Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 16:14


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 06 aug 2017 21:32 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 maj 2014 15:50
Indlæg: 20
Hej derude!
Jeg har et par spørgsmål vedrørende blomstring af mine hamp planter,
Desværre så har jeg de sidste 2 sæsoner været alt for sent på den ifht til at få sået mine frø.
Jeg fik sået 15 frø ud imellem d.20 og d.25 Juni, hvoraf 7 af dem klarede den.
Sorten/sorterne er ukendt da jeg bare fik en blandet pose med frø af en ven.
Her ser i de 7 planter.
Det skal lige siges at jeg godt er klar over at de godt kunne trænge til nogle nye større potter, men har simpelthen været for doven til at få købt nogle, men det skal nok komme ;)
(Og undskyld for billed kvaliteten, linsen i kameraet er en smule slidt)
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Som i måske kan se på nogle af billederne, så har jeg klippet de fleste dækblade af, så sideskuddene kan få mulighed for mere sol.
Jeg har dog været i tvivl om hvorvidt jeg har klippet dem af for tidligt.
Burde jeg havde ventet til alle planterne gik i blomst?
Og som det ser ud lige nu så er det kun en af planterne der er gået i blomst, det er heldigvis en hun, har dog ikke kunne få et skarpt nok billed så man rigtig kan se det.
Hvor lang tid tror i der vil gå før de alle er i blomst? Og hvor lang tid kan jeg forvente at det vil tage dem for at blive færdige?
Ved godt det er svært at svare på, da sorten er ukendt.
Men jeg kan sagtens bruge et cirka tal :D

Jeg har også været lidt i tvivl om hvor langt inde på planten jeg har skulle klippe dem.
På nedestående billed kan i se hvordan de er klippet.
Billede
Jeg håber i har lyst til at hjælpe mig med mine spørgsmål!
Og tips og tricks er mere end velkomne.

:peace:

_________________
"Et godt trip er en sund sjæls reaktion på et sygt samfund"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 aug 2017 19:31 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 nov 2012 06:42
Indlæg: 25
Dine planter går nok i blomst midt i september når der er 12 timers mørke og 12timers lys ... Men de dør nok af mug inde de er færdig....

Fejlen er at du ikke har sat sig ind i hvilke frø du har plantet og fået nogle planter der ikke kan blive færdig i Danmark

Læs dcfonline.dk/cf


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 aug 2017 15:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Vi har haft en kølig våd sommer, mine planter er i år blevet meget store, men de er ikke gået i blomst endnu. Jeg regner med at den sene blomstring skyldes sommeren. Vi må håbe på et lunt tørt efterår.
Rigtig klipning? - det er nok en god ide at begrænse antallet af sideskud så planten ikke ender med at blive for tæt. At klippe blade af er nok ikke en god ide, det er bladene som er med til at give planten energi til at danne store blomster stande.
Jeg har tidligere sat en parasol over plante som modnet sent. Du har dem i potter så ryk dem sammen under et læ, i perioder hvor det regner meget.
Der er stadig håb for en god høst.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 aug 2017 14:05 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 maj 2014 15:50
Indlæg: 20
disposable hero skrev:
Dine planter går nok i blomst midt i september når der er 12 timers mørke og 12timers lys ... Men de dør nok af mug inde de er færdig....

Fejlen er at du ikke har sat sig ind i hvilke frø du har plantet og fået nogle planter der ikke kan blive færdig i Danmark

Læs dcfonline.dk/cf


Tak for svaret.
Her i dag den 14/08/17 er 6 ud af 7 planter faktisk gået i blomst, så det er bare super!
Jeg har også fået spurt ind til frøene, og min kammerat siger at det er en pot sort som er blevet dyrket her i Danmark siden slut 70'erne, så de skulle være rimelig velegnet til det danske klima :D
Om de når at mugne før de er færdige er jo så et godt spørgsmål, men hvis efteråret bliver for koldt og vådt, så hiver jeg dem indenfor under kunstig belysning.

_________________
"Et godt trip er en sund sjæls reaktion på et sygt samfund"


Senest rettet af Desta 14 aug 2017 14:18, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 aug 2017 14:17 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 maj 2014 15:50
Indlæg: 20
Ryhudaso skrev:
Vi har haft en kølig våd sommer, mine planter er i år blevet meget store, men de er ikke gået i blomst endnu. Jeg regner med at den sene blomstring skyldes sommeren. Vi må håbe på et lunt tørt efterår.
Rigtig klipning? - det er nok en god ide at begrænse antallet af sideskud så planten ikke ender med at blive for tæt. At klippe blade af er nok ikke en god ide, det er bladene som er med til at give planten energi til at danne store blomster stande.
Jeg har tidligere sat en parasol over plante som modnet sent. Du har dem i potter så ryk dem sammen under et læ, i perioder hvor det regner meget.
Der er stadig håb for en god høst.


Tak for svaret Ryhudaso!
Jeg tror jeg vil bruge dit tip om at sætte dem under en parasol, hvis nu vejret bliver for vådt.
Ifht til at minimere siddeskudene så er det nok lidt for sent!
For 3 dage siden valgte jeg at toppe mine planter, da jeg ikke er specielt interesseret i at de bliver alt for høje, hvis nu de pludselig skal indenfor at stå, grundet dårligt vejr i efteråret.
Og på de 3 dage er der allerede kommet en masse nye siddeskud, men kan jeg evt bare klippe nogle af dem af uden at det stresser planten for meget?
:peace:

_________________
"Et godt trip er en sund sjæls reaktion på et sygt samfund"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 aug 2017 15:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Jeg plejer at nippe de mange små sideskud af efterhånden som kommer. Lader 4-6 sideskud være plus toppen, På den måde ender planten med kun 5 eller 7 topskud, som så bliver meget store. Lollands - kush fx 30-40 cm lange og tykke som en arm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 aug 2017 20:07 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 maj 2014 15:50
Indlæg: 20
Ryhudaso skrev:
Jeg plejer at nippe de mange små sideskud af efterhånden som kommer. Lader 4-6 sideskud være plus toppen, På den måde ender planten med kun 5 eller 7 topskud, som så bliver meget store. Lollands - kush fx 30-40 cm lange og tykke som en arm.


Alright.
Tror jeg vil gå ud og nippe dem lidt nu så :)
Tak for svaret :wink:

_________________
"Et godt trip er en sund sjæls reaktion på et sygt samfund"


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team