Jeg forsøgte mig lidt med hashkage og guldkakao en årgang, bare til hygge i mit eget selvskab. Havde de obligatoriske vilde førstegangstrip grundet dårlig hash og rundhåndet dosering, men da jeg først fik styr på, hvor lidt der skal til når det spises, havde jeg nogle ret lækre trips.
Mit tip til at styre doseringen i selve kagen:
I stedet for at lave én stor kage, lavede jeg bare enkeltportioner med den ønskede mængde hash i, som jeg så bagte i mikrobølgeovnen. Dovenskaben længe leve
Men på denne måde bliver bagetiden også meget kortere, hvilket jeg har hørt skulle bevare effekten. Yderligere har du 100% styr på hvor meget er er i hver portion, og da det tager 2 sek at lave, kan man sagtens også lave til flere.
Opskriften var noget i den her stil:
- 4 spsk mel
- 3 spsk sukker
- Kakao efter temperament
- Lidt vand så konsistensen bliver ligesom kagedej
- En stor smørklat smeltet på panden med dit cannabis of choice opløst i
- En teskefuld bagepulver
Bland det hele sammen i en stor tekop/høj spiseskål. Hvis du vil forkæle dig selv, kan du lige smide en stor skefuld syltetøj i inden du smider det i mikrobølgeovnen og giver kagen 2 minutter eller ind til den er færdig.
Kan kun anbefale at starte med en langt lavere dosis end du tror du kan klare. Et kvart gram hash for et bette menneske som mig med ikke-eksisterende tolerance var fx en kradsbørstig omgang, når man ikke er vant til det lidt mere intense trip man får end ved rygning.