Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 09:40


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Cannabis olie
Indlæg: 04 aug 2017 13:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 aug 2017 13:15
Indlæg: 2
Hejsan folks !!!

jeg har brug for lidt vejledning omkring cannabis olie til smerter (gigt). skal man bruge olie med THC i eller er det bedre med de lovlige CBD olie?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2017 14:58 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
THC til smerter.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2017 17:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
På gigtforeningens hjemmesider findes flg:
https://www.gigtforeningen.dk/nyheder/2 ... e-smerter/

THC primært imod smerter
CBD bruges til at dæmpe inflammation, og dermed på sigt giftsmerter for nogen typer gigt.

Forvent ikke at THC fjerner smerter på samme måde som fx morfin piller. Det er mere som om at man bliver i stand til at fjerne fokus fra smerten og dermed gøre den ubetydelig. Jeg havde for nogle år siden brækket ryggen, i starten tog jeg morfinpiller men blev helt smadret af dem, blev helt væk i hovedet og kunne ikke skide. Brug små doser THC indtaget oralt, så lidt at man ikke bliver skæv.


Senest rettet af Ryhudaso 04 aug 2017 17:29, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2017 17:26 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Det hjælper ihvertfald på mine knæsmerter med cdb i en periode også går de væk.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 aug 2017 21:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 aug 2017 13:15
Indlæg: 2
ok tak !


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jun 2018 09:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 31 maj 2018 10:17
Indlæg: 36
jeg tager selv 100 mg ren CBD dagligt mod led og muskel smerter. Synes kun det har minimal virkning for mig. Men har hørt om andre der tager langt mindre doser, og har haft en rigtig god effekt ved slidgigt..
Hvis du overvejer selv at lave din olie, skal du huske at decarbonisere, (googles). Ellers har du ingen effekt af THC, og meget mindre effekt af CBD.
kender en der lider af rigtig svære smerter. Han er blevet ordineret noget spray der består af 50/50 THC/CBD.
Men jeg ville nok starte med ren CBD. Hvis en ok virkning udebliver, (vurder evt. først efter 2-3 uger). Så kunne man jo gradvist tilføje THC til den ønskede virkning indtraf.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jun 2018 11:26 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 maj 2014 12:59
Indlæg: 133
Generelt hedder det med cannabinoider at Less is more.

Jeg har doseret mellem 1 - 100mg om dagen, og synes ærligtalt at ens krop justerer sig til dosis og får det samme ud af de. Jeg ligger personligt på 6-10mg når jeg i perioder anvender det.

Jeg kender folk jeg har givet cbd/cbg/terps olie (13% 1-3 dråber om dagen) som påstår over tid det har fjernet deres kroniske smerter ryg og led smerter, med sikkerhed under 0.2% THC.

CBG er i mange tilfælde uhyggelig effektiv mod nerveskader og angst. Det er direkte genialt forbundet med marve-tarm sygdomme som feks IBS.

Prøv dig frem - cannabinoider er meget komplekst og der er stadigvæk ikke fuldt redegjort for virkningsmekanismerne i hjernen. Jeg oplever, at folk/patienter, oplever forskellige effekt og nytte.

Du har med sikkerhed intet at tabe versus traditionel medicin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jun 2018 12:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 31 maj 2018 10:17
Indlæg: 36
Fandt en fin artikel om CBG:
https://www.leafly.com/news/cannabis-10 ... annabinoid
Der er omkring 1% CBG(A) i en "færdig" plante. Optimalt at høste den ved 6 uger ind i en 8 ugers blomstring. Men der skal vel stadig decarboniseres for at forvandle CBGA til CBG, (gøre den optagelig)..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jun 2018 12:50 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 maj 2014 12:59
Indlæg: 133
Painkiller2 skrev:
Der er omkring 1% CBG(A) i en "færdig" plante. Optimalt at høste den ved 6 uger ind i en 8 ugers blomstring. Men der skal vel stadig decarboniseres for at forvandle CBGA til CBG, (gøre den optagelig)..
Kun hvis du vil have psychoaktiv effekt.
Syre udgaverne har masser af positive egenskaber uden at gøre dig skæv.
Bemærk også at decarbing sker hvis du vælger at ryge produktet. (Syreudgaven er lovlig ifl. europæiske regler - hint: THCA er awesome)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jun 2018 13:21 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 31 maj 2018 10:17
Indlæg: 36
CBG skulle ikke være psychoaktiv..THCA...Hvad vil "awesome" sige?....Men puha hvis man ville lave en olie med "alt" skulle man have flere sorter til at justere THC/CBD..Forskellige høst-tidspunkter i forhold til CBG, samt justere i mængden af decarb.. ja og så er der vist også noget der hedder CBN som THC degenerer til ved iltning og sollys... Spændende...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jun 2018 14:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 maj 2014 12:59
Indlæg: 133
Painkiller2 skrev:
CBG skulle ikke være psychoaktiv..THCA...Hvad vil "awesome" sige?....Men puha hvis man ville lave en olie med "alt" skulle man have flere sorter til at justere THC/CBD..Forskellige høst-tidspunkter i forhold til CBG, samt justere i mængden af decarb.. ja og så er der vist også noget der hedder CBN som THC degenerer til ved iltning og sollys... Spændende...
Snakkede generelt om decarb. af syreudgaver. Det klart, hvis det uden psyaktiv. effekt så kommmer der det ikke af du decarb a-udgaven. Det var blot for at illustrerer den virker og kan optages uden..

En hel anden snak er om CBD/CBG er psykoaktive. Rigtig intressandt debat.

THCA er "awesome" fordi det biiligt, og hvis du dapper det ved høj temp så indeholder røgen 99,3% THC når det når dine lunger. Ergo, det kan købes lovligt, billigt og i en kvalitet du ikke finder noget produkt på gaden. Det er godt at mixe andre cannabioder i for at gøre rusen mindre intens.

Så blev det vidst også skåret ud i pap :eyes: :wink:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jun 2018 15:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 31 maj 2018 10:17
Indlæg: 36
Super..Men min fornemmelse er at spørgeren er ret ligeglad med et TCH-høj..Bare noget "godt" mod gigt-smerter.. :D


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team