Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 apr 2024 02:25


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 apr 2017 14:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 feb 2016 16:43
Indlæg: 36
Nu har jeg læst i en uges tid omkring dosis på nettet og det er meget forskelligt hvad folk foreslår, i udlandet vil de fleste foreslå 0.5g til et stykke kage eller en cookie men de bruger jo også pot/skunk, og i medicin industrien dosere de 10mg til hver edible men de foreslår man kun tager det halve altså 5mg. Og her på siden høre jeg nogle foreslå 100mg pr stykke kage/cookie og det er hvor der bruges hash til at blande med smørret.

Så hvilken mængde er den rigtige til man får en god sjov skævert, ingen af dem jeg skal æde hash cookies med ryger til dagligt og heller ikke jeg. Men 100mg vil måske være fint når det er 100mg af en god ryger eller en 100´"sort hash" De medicinske edibles i f.eks. USA slår vel også noget hårde med de 5-10mg fordi de bruger næsten 100% ren THC olie i stedet for pot og hash.

Jeg håber at få nogle gode svar som jeg kan bruge til noget :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2017 14:30 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2009 23:20
Indlæg: 1316
Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Jeg er ret sikker på, at når medicinindustrien anbefaler 10 mg, er det 10 mg THC og ikke 10 mg produkt. Det kunne godt skabe noget forvirring, hvis folk snakker om forskellige enheder uden at vide det :)

Når det er sagt, har jeg ikke erfaring med oralt indtag af cannabis, så dosering kan jeg ikke hjælpe med.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2017 14:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 feb 2016 16:43
Indlæg: 36
Ja det er også det jeg mener sorry hvis det var lidt uklart. For medicin industrien giver vel 10mg ren THC i hvert produkt hvor hvis man selv bager med f.eks. hash så er der måske 100mg hash i et produkt men måske kun 5mg ren THC deri :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2017 14:48 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Det er rigtig fint at du går så meget op i dosis, fordi det skal være helt rigtigt, men det kan altså ikke helt lade sig gøre i den forstand. Når man snakker om en rus, så er den helt rigtige dosis ofte den der rammer, og mætter det humør man er i, når det begynder at virke, giver det mening? Måske har du prøvet at ryge når du er træt, så rammer det noget hårdere, og andre gange så kan man slet ikke nå det punkt, fordi man er i så godt humør. Det er også den mekanisme man arbejder omkring, når man tripper udendørs, "går man kold", så har man nok taget for meget, eller ikke fået nok mad den dag. Gruppe stemning spiller også ind. Ved ikke helt om jeg rammer hovedet på sømmet her, men hvad jeg prøver at sige er, at det er fint at have en vejledende dosis, men resten gøres bedst på gefühl på selve dagen :)

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2017 14:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 feb 2016 16:43
Indlæg: 36
Jo det giver nogenlunde mening, altså meget set and setting og selvfølgelig at man også har fået mad igennem dagen. Jeg regner med at bruge denne opskrift https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... =3&t=32370 også med 3g til 30 cookies så håber jeg da det bliver fint nok :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2017 15:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 feb 2016 16:43
Indlæg: 36
Så må jeg prøve det, hand forslår så i opskriften at der bruges "100+" altså en god sort hash men kan muligvis kun få en god ryger men nu må jeg se hvad det bliver til, det bliver først til Juni alligevel, jeg laver bare en god research i god tid :)

Og tak for alle de hurtige svar, jeg er godt nok lidt overrasket hvor hurtigt der blev svaret hehe, god lørdag derude ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 apr 2017 18:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Når man har prøvet at ryge sit hash / pot finder man ud af hvor meget der skal til for at blive skæv Jeg plejer at have succes med ca den dobbelte mængde i en kage for at få samme virkning. . - men pas på


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 apr 2017 21:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 feb 2016 16:43
Indlæg: 36
Den dobbelte mængde? Folk foreslår da altid at man skal starte med mindre oralt ind hvad man ville ryge. Men jeg regner med at starte ud med en cookie på 0.1 så går det vidst ikke helt galt :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2017 11:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 aug 2016 09:02
Indlæg: 91
Mig og en ven skulle prøve at spise hash. Det nemmeste var at smelte det i smør og putte i kaffen. Min ven mente at have læst 0,5gr hash til hver var fint. Men det resulterede i at vi begge blev så fucked up at vi ikke kunne snakke eller bevæge os og det var en extrem ubehagelig oplevelse!!! Da jeg endelig kom lidt til mig selv igen sad jeg helt stille i 60-90 minutter fordi jeg var SÅ svimmel at jeg ikke turde bevæge mig.
Anden gang prøvede vi med mindre dosis men da vi efter et par timer ikke mærkede det store røg vi lidt pot. Min ven røg en hel joint og 15 minutter efter kunne han igen ikke snakke eller bevæge sig og troede han skulle dø!

Så pas virkelig på med det og 0,5gr hash er for meget som start helt klart!

Personligt syntes jeg ikke det er værd at experimentere med mere. Så hellere ryge lidt ad gangen så man kan styre det.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team