Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 10:24


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 jul 2017 22:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 jul 2017 20:29
Indlæg: 2
Hej. Mit engelsk er ikke så stærkt, så blev nød til at søge svar på nogen spørgsmål her :roll:

Hvad er bubble bags på godt gammeldags dansk?

Er det lige meget hvilken slags iso man bruger, så længe den er over 96%? Jeg tænkte at der måske var et mærke på markedet som var det bedste til formålet?

Når man har filtret skunken fra alkoholen, skal man så have sin ekstrakt over dampbad? Kan man ikke bare sætte det et sted til alkoholen er fordampet?

Hvorfor sætte det i ovnen bagefter? Risikere man ikke at nogen af de gode stoffer brænder væk?

på forhånd tak


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jul 2017 22:54 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Hvad er bubble bags på godt gammeldags dansk?
- filterposer med net i bunden i forskellige maskestørrelser, små nok til at fange trikomerne. Jeg ville ikke bruge det sammen med iso, de er beregnet til vandekstrakter/Ice.

Er det lige meget hvilken slags iso man bruger, så længe den er over 96%? Jeg tænkte at der måske var et mærke på markedet som var det bedste til formålet?
- Jeg tror ikke man kan få 100% iso, det er hygrofilt/vandsugende. Jeg har bare brugt den fra matas.

Når man har filtret skunken fra alkoholen, skal man så have sin ekstrakt over dampbad? Kan man ikke bare sætte det et sted til alkoholen er fordampet?
- Det kan man, men det går pænt langsomt. Et vandbad er en god ting. Kog vandet til vandet indendørs og damp isoen ind udendørs.

Hvorfor sætte det i ovnen bagefter? Risikere man ikke at nogen af de gode stoffer brænder væk?
- Jo. Tilsæt noget vand når næsten alt isoen er dampet væk, og lad det koge ind. Det har højere kogepunkt end isoen og det lader dig dampe iso-resterne væk uden at brænde nolen på. Vandet kan koges væk indendørs, men træk og inddamp altid isoen udendørs. Dampene er ret let antændelige og man risikerer at komme rigtig galt afsted hvis der opstår en gnist.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2017 19:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 jul 2017 20:29
Indlæg: 2
Mange tak! :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2017 07:58 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 dec 2014 23:50
Indlæg: 228
Geografisk sted: Nordjylland
...


Senest rettet af Freidrich Gauss 14 jul 2018 10:19, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2017 12:22 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
@sativabro
Det var skam så lidt, det tilsatte vand til det næsten inddampede iso er i øvrigt bare et par dråber/en teske. Der er ikke nogen grund til at skulle inddampe for meget vand bagefter.

@Friedrich Gauss
Tak skal du have!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team