Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 12:15


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 18 maj 2017 17:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 maj 2017 17:23
Indlæg: 9
Goddag læser,

Mit spørgsmål lyder på, at min bong så uvidende jeg var på daværende tidspunkt har slamrøret og glashovedet indbygget, og således konstaterer min fætter, at jeg ikke kan anvende et merskumshoved.
Her siger min anden kammerat så, at det kan man sagtens hvis det bare lige kan sidde nede i. Den anvendte bong er https://www.amazon.co.uk/Black-Cobra-Glass-Conical-Bubble/dp/B00D6CT6PO købt hos en købmand til ALT for overpris...

Venlig hilsen Dcease


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 maj 2017 17:50 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Det kan du sagtens, du skal bare have fat i en gummiprop med et rør med gevind monteret på, som du kan skrue op i dit merskumshovede, og hvor gummiproppen kan sættes i glashovedet, så det slutter tæt om gummiproppen. Det nemmeste er nok at rense dit merskumshovede og slamrør og så tage det med ned i en headshop, så kan de formegentlig hjælpe dig med at finde noget der passer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 maj 2017 18:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 maj 2017 17:23
Indlæg: 9
Jeg har overvejet at tage til København og få hjælp, så undgår jeg nemlig yderligere bøvl.
Har ikke købt et merskumshovede endnu af den sølle grund, at mit bong tilsyneladende er inkompatible til dette. Derfor spørger jeg herinde i stedet for, at skulle investere i en ny bong - dog er de relativt billigere end den jeg fik købt.

Jeg besøgte den samme købmand, hvorved jeg prøvede, at sætte det eneste merskumshovede han havde i og den kunne godt lukke af, men den sad løst. Kan der opstår problemer ved dette hvis man blot passer på og ikke ryster i bongen mens man tænder og suger, så længe der er lukket af vel? Det var også et stort merskumshovede han havde, min plan var at tage på Christiania med bongen og prøve og se om nogle af deres kunne sidde i glashovedet. Det bedste ville være, at købe en glasbong hvor hovedet kan tages af, dernæst en gummiadapter og så merskum.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 maj 2017 18:37 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Det tror jeg gør det noget nemmere. De gange jeg har købt et merskumshovede, så har jeg fået rør og gummiprop med gratis.

Tror det er en dårlig ide med merskum til glas samling. Det bliver aldrig rigtig tæt, og man suger en masse falsk luft ind sammen med. Så det er ikke en holdbar plan imo. En tur til Christiania skal nok kunne løse det, men ellers er der velassorterede headshops flere steder rundt i landet, hvis christianshavn ikke ligefrem er i baghaven.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 maj 2017 18:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 maj 2017 17:23
Indlæg: 9
Som udgangspunkt lyder det alt for bøvlet nu hvor mit glashoved sidder sammen med slamrøret - beregnet til skunk så ikke?

Tænker jeg må bestille en ny bong der er løsrevet fra glashovedet eller blot en bong der fungerer i sammenspil med et merskumshoved


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 maj 2017 19:35 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Du kan også bare købe et nyt slamrør, med en 14mm fitting, af den type du ønsker.

Jeg er ikke den store bongryger, men synes ikke rigtig jeg har set slamrør, der var lavet til at montere merskumshoveder. Jeg synes en gummiprop der passer i glashovedet er en god løsning, også ift. nemt at kunne løfte merskumshovedet mellem sug.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 maj 2017 20:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 maj 2017 17:23
Indlæg: 9
Et fint alternativ til bongen på nuværende tidspunkt i stedet for et staniolhoved er min kammerats hjemmelavede rist lavet af ståltråd. Men den bliver selvfølgelig fedtet godt ind i bongmixen, og som du siger suger man unødvendig luft ind føler jeg - dog bliver man fortsat godt skæv og man suger ikke alt muligt ind som med staniol.

Ved ikke om det er mig der ser forkert, men er der forskel på https://chillo.dk/slamror/6161-slamror-med-sg145-adapter-laenge-10cm.html og det slamrør på Black Cobraen.
Kan være billedet der snyder mine øjne - min umiddelbare konklusion er, at slamrøret på Chillo ikke har et glashoved som det slamrør der er på min bong, ergo bør jeg kunne købe et slamrør der passer i bongen for dernæst, at købe en af disse https://chillo.dk/745-gummipropper samt et af deres merskumshoveder.

Det gode ved Chillo er, at de kun sælger i butikken, så kan jeg få lidt "ekspert" hjælp derinde også.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 maj 2017 20:09 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Forskellen er at det slamrør der er i din bong, er der et hovede for enden, i det andet, kan der sættes et hoved for enden, som f.eks. https://chillo.dk/smile-tilbehor/3594-s ... d-145.html
Ja det kan man, men du kan lige så godt købe en gummiprop, der kan sidde ned i det hoved du har i forvejen, som du kan købe et nyt slamrør, hvor du i stedet sætter gummiproppen i 'adapteren'.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 maj 2017 20:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 maj 2017 17:23
Indlæg: 9
Hvis en bong ekspert nu skulle opstå - er det helt idioti at ryge merskum samt mix(klumb) på en glasbong - er det nødvendigt at investere i en akryl?

Fortsættende spørgsmål - hvis nu det ikke er idioti, hvordan lyder det ovenstående forslag så, hhv. at skifte slamrøret ud med jf. Chillos. samt gummiprop/adapter samt et merskumshoved.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 maj 2017 20:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 maj 2017 17:23
Indlæg: 9
Bismann skrev:
Forskellen er at det slamrør der er i din bong, er der et hovede for enden, i det andet, kan der sættes et hoved for enden, som f.eks. https://chillo.dk/smile-tilbehor/3594-s ... d-145.html
Ja det kan man, men du kan lige så godt købe en gummiprop, der kan sidde ned i det hoved du har i forvejen, som du kan købe et nyt slamrør, hvor du i stedet sætter gummiproppen i 'adapteren'.


Problemet er, at det nuværende slamrør har indbygget glashoved, og det kan ikke tages af. Nu bliver jeg i tvivl igen, gummiadapter og gummiprop er vel den samme ting, derfor er det oplagte at købe et nyt slamrør uden glashoved, gummiprop og så merskums.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 maj 2017 21:37 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Min pointe er at du kan putte gummiproppen ned i glashovedet, og så putte merskumshovedet ned i gummiproppen. Det bliver ikke bedre af at du skifter slamrøret, så du får en 14mm adapter at sætte gummiproppen i.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 maj 2017 22:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 maj 2017 17:23
Indlæg: 9
Det er sandt, så sparer jeg de penge. Det virker bare tosset at bygge så meget på slamrøret og glashovedet.

Jeg værdsætter i hvert fald dine svar på baggrund af, at du ikke ryger så meget bong - de var fyldestgørende samt berigende.

Jeg tager i hvert fald i Chillo i morgen og hører ad, samt medbringer slamrøret - så kan de vurdere, hvilket der kommer til at fungere bedst.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 maj 2017 21:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 maj 2017 17:23
Indlæg: 9
Bismann skrev:
Min pointe er at du kan putte gummiproppen ned i glashovedet, og så putte merskumshovedet ned i gummiproppen. Det bliver ikke bedre af at du skifter slamrøret, så du får en 14mm adapter at sætte gummiproppen i.


Beholdte slamrøret og købte en gummiprop samt merskumshoved og det fungerer perfet, elsker det.

God ryger :eyes:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team