Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 14:09


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 23 maj 2017 13:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 maj 2017 12:08
Indlæg: 15
Hej alle growers! Første opslag og første grow! :) For det første håber jeg, at en selvstændig tråd er i orden frem for at smide en kommentar i et fastgjort opslag, da jeg har en ordenlig smøre. Ellers må i selvfølgelig rette eller flytte opslaget.

Når det så er sagt, så lad os se på det.

Jeg har fået en gang pot fyldt med frø for 1 måned siden. Jeg forspirede frøene i fugtigt papir under en tallerken. Plantet dem i små såbakker, omplantet efter en uges tid til lidt større potter, hvor de stadig står i. Jeg forspirede d. 2. maj og d. 5. maj, efter plantning i såbakke, begyndte stilken at bryde op og de små kimblade(?) viste sig. Nu er det d. 23 maj - ergo har de været 'stiklinger' fra d. 5-23. Men på baggrund af andre grows og alt det jeg har læst - burde de være VÆSENTLIGT større, end de er nu?

Har haft 3 'nemme udendørs mix - skunk' frø stående for en ven, også til spiring og efter 7 dage (hvor mine egne var 15-20 dage gamle, var planterne nærmest lige store pånær, at mine havde udviklet flere meget små blade, hvor hans egentligt blot havde udviklet sine første 2 rigtige blade til stor og bred størrelse.

Her ses en billedserie med dem, taget d. 23 maj efter 18 dage som stikling.
http://imgur.com/a/INbvb
Kimbladene(?) visner stort set på alle- men det skulle ikke være et problem? Dog synes jeg også, at bladene ser lidt lyse ud generelt.

Lidt basisinfo om hvordan jeg gør :)
Jeg vander afhængigt af, hvornår jorden føles rimelig tør i overfladen og 1-3 cm ned. (Derfor ikke altid alle planter på samme tid)
- Jeg bruger ingen gødning endnu, da jeg har læst at flere sæt blade bør være kommet frem, inden gødning er nødvendig.
- Jeg gror i 'Hornum Rosejord med komposteret kogødning' - PH 5.5-6.5 - Planteforhandleren sagde at gødning ikke må finde sted grundet næring i jorden (ved ikke om han mente permanent eller hvor længe) - Jeg sagde at jorden skulle bruges til krydderurter
- Jeg har ikke tjekket PH på vand (bruger stuetemperet postevand) - jeg har ikke tjekket PH i jorden (hvordan kan man tjekke jorden og ikke selve væsken?
- De står i hvad jeg tænker er ½ l plastpotter, samlet i en skoæske. Jeg rykker planterne fra østvendt vindue til vestvendt i løbet af eftermiddagen, grundet solen (Har ikke et sydvendt vindue) - jeg vil skyde på at planterne får ca. 8-10 timers direkte sollys og ca. 6-10 timer indirekte lys (afhængigt af overskyet osv. Den sidste uges tid har det jo været dejligt sommervejr med masser af sol (17-25 grader) Og jeg har haft stillet dem alle ud på min altan fra ca. kl. 12 og taget den ind igen en times tid efter solnedgang.
- Jeg bruger ingen kunstige lys eller andet - kører generelt hele planten så naturligt som muligt, ren jord, sollys osv.
- Planen er, at når jeg synes de er lidt større og med lidt flere bladsæt, skal de ud på et hemmeligt spot med masser af sol.

Tænker at det kan være følgende - eller noget helt andet måske?
PH værdi forkert
For meget vand? Har ren komposteret jord uden Leca eller andet drænende.
For lidt lys? - Der har været perioder på 3-5 dage med skyer inden 'sommervejret' kom sidste uge.
Og til sidst - kan det evt være Sativa domineret pot eller hvordan? Har læst mig frem til at Sativa er dårligere til dansk udendørsvejr inkl. ikke nok sol, desuden var bladene på min kammerats planter allerede meget, meget bredere end mine, selv på den største af mine planter.

Og dertil har jeg også lige 2 hurtige ekstraspørgsmål :oops:
Jeg har googlet nettet i gennem efter 1 god allround gødning til senere brug - nogle links eller anbefalinger til ét godt produkt, frem for at skulle lege kemiker med PH justeringer, tilførsel af alverdens mikronæringstoffer osv - kan man ikke bare finde 1 produkt, der opfylder al næring og passer NPK-mæssigt, evt. 1 produkt til veg stadie og 1 produkt til flower stadie.

Nu hvor det er pot, bliver topskud så mere luftige og buskede? Vil jo gerne have skunk men det er vel genetikken der er pillet ved der? Ikke trim-metoder osv.

Hvis du er kommet i gennem det hele - Tilykke! og ikke mindst tak for at du gad tage dig tid :) - Håber på et par brugbare svar. Spørg gerne ind til mere :peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2018 14:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2016 22:30
Indlæg: 109
Uden at vide det hundrede procent .. Så vil jeg mene de får for lidt lys...
De ser jo sunde nok ud.

Grunden til at jeg tænker det er lyset, er fordi de ligner dine planter strækker sig for at få mere lys.
Deres stilke ser meget lange tynde ud . Noget de plejer at blive hvis de skal strække sig op efter lys..

Gødning spørgsmålet du kommer med, vil jeg anbefale dig at købe noget i diverse gro butikker og ikke fra supermarked.

Bruger selv BioBizz produkter. Dyrker man bare lidt pot og i vindueskammen kan man nøjes med en til Veg og en til Bloom. Begge kan du få for omkring 180 - 200 kr.

_________________
Everything will be okay in the end.
If it´s not okay, it´s not the end.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2018 21:56 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Hurtigt bud, for meget næring i jorden. Så og prikle muld er bedst til de første par uger. Det kunne godt ligne lidt rigeligt nitrat koblet med klæg og fugtig jord.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 maj 2018 20:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Den rosen jord er alt for kraftigt gødet - 8 % ko-lort. Passer godt med at de er kommet op, men er gået i stå. Planterne kan ikke udvikle rødder i den kraftige jord. Du må nok forberede på at det kan ende fatalt, måske det kunne lykkes at omplante i let jord. Ved først at skylle jorden væk fra rødderne.
Jeg plejer at have dem i "så og priklejord" til de er ca 15 cm høje før de bliver gødet let eller bliver udplantet i havejord med lidt kompost. Når de udplantes får de først ekstra gødning når de er i god vækst.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 maj 2018 21:24 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Det er et år siden han oprettede tråden, boiz :eyes:
Derfor kan jeres råd være gode nok, men det hjælper ham næppe noget nu :)

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 maj 2018 19:16 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2016 22:30
Indlæg: 109
Haha.. Shittt.
Det godt du vågen Halose .
Må have været noget go urt, siden jeg har sovset sådan:D

_________________
Everything will be okay in the end.
If it´s not okay, it´s not the end.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team