Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 apr 2024 11:02


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 29 jul 2017 17:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 maj 2015 19:53
Indlæg: 21
Geografisk sted: DK
Kære brugere,

Jeg har lige brug for lidt hjælp. Min plante (killer kush auto) er blevet ramt af brune blade og én enkelt blomst er også brun - kan det være mug? (og kan man egentligt bruge de mugne blomster? hvis det nu skulle være det)

Det har jo regnet en del de sidste dage.

Billede

https://ibb.co/eKY6aQ



På forhånd tak.

_________________
Ain´t notin´but a three thing, Baby!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jul 2017 22:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Det ligner noget skimmel / råd / svampe angreb. Fjerne det ramte, så det ikke breder sig. Hvis det er indendøre så bedre ventilation lavere temperatur og luftfugtighed.
Jeg ville ikke indtage noget som er ramt, man ved ikke hvilke toxiner som kan være dannet.
Bladene ser lidt usunde ud pletter, brune og gule spidser. check http://i.imgur.com/KRuFnY4.jpg eller https://dcfonline.dk for at finde ud af hvad det kan være. Planter som er vel passet med vand, gødning, lys og luft er mere robuste overfor angreb af div sygdomme.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jul 2017 00:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2016 22:30
Indlæg: 109
Ja det ligner der gået mug i . Hvor meget gødning giver du dem?. Det kan godt ligne på bladspisene at de har fået lidt for meget guf.?

_________________
Everything will be okay in the end.
If it´s not okay, it´s not the end.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jul 2017 22:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 maj 2015 19:53
Indlæg: 21
Geografisk sted: DK
Tak for Jeres gode input.
De står i baghaven og jeg har derfor ikke så gode muligheder for at styre vand, vind og sol :-)
@Goose: De fik lidt(én gang da den blev plantet ud) alm. plantegødning i starten og derefter jeg har sat en gødnings pind i jorden som skulle give i et moderat tempo.

Jeg håber på mere sol og så napper jeg det dårlige af og giver den mere tid. :-)

_________________
Ain´t notin´but a three thing, Baby!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jul 2017 22:22 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2016 22:30
Indlæg: 109
China99 skrev:
Tak for Jeres gode input.
De står i baghaven og jeg har derfor ikke så gode muligheder for at styre vand, vind og sol :-)
@Goose: De fik lidt(én gang da den blev plantet ud) alm. plantegødning i starten og derefter jeg har sat en gødnings pind i jorden som skulle give i et moderat tempo.

Jeg håber på mere sol og så napper jeg det dårlige af og giver den mere tid. :-)
'

Når oka.. SÅ har de i hvert fald ikke fået for meget.. Tror ikke gødnings pinde har nok guf i sig til du kan bruge dem. Brug heller nogle penge på noget kvalitets gødning, og ikke supermarked gødning. Bare min holdning.

Held og lykke.. Har os selv en håndfuld damer stående udenfor lige for tiden, første gang jeg gror udenfor. Man kan sige det nok er det dårligste tidspunkt i mange år at gro udendørs desværre :( . Alt for meget regn og for lidt sol..

_________________
Everything will be okay in the end.
If it´s not okay, it´s not the end.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jul 2017 15:32 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Enig hvis der ikke er gjort noget for at gøde planten er det nok det som er årsagen, men pas nu på ikke at overdriv, man kan ikke indhente det forsømte ved at give en ordentlig dosis nu. Brug flydende gødning og hold mængden i den høje ende.
Jeg tror ikke planterne syntes at vejret har været skidt sommer, jeg udplantede i starten af maj og den største har lige rundet 2,5 meter høj og 1,5 meter i diameter. Så hvis bare det kommer lidt lunt efterår bliver det godt


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team