Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 apr 2024 15:02


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 21 mar 2017 17:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 mar 2017 16:47
Indlæg: 6
Hej Psychedelia

De sidste 4-5 år er jeg blevet meget interesseret i Cannabis, særligt de forskellige sorter, af den herlige plante.
Det gør mig derfor ondt, at det eneste jeg kan få fat på i nærområdet, er klump jeg mistænker for at være rigtig, rigtig dårlig kvalitet.

Jeg har besluttet mig for, at jeg selv vil prøve at gro.
Efter som jeg ikke er alene i husstanden, er det optimale et udendørs, gorilla grow.
Jeg har læst og lært nogle gode tråde om emnet, Grønstue PaF, dcfonline og Psychedelia, og jeg har en okay idé om udførelsen af projektet.

I mit skur finder jeg materialer der skal bruges, som jord, gødning og potter.
Jeg har tænkt mig at bestille flere forskellige autoflower frø fra en dansk hjemmeside, som froebanken eller skunk-froe, da jeg har læst de er nemmest, og jeg som sagt er noob :eyes:
Jeg regner med at bestille i påskeferien, og med det i tankerne, tror jeg at jeg får en god timing mht. plantningen i maj-måned.
Mit grow spot må jeg ud og finde, men jeg har nogle idéer til nogle steder ikke alt for langt væk fra mit hjem.

Jeg kunne tænke mig noget konstruktiv kritik til min fremgangsmåde ved projektet, så jeg får den bedst mulige oplevelse.

Jeg spirrer frøet i vand og køkkenrulle, og herefter planter jeg det i en meget lille potte der indeholder jord+gødning, som jeg herefter vander. Potten ville gemmes væk udenfor, da den helst ikke skulle opdages af nogen. Med en plante på et par centimeter, flytter jeg den og dens rødder over i en større potteplante, med større mængde jord og gødning og herefter vand. Denne potte skal så over i det grow spot der vælges, og graves ned? herefter regelmæssig vand+gødning, men ellers ikke andet plejning, kun vente på blomstring.

Jeg er klar over at der kan forekomme diverse fejlkilder i projektet, og at dette er best-case scenario, men jeg ville høre, med denne fremgangsmåde, om planten(erne) ville blive blomstre og blive en success.

Kom med tilføjelser eller forslag til ændringer i mit projekt, og hjælp mig med, at gøre det bedst muligt for en nybegynder. :)

Mvh
Erduskævminven

Ps: Hvis du også skal plante udendørs, og du glæder dig ligeså meget som jeg gør, ville jeg blive glad for en at sparre med.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2017 18:26 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Hej Erduskævminven og velkommen til!

Først og fremmest er det skide spændende at have et grow kørende, og måske endda mere spændende når det er guerilla (hvis det er gemt sikkert, så man får sovet om natten vel og mærke)
Hvis jeg var dig ville jeg satse på auto-frø her i første omgang, måske nogle krysninger med lowrider. Mange af de almindelige skunk-strains har det med at tage lang tid om at blomstre og ende i mug, især når man ikke kan passe dem hver dag osv i sensommeren med kulde og regn. Autofrø blomstre som ordet hentyder til mere eller mindre automatisk og kan også give et fint udbytte hvis du har nogle stykker. Jeg havde et år et meget ambitiøst gueruillagrow med 160 planter af alle mulige strains (både lowriders, skunk1 og masse andre) Ikke alle særligt gode til udendørs dk-vejr desværre og rendte også ind i en snegle-infestion som udryddede alt for mange. Andre år har jeg haft imellem 10-20 hunner som alle mere eller mindre har klaret sig fint uden for meget mug.

Når du planter autofrø kan du godt vente lidt da de vil være færdige før sommeren er varmest og solen giver mest. De andre kan du med fordel starte op i en vindueskarm eller lign. Husk at den ikke skal have gødning før den har udviklet et solidt rodnet. Ikke direkte fra køkkenrulle så "brænder" du kimen på dem og vil miste en del. Og start gerne med flere frø end du regner med da der kan gå meget galt. Rådyr, snegle, hagl, over/undergødning, tørke, luskede typer mf. Det betyder ikke at du skal købe +160 frø ligesom mig (Kæft det var et arbejde, med cykeltrailer hver aften) men gerne så du har en buffer. Sørg også for at sprede dine planter rundt omkring, både så de ser naturlige ud, men også så de ikke hapses alle sammen, hvis nogle skulle komme forbi tilfældigvis. Jeg plejer at grave nogle pæne huller og fylde dem med muld, alm. jord og dolomitkalk. Samtidigt graver jeg dybt og lægger den under niveau så vandet ikke løber væk når det endelig regner, inden den har sat sine dybe rødder. Du kan med fordel finde dig et sted som har naturligt ferskvand tæt på så du undgår at skulle cykle med masser af vanddunke og danse regndans hver gang solen har skinnet for længe.
Husk at vær forsigtig og hav evt. en kikkert med og en fuglebog så hvis nogen tager dig i at luske rundt ved planterne så er du bare en forvildet ornitolog. Det er ikke småbeløb du kan blive sigtet for hvis nogle beslutter sig for at melde det. Du kan med fordel begynde at se dig omkring i de grønne områder hvor du bor nu, og få dig et indblik i terranet. Det er selvfølgeligt meget bart indtil der kommer blade på men det er godt at få set potentielle steder hvor du kan lægge dine spots. Nogle går til ekstremer og planter tidsler og brændenælder rundt omkring deres spots for at holde folk langt væk, men det er mere hvis du har mange planter samlet at det burde komme på tale. Ellers bare sæt dem naturlige steder hvor de blender ind så godt de nu kan, og hold øje med hannerne så der ikke går frø i hele baduljen.

Du er også meget velkommen til at dokumentere dit projekt herinde. Så kan vi følge med og komme med råd på sidelinien hen ad vejen.

Ellers ønsker jeg dig held og lykke med det, og har du flere spørgsmål skyder du bare løs.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2017 18:44 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
Ang. at løbe ind i en jæger, skovfoged eller andre naturelskere, så er jeg begyndt at lave alt grave- og slæbearbejde efter mørkets frembrud, med en pandelampe som lyskilde (husk ekstra batteri!!!). Det kan godt være lidt noiaen at rende rundt i skoven alene i mørke, men det er LANGT bedre end at have noia over at skulle løbe ind i mennesker man skal forklare sig overfor. Bare et tip, hvis man har mulighed for at henlægge arbejdet til efter mørkets frembrud.
Har én gang prøvet at fare vild i skoven om natten, uden strøm på mobilen. Det var sgu ikke sjovt. Har sjældent været så glad for at se min bil igen, LOL :)

Jeg benytter PaF fra grønstue, og det fungerer super fint. Specielt vandperlerne og sneglekraverne kan anbefales, selvom sneglegift (ferramol) bør benyttes som ekstra beskyttelse, især i starten af sæsonen. Hader de små slimede bæster mere end pottyvene, som jeg også har haft et par bekendtskaber med. Pottyvene bruger trods alt produktet "fornuftigt" :)


/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2017 19:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Indtil det bliver varmt i maj måned bliver du nødt at have planterne indendørs, du kan ikke sætte de ny-spirede planter i potter udendørs. Hvad med en LED grow lampe i klædeskabet, eller under sengen. Hvis du start nu er planterne ca 15-20 cm midt i maj.
Hvis du finder et sted med græs,tidsler og brændenæde kan Lollands Kush anbefales, planten bliver så høj at den holder topskuddene oppe i det fri. det er kun lige i starten at det er nødvendigt at luge omkring planten. Og så er den meget robust overfor stort set alt og modner sidst i sept.
Hvis du har problemer med spiring af planterne, hvad så med tørring, det lugter (dufter ) ekstremt kraftigt det første stykke tid. Ellers kan Ice hash metoden på friske planter anbefales.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2017 22:06 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2017 19:04
Indlæg: 41
Ryhudaso skrev:
Indtil det bliver varmt i maj måned bliver du nødt at have planterne indendørs, du kan ikke sætte de ny-spirede planter i potter udendørs. Hvad med en LED grow lampe i klædeskabet, eller under sengen. Hvis du start nu er planterne ca 15-20 cm midt i maj.
Hvis du finder et sted med græs,tidsler og brændenæde kan Lollands Kush anbefales, planten bliver så høj at den holder topskuddene oppe i det fri. det er kun lige i starten at det er nødvendigt at luge omkring planten. Og så er den meget robust overfor stort set alt og modner sidst i sept.
Hvis du har problemer med spiring af planterne, hvad så med tørring, det lugter (dufter ) ekstremt kraftigt det første stykke tid. Ellers kan Ice hash metoden på friske planter anbefales.


Hvor vidt planten bør stå inden- eller udendørs før maj, afhænger vel i bund og grund af sorten. Nogle sorter er lavet til det nordiske forår, andre er ikke og skal derfor plantes i sen maj/tidlig sommer.

Jeg står selv til at gro noget Sweet Tooth Auto inden for de næste par uger og baseret på avlerens beskrivelse, er det en robust sort, som er veloplagt til disse 10-15 grader vi har i marts/april.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2017 21:42 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Selvom den er robust vil kimplanten med stor sandsynlighed bukke under for en omgang nattefrost som meget vel kan opstå op til påske, så vindueskarmen er altså stadig at foretrække.
Det fylder heller ingenting at have et lille "plastikdrivhus" eller andet til at stå indefor, og planten vil gro hurtigere.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 apr 2017 18:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Enig med Nafets, det er normalt med nattefrost nogle gange i april, og det overlever de små planter ikke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 apr 2017 18:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 mar 2017 16:47
Indlæg: 6
Hej igen allesammen

Jeg har fået bestilt mine frø, jeg fik valgt 6 autoer og 1 early durban.
Jeg har passet hund denne uge, så imens vi gik tur, var vi forbi nogle af de spots jeg havde i tankerne. Jeg har som sagt ingen erfaring, så jeg undrer mig over, hvordan et grow spot egentlig skal se ud.

Jeg har taget et billede af området, http://imgur.com/a/TfmSW så I bedre kan vurdere.
Der er mange ødelagte træer og grene, sikkert også rigtig mange rødder i jorden.
Nogle få steder i mellem træerne er der 2-3 kvadratmeter uberørt græs, hvor jeg tænker nogle planter kan være.

Hvad synes I om stedet og er det muligt at plante i sådan et område?

Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 apr 2017 20:29 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Steder som disse skal du holde dig fra af flere årsager. Først og fremmest giver træerne alt for meget skygge når der komme blade på. Derefter har deres rødder optaget så meget af næringen og du vil dræne vandet under planterne og udtørre jorden under sommerens tørkeperioder. Derudover ser det på ingen måde stealth nok ud. Det ligner et sted andre ville komme forbi med hund eller en evt. bondemand med sin traktor. Du skal finde steder med lav bevoksning ala nyligt såede skovarealer med minitræer. Det eller buskadser med masser af højt ukrudt som vil kamuflere dine planter. Det er vigtigt ikke at plante et sted hvor de vil få en masse skygge. Jeg har engang vandret ind i et værre kradt, og beskåret det så jeg kunne anlægge et bed derinde. Derefter fjernede jeg alt som skyggede med en grensaks. Der er mange muligheder men ville bestemt undgå steder som dette


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 apr 2017 03:21 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 mar 2017 16:47
Indlæg: 6
Jeg havde glemt alt om plant and forget metoden. Langs motorvejen har jeg fundet et stort græsareal med stier og gamge, som jeg vil udforske. Jeg kan få frøene i posten fra på tirsdag af. Jeg synes ikke vejret er stabilt nok endnu, så jeg venter nogle uger med at spirre.jeg skal gøre det hele undercover derhjemme, så jeg må nok købe jorden samme dag jeg planter, og så tager jeg lidt gødning fra skuret.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 maj 2017 15:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 mar 2017 16:47
Indlæg: 6
Hej igen. Jeg har på fornemmelsen, at jeg allerede har lavet en fejl.
Jeg lagde de spirrede frø over i det pottemuld jeg havde, men da jeg hældte vand i, var det som om, at vandet ikke optoges af jorden.
Det flød mest rundt oppe i toppen. Jeg gav ikke for meget vand, da det så lidt mystisk ud. Hvordan skal et spiret frø lige plantet behandles, og opføre sig?

Jeg har desuden mistet overblik over hvad der var autoer og normale sativa frø :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 maj 2017 15:54 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5085
Hvis jorden er for tør, kan den godt arte sig sådan, jeg væder som regel jorden før jeg planter frøet, ellers kan det godt skylde et godt stykke ned i jorden.
Hvis du har forspiret frøet så skal kimroden vende ned af, plantes ca. en halv cm under overfladen, ellers ved jeg ikke hvad du mener med hvordan det opfører sig.

Det overblik skal du nok få igen, autoerne blomstre jo før og bliver ikke så store, så det er nemt at spotte.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 maj 2017 18:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 mar 2017 16:47
Indlæg: 6
Hej igen!

Det går fremad med planterne, de skal i større potter i morgen.
Hvordan ville jeg typisk omplante, uden at beskadige noget?

Mvh :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 maj 2017 22:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Omplant ved forsigtigt at sætte den samlede rodklumpen fra den lille potte ned i en større og fyld med jord. Jo mindre beskadigelse af rødderne jo bedre.

Vil du virkelig lave gorilla grow i potte? med minde at du bruger nogle virkeligt store potter ( og dem får folk øje på ) skal planterne vandes hver dag. Og hvis det bliver et tørt efterår 2 gange om dagen.

Det er langt bedre at plante i jorden, der hvor planterne skal gro, og evt dække en omkreds på ½ m med ukrudtsdug. Planterne vil kunne klare sig selv i lange perioder, hvis der kan gro andet i området, ( hvis der kun er græs er der måske for tørt). Du kan så booste dem ved at forkæle med vand og gødning


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jul 2017 18:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 mar 2017 16:47
Indlæg: 6
Hej igen psychedelia :D
7/7 frø spirrede en lille hvid hale, og kom i jorden.
4/7 blev til kimplanter, hvor 3/7 nåede at gro en smule.
Den ene lille plante knækkede i et blæsevejr, tilbage i Maj måned.
Den anden plante var ikke vokset så hurtigt, og den visnede i drivhuset noget tid senere.

Til alt held har den tredje plante klaret det hele, og er blevet ganske fin.

Den står stadig i den lille urtepotte jeg plantede i, og jeg har tænkt mig, at omplante udendørs.
Først skal jeg bare finde ud af, hvordan jeg får planten op fra urtepotten :D
Har I nogle idéer?
Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jul 2017 02:16 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2017 09:42
Indlæg: 52
vend potten om og giv den et lille tryk på siden


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team