hvert fald rimeligt nemt 'druknes', og blive godt og grundigt alge-inficeret, så det ville jeg være opmærksom på.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team