Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 03:44


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 feb 2017 21:12 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 feb 2017 20:18
Indlæg: 8
Sååå, jeg har overvejet at købe en lille læder tjubang(30cm lang) til tasken i et godt stykke tid nu, siden jeg syntes at alt det med bong og bongvand er lidt for besværligt at have med på farten.
Men når jeg kigger headshoppen igennem er der både 2 lags og 3 lags? hvad betyder lagende for selve tjubangen? og er det, det værd at betale de ekster hundere for det trede lag? :)

Vis i har nogle andre gode råd til tjubanger, så kom endelig med dem siden jeg ikke ved utrolig meget om tjubanger


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2017 21:35 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Da jeg og min omgangskreds røg bang var det altid trelags om det bare var snobberi eller om der var en dybere mening med det er forsvundet i tågerne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2017 21:44 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Tror ideen er at 3-lags er mere tætte og derfor bedre kan lave vakuum når man suger, samt undgå falsk luft. Personligt er jeg ret glad for glas-banger, ikke mindst fordi de kan gøres helt rent, jeg synes ofte læder-banger får en sur-pibe lugt i længden, som giver lidt bismag når man ryger, men før de når det punkt, synes jeg de er behageligere at suge på end dem af glas, måske pga. den øgede vakuum-effekt. Dem hvor hovedet er en del af glas-bangen er dog ikke at anbefale, men de kan også fås hvor man kan sætte sit eget merskumshoved på.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2017 22:22 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Læg et stykke toiletpapir langs bunden under hovedet, så fanger det det værste snask. Jeg har en 3 lags, og den har holdt til mange ture i rygsækken over 8-10 år eller hvor længe jeg har haft den, selvom den ikke er så stiv som da den var ny.

Er der iøvrigt nogen tricks til at gøre læderet hårdt igen?

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2017 22:24 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Hva med bivoks eller var det for tæthed det bruges efter rengøring?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2017 22:35 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 feb 2017 20:18
Indlæg: 8
Bismann skrev:
Tror ideen er at 3-lags er mere tætte og derfor bedre kan lave vakuum når man suger, samt undgå falsk luft. Personligt er jeg ret glad for glas-banger, ikke mindst fordi de kan gøres helt rent, jeg synes ofte læder-banger får en sur-pibe lugt i længden, som giver lidt bismag når man ryger, men før de når det punkt, synes jeg de er behageligere at suge på end dem af glas, måske pga. den øgede vakuum-effekt. Dem hvor hovedet er en del af glas-bangen er dog ikke at anbefale, men de kan også fås hvor man kan sætte sit eget merskumshoved på.


Personligt har jeg også selv forelsket mig i glas, men jeg føler typisk at jeg får nøa på, hvis jeg skæv i byen med noget lavet af glas i tasken. det var derfor at jeg tænkte sådan en kompakt fætter af læder ville være meget oplagt og have med rundt i stedet for en flaske vand og en glas bong :lol:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2017 23:10 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Fso, jeg har faktisk aldrig gjort så meget for at holde den ren. Tørret den med en våd klud udenpå, og kun røget ren skunk på den. Det er mere at den ikke er lige så stiv som i gamle dage. Men sådan er det måske med mange ting...

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2017 23:24 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 feb 2017 20:18
Indlæg: 8
Bubber skrev:
Fso, jeg har faktisk aldrig gjort så meget for at holde den ren. Tørret den med en våd klud udenpå, og kun røget ren skunk på den. Det er mere at den ikke er lige så stiv som i gamle dage. Men sådan er det måske med mange ting...


For rengøring indventigt ville jeg tro at man kunne bruge en "bong børste" på 5 cm i diameter til at rense røret igennem med vand.
(Fandt den her) https://chillo.dk/bong-rengoring/303-bo ... hoved.html

for at stivne et læderrør ved jeg ikke helt? men fandt et link til at stivne læder men ved ikke helt om det ville skade en tjubang eller ej? (ved ikke om der er lim mellem lagnde på røret) http://www.dwandco.com/lwWYxoGm.html


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2017 23:34 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
@Roladebomben
Glas-banger er typisk også en hel del billigere end dem i læder, så man behøver måske ikke være så nervøs. De holder også rimeligt godt pga. formen, så hvis ellers man afmontere hovedet før den ryger i tasken, så skal den have en del tæv før den går i stykker. Men selvfølgelig er læder mere holdbart i den henseende. Nu du siger kompakt, så lad vær med at køb dem for korte, jo kortere de er, jo varmere er røgen, og det kan godt være ubehageligt med så meget varm røg på en gang, som man kan få i de små tjubanger.

@Bubber
Prøv at sende HopIFjordeN en pb, han har lavet nogle stykker selv, og så vidt jeg husker er det en del af processen at stive læderet af, så måske en lignende fremgangsmåde kan bruges.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2017 23:45 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
HopIFjorden er kongen af banger!

personligt kan jeg også bedst lide glaspibe tjubanger, men de skal helst være små og tynde så. Men en god klassisk lædertjubang er satme også lækkert, når den er røget tilpas til.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2017 23:45 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Tak for tippet :-)

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2017 00:41 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 feb 2017 20:18
Indlæg: 8
[quote="Bismann"]@Roladebomben
Glas-banger er typisk også en hel del billigere end dem i læder, så man behøver måske ikke være så nervøs. De holder også rimeligt godt pga. formen, så hvis ellers man afmontere hovedet før den ryger i tasken, så skal den have en del tæv før den går i stykker. Men selvfølgelig er læder mere holdbart i den henseende. Nu du siger kompakt, så lad vær med at køb dem for korte, jo kortere de er, jo varmere er røgen, og det kan godt være ubehageligt med så meget varm røg på en gang, som man kan få i de små tjubanger.

Det faktisk vildt fedt at du lige mindte mig om varmen, hade slet ikke tænk over den del :roll:
men kan nok højest gå rundt med en læder bang på 38cm i længden(men det nok også maximum for mine tasker(bruger skuldertasker)) :lol:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2017 00:50 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Hehe, jeg synes ikke det er et problem når man kommer over 20-25 cm, det er mere de helt korte, der kan være krads hvis man er vant til lange bong/chillum sug.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2017 00:58 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 feb 2017 20:18
Indlæg: 8
så må en på 35cm i 2 lag vel gøre et meget fint arbejde.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team