Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 18:00


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 mar 2017 14:42 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 dec 2009 14:57
Indlæg: 14
specifikt Brutalis Automatic -

prøvede at LST'e nogle andre auto'er Auto Lemonade - og det gik ganske fint, men altså det svært at vurdere om der reelt blev et større udbytte. - Har ikke prøvet Auto Lemonade før.

De er ca 3-4 uger efter spiring.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2017 19:35 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Altså fordelen er jo at lyset kommer tættere på en større del af planten, jo mindre lyspenetration, jo bedre mening giver det med LST. Bruger man en stor HPS, vil jeg ikke sige at det giver mening til almindelig autos (på 30-60 cm's højde), men de store autos giver det bestemt mening. Til de små autos synes jeg SOG grows giver bedst mening. Lige starte med et frøgrow på et første hold auto's (da de er så dyre i indkøbspris) og så ellers lave et tæppe af så mange autos som man kan presse ind på pladsen. Giver man dem en 15x15 eller 20x20 cm at bredde sig på i nogle høje potter, så kan få et ret højt udbytte med autos, men det bliver hurtigt dyrt hvis man skal købe et autofrø til 30-50 kroner stykket. Men kom med flere oplysninger om dit setup, så er det nemmere at vurdere at LST er arbejdet værd.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2017 20:11 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 dec 2009 14:57
Indlæg: 14
Jeg arbejder på ekstremt lidt plads, vi taler 60 cm i højden, CFL lys og pænt low tech. Der er nok plads til en 5 planter med ca 5 liters potter. // meget beskedent. Bruger i mit nuværende grow mest LST til at bøje dem lidt på plads så de ikke kommer til at røre lamperne. Det er så kun de planter som bliver "relativt" store jeg LST'er - de små lader jeg passe sig selv.

Har læst en del om auto, og én af ideerne er at deres vækst sæson er kort og man ikke skal forstyrre den overhovedet, dvs ingen LST.

Tænkte umiddelbart at SOG var beregnet til photosensitive - da, som jeg har forstået det lader dem vokse tæt og ikke ret høje før man ændrer på lysmængden og igangsætter blomstringen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2017 07:12 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Så giver det god mening at bruge LST, både mht. højde og begrænset lys-penetration ved CFL, de autoer jeg har set har reageret fint på LST. Det er jo netop Low Stress Training, så ideen er kun at stresse dem en lille smule når man former planten. Jo mere skånsomt man kan være, jo mindre stress, og des mindre sandsynlighed for at bremse væksten.

Det gør man også med SOG, kort vegge, mange planter, og da de fleste autoer (i hvert fald af de første par generationer) går i blomst 3-4 uger fra frø, så passer det fint med SOG. Jo mindre potter du dyrker autoerne i, jo mindre vil de også blive, og jo flere kan du have.

Hvilken form for CFL har du?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2017 14:26 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 dec 2009 14:57
Indlæg: 14
Det er de kraftige fra Silvan :D - der er 2 blålige og 4 varme. ( forkert fordeling, ved det ) - Som så er monteret på dobbeltfatninger. Sidder og kigger på LED - overvejer et til grow, og så bruge det lille skab til spiring. Har du erfaring med LED?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2017 07:58 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Jeg vil nu mene det er en rimelig ideel fordeling for CFL med dobbelt så mange varmhvid som koldhvid, især i så småt et skab. Hvis ellers der er nok Watt, så er det en OK løsning.

Nej min erfaring med LED er meget begrænset, men de varmhvide COB leds, er ret populære for tiden og giver meget brugbart lys per Watt hvis man køber de rigtige modeller.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2017 10:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Jeg har prøvet med rød/blå LED gro lys, lavede et forsøg med en enkelt low-ryder plante, jeg brugte 32w lamper, startede med 1 og endte med 3 under blomstringen. Høstede 20g med et strømforbrug på 160 kWh. Kvaliteten var ok.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2017 11:09 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 dec 2009 14:57
Indlæg: 14
Spændende - jeg overvejer at udvide lidt - med et nyt skab - som er ca 1 m højt og med plads til 2 planter. Overvejer denne led: https://growshop.dk/collections/led/pro ... 6203501827
135 W versionen, grunden er at den er let at hænge op og der er tilbud ^_O, nogle der har erfaringer med den? Jeg har den fornemmelse at udviklingen af LED går ekstremt hurtigt, og at det derfor lidt er "sellers" market, dvs en masse salgshalløj og unødvendige features.
Mit mere konservative valg:
https://growshop.dk/collections/cfl/pro ... 8561653827

Nogle præferencer her?

Det skal siges at jeg slet ikke reklamerer for ovenstående :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2017 21:14 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
jeg tror at det er bedst med flere mindre LED lamper, deres lys spredning er ikke ret stor, så ved at have 3-4 LED på et par planter kan man rigtigt godt styre hvor de skal have lys


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 apr 2017 15:31 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 dec 2009 14:57
Indlæg: 14
Endt med 60W Neonica. Spændt på at se hvad det bliver til.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team