Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 apr 2024 10:48


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 apr 2017 19:54 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 jan 2017 15:17
Indlæg: 7
Hej det virker som om jeg har overvandet min plante, hvad kan der gøres ved dette?
Og hvis overvandning ikke er tilfældet , hvad kan det så være?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58E6E20F

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58E6FE72


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 apr 2017 20:08 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5085
Første omgang: dårlig ide at hoste din billeder på facebook.

De er overvandet, derudover kunne de have meget gavn af mere lys og noget vind. Fyld mere jord på overfladen, så stilken får noget stabilitet, og giv dem så mere lys og vind. Mht. overvandningen, så lader du bare jorden tørrer godt ud før du vander igen. Når du vander skal du vande til der kommer vand ud af bunden. Tøm underskålen hvis der er vand i den efter en times tid. Derefter så skal du først vande igen når jorden er tør et par fingerled ned i jorden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2017 16:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Ud fra hvilke indikationer fremkommer diagnosen overvanding.? Jorden ser ud til at være veldrænet.
Jeg ville give disse planter en pind at støtte sig til og så masser af lys og læ. Og pas på med gødning i de første måneder.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2017 17:44 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Ryhudaso skrev:
Ud fra hvilke indikationer fremkommer diagnosen overvanding.? Jorden ser ud til at være veldrænet.
Jeg ville give disse planter en pind at støtte sig til og så masser af lys og læ. Og pas på med gødning i de første måneder.


De tynde stængler. Hvis kimplanten har det for fugtigt, har den ikke andre steder at gøre af det end at lave en lang, tynd stængel. Jeg tror godt på de kunne bruge mere lys, men ikke læ. De skal have noget vind omkring sig, så de er nødt til at blive stærkere. På den måde er de ligesom os, de gider ikke gøre mere end højest nødvændigt. Tror de de kan slippe afsted med tynde stængler, så gør de det.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2017 17:57 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5085
Enig med Bubber, desuden er bladene let opsvulmet, de hænger og gulningen af ydresiden af de nederste blade, så tidligt i processen, i hvad man må forvente er forgødet jord. Det peger alt sammen på overvanding i min bog, men det er ikke værrere end det kan redes op på.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2017 19:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Sætter i en blæser på planter til udplantning?
Alle mine planter er nu efter 1 måned indendørs med kunstig lys ca 14 cm høje og har ret tynde stængler, så de har en pind at støtte sig på, de vil pt. ikke kunne klare en gang blæst. De er nu rykket i en uopvarmet udesture, de plejer at nå ca 25 cm midt i maj hvor stængler også er kraftige nok til at de kan stå frit udendørs. Jeg troede at det var for lidt lys indendørs som gav tynde stængler.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2017 19:21 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5085
Det kan det også være, men der er behov for vind og tilpas vanding. Jeg forspirer sjældent længe før de udplantes, og når de udplantes, potter jeg så jordniveauet kun er få cm undernkimbladene.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 maj 2017 18:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 maj 2017 17:50
Indlæg: 1
Hej......når jeg forspirer mine planter gør jeg det i et skab under en led grolys lampe men hænger lampen i en afstand på ca 8-10 cm over planten så undgår jeg de der irriterende lange stængler.......husk at sæt en lille blæser på så de ikk bliver svitset af for meget varme..........vh miki


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team