Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 16:07


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hvilken sort?
Indlæg: 13 mar 2017 11:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 mar 2017 11:34
Indlæg: 3
Hej

Hvilke sorter egner sig bedst til at dyrke i have og i drivhuset?

Og det skal helst være en sort man bliver frisk af. Findes det?

Hvor køber i frø henne?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 mar 2017 01:45 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jun 2010 17:13
Indlæg: 2690
Geografisk sted: over stok og sten
Jeg synes det meste der kan lade sig gøre at dyrke uddendøre i danmark er en smugle kedeligt' har nu dyrket en masse forskellige efterhånden og jeg bliver bare træt når jeg ryger det' dog er der andre af mine bekendte der synes det er udmærket røg så det kan jo også være det bare er mig der er hysterisk. Jeg har haft glimrende held med guerilla gold, danish gold, og lign sorter' de bliver godt høje og giver et godt udbytte' dog kan der være problemer med dem og mug resistensen så hvis det gøres i drivhuset så hold det godt ventileret' og sørg for at fjerne planter der er mug i så snart du opdager det' ellers er der på nul komma fem mug i alt sammen.

Jeg må være ærlig at indrømme at jeg aldrig har røget en sort jeg bare bliver frisk af' jeg kan måske blive opkvikket i kort tid for at det så falder hen i det samme som meget andet' altså at jeg sidder og sumper og er sløv' men har aldrig oplevet at ryge noget hvor jeg bliver frisk' og det vare ved til at jeg ikke føler mig påvirket længere.

_________________
Because Im a faggot alright
Skal du have et gok i nøden din skidespræller ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 mar 2017 19:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Har i flere år dyrket "lollands kush" google og du finder forhandler. Store robuste planter uden sygdom der er høstklar i september. Giver ca 8% udbytte når man laver ice-hash.
Der er meget snak om indika = stenende og sativa = opkvikkende virkninger. jeg tror at alt pot dyrket udendørs i Danmark, uanset art, bliver indika typen pga vores klima.
Prøv en sativa art i drivhus, sativa arter gror typisk i tropiske egne og er derfor velegnet til drivhus, bortset fra at de som regel er temmelig høje, - og giv en melding om du lykkes at dyrke noget som har tydelig sativa virkning.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2017 17:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 mar 2017 11:34
Indlæg: 3
Tak for svarene :-)

Hvor meget plante får jeg ud af det, hvis jeg starter med at spire frø nu, og sætter dem i drivhuset når de er klar til det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2017 18:50 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Sativaer blomstre som regel ret sent, oktober-ish, og så tager de typisk 10-25 uger i blomstring, så det bliver ret svært herhjemme. 'Super-autoer' kunne være et bud, det er sativadominerede langtids autoblomstrene sorter, der giver nogle store planter ift. autoer. Mit bud, ud fra de billeder jeg har set af dem, er at de ofte også er lidt løsere i strukturen end andre autoer, og derfor bør være mere mugresistente, dog er drivhus i efteråret nok stadig et no-go. Jeg har dog ikke prøvet nogen superautoer endnu. Flash seeds laver blandt andet nogle, og Stitch plejer at have styr på sine autoer, selvom flere sorter efterhånden er fra partnerskaber med andre avlere. Man får ikke en ren sativa-rus med autoblomstrene sativaer, men det er nok stadig et ok bud, til at komme i nærheden udendørs i DK.

Det er ikke til at sige hvor meget du får ud af det. Regn med at første grow er til at lærer af, og bliv positivt overrasket hvis/når der kommer et udbytte. Sidder man og læser på producenternes påståede udbytte per plante eller per kvadratmeter, så bliver man hurtigt skuffet, og mange ting kan gå galt som ny grower, og særligt udendørs.

Medmindre du har adækvat lys til dem indendørs, så vent lidt med at sætte dem igang, dagen er omkring 12 timer nu her, og sætter man dem for tidligt udendørs, så kan man riscikere at de går i blomst, for så at revegge, og det kan bremse dem en del, og fremprovokere hermaer. Det gælder dog ikke autoer, da de ikke er fotosensitive ift. deres blomstring, men de bliver tilgengæld noget større hvis de får nok lys i starten.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2017 19:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2013 19:34
Indlæg: 390
Bismann skrev:
Man får ikke en ren sativa-rus med autoblomstrene sativaer, men det er nok stadig et ok bud, til at komme i nærheden udendørs i DK.

De auto-haze jeg fik og dyrkede sidste sommer gav en mild og dejlig sativa-rus, så jeg tror sagtens at en autoblomstrende sativa-sort falder i fin tråd med hvad han søger. :)
De blev godt nok også høstet meget tidligt, og det er (til trådstarter) også en vigtig faktor ift. rusens karakter.

_________________
Lov og ret er et net
med så sære masker i,
at de små hænger på
og de svære slipper fri.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2017 19:20 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
@Skyggen
Nice, godt at høre! Hvordan var bud-strukturen, var det tætte skud eller kunne der komme godt med luft omkring dem?

Ja man kan godt nok ødelægge en sativa-rus, med en for sen høst, det har jeg har testet for første, og sidste, gang med nogle skud der fik lov at sidde længere end resten, for at se hvordan det blev. Det er godt nok en kedelig omgang ift. den blomstringstid man har smidt i dem, så giver det mere mening at dyrke en hybrid.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2017 19:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2013 19:34
Indlæg: 390
Skudene var meget lidt tætte, og buds'ne var løst pakkede. Det var heller ikke umådelige mængder sol der kom i august/september hvor den blomstrede, det har vel også noget at sige. :)

_________________
Lov og ret er et net
med så sære masker i,
at de små hænger på
og de svære slipper fri.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2017 19:42 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Ja, og så bliver de som regel også en del tættere i slutningen af modningsprocessen, men det bekræfter lidt min formodning om at sativa-autos er vejen at gå ift. mugresistens, der ellers er hovedproblemet med autos udendørs, men der findes selvfølgelig undtagelser.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team