Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 apr 2024 02:20


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 23 mar 2017 09:22 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 mar 2017 09:03
Indlæg: 5
Hej Psychedelio,

Jeg har en farmor som lider meget med sår på benene som ikke vil heale. Jeg har set en del video'er som siger at det formenligt kan heales ved at smørre cannabis olie på sårene.
Derfor vil jeg gerne selv førsøge at lave noget olie.

Jeg er helt med på hvordan det foregår, men de fleste forslår at man bruger en meget stærk (drikbar) alkohol. (EverClear ol.) men de er jo ikke lige til at fremskaffe her hjemme. og 96% finsprit er SINDSYGT dyrt.

Jeg har overvejet at prøve med en af disse. kan i sige hvad der evt er bedst, hvorfor eller evt. hvorfor ikke jeg skal vælge det.

Matas Isopropylalkohol (99%)
https://www.matas.dk/matas-isopropylalkohol-99-500-ml

IPA sprit Bio 96% (billigst)
http://www.vvs1.dk/ipa-sprit-bio-96-20-l-346998022.html?gclid=CPW6g5y269ICFXcW0wod7p4Hlg

Jeg læste nogle skrive at man skulle holde sig til 96% fordi det er den højeste % du kan lave, der altid vil være 3-4% vand. og hvis man vil have det stærkere end 96% skal der tilsættes nogle stoffer som ikke er alt for sunde. (passer det).

Tak,


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2017 09:44 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Hejsa, hvis du endelig skal vælge IPA, så tag den på 99%, da der er mindst vand i, og du dermed får en renere olie, uden klorofyl og andre vandopløslige ting.
Grunden til man siger Max 96% er at hvis man vil højere op i procent, så skal man blande benzen eller toluen i ethanolen, så azeotropen mellem ethanol og vand har et højere kogepunkt, og dermed kan du destillere 99% ethanol over, men med ppm rester af de andre solventer, så det er ikke egnet til at drikke, men er fint som opløsningsmiddel :)

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2017 09:45 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Husk der er forskel på isopropylalkohol og almindelig alkohol. ISO kan man ikke drikke, heller ikke i 96%, bare så vi har det på plads :)

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2017 09:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 mar 2017 09:03
Indlæg: 5
Tak for dit svar, nej jeg har ikke tænkt mig at drikke noget af det, jeg vil bare være sikker på at det ikke var helt "FY FY" at bruge disse midler. og at der ikke er noget "farligt" tilbage når det er fordampet.

Men nu når du skriver "hvis du endelig skal vælge IPA", har du så nogle bedre bud? jeg er nemlig helt blank på hvad der kan bruges (som også kan købes for menneskepenge) Det her var bare 2 ting jeg tænke måske kunne bruges :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2017 10:01 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Du kan bruge toluen, xylen, heptan, æter, lightergas, DCM, almindelig husholdnings sprit, IPA, og mange andre upolære opløsningsmidler :)
Hvis jeg skulle vælge, ville mit valg falde på æter eller lightergas :)

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2017 10:06 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Hvis du er tæt ved den tyske grænse, kan der købes Reiner Alkohol til 85kr flasken...
Billede
Billedet er fra Poetzsch
(og det kan drikkes endda)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2017 10:10 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2017 19:04
Indlæg: 41
Jeg skal bestemt ikke gøre mig klog på kemi og toksikologi, men jeg ville ikke selv bruge nogen af de produkter du overvejer, da de begge indeholder isopropanol.

Selv hvis du fordamper størstedelen af alkoholet under processen, ville jeg hverken indtage eller påføre noget på åbne sår, som potentielt indeholder rester af isopropanol. Selvfølgelig vil mængden af stoffet være begrænset, i sær hvis du køber IPA, men personligt vil jeg foretrække udelukkende at bruge en ethanol-vand koncentration.

Prisen er måske en anelse høj, men jeg ville selv bruge dette hvis jeg skulle lave olie: http://171.dk/shop/finsprit-den-reneste-186p.html


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2017 10:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
Min kæreste har et par gange haft et sår i ansigtet, der ikke ville hele. Hun fik noget heftigt antibiotika, der slog det nogenlunde ned. Det kom så igen efter nogle måneder, og her lavede jeg en olie af pot med lightergas (man kalder det vist BHO). Vi smurte det klistrede stads på hendes sår, og det var væk på et par dage. Vi har gjort dette de seneste to gange hun havde dette sår, og det gør underværker. Meget bedre end kraftig antibiotika.
Det er ikke sikkert det vil hjælpe din farmor, da dette vist mere var en slags infektion, end det bare var et sår der ikke ville hele. Men jeg synes bestemt du skal prøve med noget cannabisolie.

Vær opmærksom på at cannabisolie er noget VIRKELIG klistret stads. Hvis din farmors sår er meget ømme/følsomme, skal du måske overveje at blade olien op med noget der gør det nemmere/blidere at påføre. Har dog ingen forslag til hvad og hvordan.


/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2017 11:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 mar 2017 09:03
Indlæg: 5
Tusind tak for jeres svar, Jeg syntes metoden med lightergas ser noget mere besværlig ud, men det er lidt sjovt man får en gul olie, frem for en sort som man får med alkohol. Jeg vil nok vælge at gå efter noget af det tyske eller det finsprit som @Agurken nævner. selvom det er lidt dyrt for de små mænger.

@priestie
Ja hun er ved at være gammel og forkalket, hun har dagligt en sygeplejeske til at tilse hendes sår, og de har proppet jeg ved ikke hvor meget medicin i hende uden nogle effekt. Det er langt fra det eneste hun fejler, og jeg mistænker at alt det de propper i hende formenligt medvirker at hun ikke kan heale sine sår selv. Men det virker som om at det cannabis olie er super effektivt på mange hud problemer, infektioner, udslet og sår. Så hvorfor ikke forsøge. det kan nok ikke blive værre end det er i forvejen :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2017 12:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
JohnLennon skrev:
Tusind tak for jeres svar, Jeg syntes metoden med lightergas ser noget mere besværlig ud, men det er lidt sjovt man får en gul olie, frem for en sort som man får med alkohol. Jeg vil nok vælge at gå efter noget af det tyske eller det finsprit som @Agurken nævner. selvom det er lidt dyrt for de små mænger.

@priestie
Ja hun er ved at være gammel og forkalket, hun har dagligt en sygeplejeske til at tilse hendes sår, og de har proppet jeg ved ikke hvor meget medicin i hende uden nogle effekt. Det er langt fra det eneste hun fejler, og jeg mistænker at alt det de propper i hende formenligt medvirker at hun ikke kan heale sine sår selv. Men det virker som om at det cannabis olie er super effektivt på mange hud problemer, infektioner, udslet og sår. Så hvorfor ikke forsøge. det kan nok ikke blive værre end det er i forvejen :)


Jeg benyttede en yderst simpel metode.

Anvend et rødebedeglas eller lign. Put materiale (blendet/grinded pot) i glasset og sæt glasset og gasflaske i fryseren en times tid eller længere.
Tag glas med indhold og gasflasken op, og tøm gassen ned i glasset med materialet (lav evt. to små huller i låget til glasset, hvor du kan tømme gassen gennem det ene, og lade overtrykket forsvinde gennem det andet.).
Lad gassen virke i et lille minuts tid, og hæld den flydende gas over i en skål. Si det evt. gennem et eller andet, så du sikre der ikke kommer materiale i det færdige produkt.
Lad gassen dampe af, og du har klister tilbage. Du kan sætte skålen i varmt vandbad for at fremskynde fordampningen.
I et kartoffelglas, er en flaske gas nok til at dække omkring 5cm materiale.

ALT DETTE SKAL FOREGÅR UDENDØRS LANGT FRA ÅBENT ILD!!!!!!!!!

Vær også opmærksom på at flydende lightergas er VIRKELIG koldt ved atmosfærisk tryk. Du kan hurtigt få forfrysninger, hvis du propper fingrene ned i det. Så lad være med det, ik' :)
Det er ikke meget mere besværligt end alcohol, og er noget billigere og hurtigere.


/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2017 12:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 mar 2017 09:03
Indlæg: 5
@priestie

Det lydder spændende, jeg vil overveje det. Jeg går ud fra at med denne metode skal man decarb i en ovn inden? siden gassen er så kold går jeg ikke ud fra at det sker under fordampningen.

Jeg syntes bare at når jeg ser folk gøre det med alkohol, kan de virkelig få masseret så meget ud at væsken bliver helt mørk. og af flere omgange. hvor (det jeg kunne se på youtube) med gas nærmest er helt klart, og resultatet er nærmest også gennemsigtigt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2017 13:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
JohnLennon skrev:
@priestie

Det lydder spændende, jeg vil overveje det. Jeg går ud fra at med denne metode skal man decarb i en ovn inden? siden gassen er så kold går jeg ikke ud fra at det sker under fordampningen.

Jeg syntes bare at når jeg ser folk gøre det med alkohol, kan de virkelig få masseret så meget ud at væsken bliver helt mørk. og af flere omgange. hvor (det jeg kunne se på youtube) med gas nærmest er helt klart, og resultatet er nærmest også gennemsigtigt.


Jeg ved sgu ikke med decarb. Det skal jo ikke indtages for at blive skæv, og hvem ved hvilke stoffer i potten der egentlig hjælper på sårheling. Jeg har ikke gjort noget ved potten før processen.
Jeg aner heller ikke hvordan mængden og virkningen er ifht. alkohol. Jeg gjorde det bare hurtigt for at prøve det, og havde masser af gammelt pot liggende, så det var ikke et issue for mig med mængden. Jeg ved heller ikke om man kunne have fordel af at lade opløsningen stå i mere end et minut. Jeg ved bare at det jeg gjorde, virkede :)

Jeg tror udtræk med alkohol bliver mørkt pga. klorofylen i plantematerialet, da man med alkohol lader opløsningen trækker i længere tid. Når min svigerfar har lavet udtræk med husholdningssprit (!), blev det også klart, men han lod heller ikke opløsningen trække mere end et minuts tid.

Du kunne lave en mindre portion med gas for at teste det, før du evt. går i gang med udtræk med alkohol. For det er som sagt billigt og hurtigt. Jeg vil bestemt tro virkningen vil være den samme om du benytter alkohol eller gas.


/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2017 13:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
Jeg har lyst til igen at understrege vigtigheden af at PASSE MEGA MEGET PÅ!!!!
2-300ml flydende butangas er noget PIS, hvis det først bliver antændt!

Stay safe :hjerte:


/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2017 13:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 mar 2017 09:03
Indlæg: 5
:) mange tak! Jeg undersøger mulighederne nærmere, og så må jeg prøve mig frem!

Ifht. decarb, så ved jeg det heller ikke, ham Rick Simpson mener at det skal decarb før det har en effekt.
at det er THC og CBD som har en positiv effekt, og ikke THCa og CBDa.

Men hvis du har brugt varme til at fordampe det er det jo muligt at det er blevet decarb til sidst hvor der ikke er mere gas tilbage.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2017 13:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
JohnLennon skrev:
:) mange tak! Jeg undersøger mulighederne nærmere, og så må jeg prøve mig frem!

Ifht. decarb, så ved jeg det heller ikke, ham Rick Simpson mener at det skal decarb før det har en effekt.
at det er THC og CBD som har en positiv effekt, og ikke THCa og CBDa.

Men hvis du har brugt varme til at fordampe det er det jo muligt at det er blevet decarb til sidst hvor der ikke er mere gas tilbage.

Ja. Jeg ved det sgu ikke. Men det var pot der havde ligget 2-3 år, så tiden har nok decarb'et det alligevel.
Jeg skal også huske at sige, at jeg ikke har forsøgt mig med alkoholudtræk. Det kan sagtens være det er meget mere effektivt. Hvem ved.

Rick Simpson er en gæv gut, men jeg tror nogen gange han udtaler sig mere på baggrund af fornemmelse/overbevisning end reel viden og erfaring. Når man får status som han har fået, kan man nemt føle sig "presset" til at skulle have en mening om alt, og kan overbevise sig selv om at man ved noget. Det er et fænomen der ses overalt, også i hardcore videnskabelige miljøer. Men derfor kan han da godt have ret mht. nødvendigheden af decarb.


/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 mar 2017 04:40 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5085
Jeg har ingen erfaringer omkring cannabis og sårhelling, og vil nok være betænkelig med hvad man putter i sår, hvis man ikke ved hvordan det er produceret. Der kan være gødningsrester og baktier, sprøjtemidler mm i hamp. Hvis det er et åbent sår vil jeg ikke umiddelbart synes at det var en god idé at putte cannabis på det uanset.

Når folk bruger cannabis kosmetisk på huden, så er det (oftests) ikke nol, men en (mad) olie opløsning/ekstrakt af cannabis. Varm den ønskede mængde hamp op i den ønskede mængde kokossmør, sammen med en smule vand. si hampen fra, og lad væksen køle ned i køleskabet. skær kokosolien fra, og dup vandet af. put kokosolien i en beholder, og ved stuetemperatur kan det så nemt smøres på det valgte område. Jeg har ikke set nogen der smører nol på huden for en lignende effekt. Ande madolier kan bruges men kokosolie er praktisk fordi det bliver stift på køl.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 mar 2017 20:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Hamp olie er olie presset af hamp frø og indeholder ikke hverken TDC eller CBD olier. Nol er betegnelsen for hampe plantens harpiks som indeholder TDC og CBD. Nol fremstilles ved typisk ved extraherer med et opløsningsmiddel. TDC og CBD er også opløseligt i fedt/olie, så man kan godt udtrække det ved at varme hamp op sammen med en olie.
Jeg har et sted set at hvis man vil behandle hudkræft med TDC/CBD kan man opløse nol i lidt kokosolie, man får på den måde en meget koncentreret creme. Når man fremstiller nol eller Rick Simpson oil, kan man slutte at med at tilsætte kokos olie


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2017 18:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 dec 2015 12:04
Indlæg: 164
Citat:
Jeg har et sted set at hvis man vil behandle hudkræft med TDC


Jeg tror sgu ikke TDC behandler noget som helst, tværtimod.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2017 08:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Hamp har været brugt til behandling af sår i mange kulturer og i middelalder i europa er hamp beskrevet som lægeplante til sår, om det er THC der er virksomt ??


Hvis det skal bruges på farmors sår, skal bruge lidt tid på at finde ud af hvordan man har brugt og tilberede hamp til sårbehandling.

Fandt dette tekst, totalt sort snak, men det virker som om det er skrevet at nogen som ved et eller andet:
____________________

As well as wounds affecting the epidermis and cutaneous tissue, the endocannabinoid system has a role to play in the healing of injuries to the internal organs, particularly to the epithelium (the smooth layer of cells lining the surface of organs and other bodily structures).

In the human colon, the epithelial tissue expresses both CB1 and CB2-receptors. In normal tissue, CB1-receptors are more commonly expressed, and in abnormal conditions (such as in individuals with inflammatory bowel disease) CB2-receptors begin to dominate. The CB1-receptors are routinely involved in the closure of wounds to the colonic epithelium; if damage is chronic, CB2-receptors become crucial to ensuring that excess scarring does not occur.

In the corneas, injury to the epithelial tissue causes the local release of endogenous cannabinoid and vanilloid receptor agonists that are believed to assist in the process of wound-healing. In a 2010 study, researchers treated human corneal epithelial cells in vitro with WIN55,212-2 and capsaicin—a CB1-receptor and a vanilloid-receptor agonist—to determine the role each receptor played. They found that activating either receptor led to the transactivation of the epidermal growth factor receptor, which is vitally important for the regeneration of damaged epidermal and epithelial tissue.

In periodontal tissue, an upsurge in cells expressing CB-receptors was also observed immediately subsequent to injury. As well as this, an increase in anandamide levels in patients who had just undergone periodontal surgery was noted. Administration of AM251 and AM630, synthetic selective antagonists of the CB1 and CB2-receptors respectively, was observed to cause significant reductions in fibroblast numbers—suggesting that agonists of the CB-receptors promote fibroblast survival and therefore expedite wound-healing.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2017 10:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 dec 2015 12:04
Indlæg: 164
Det var bare en lille spøg. Jeg går ud fra at du mener THC i det indlæg hvor du konsekvent skrev TDC.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team